fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסגר הכביש המוביל מאבן יהודה דרך כפר נטר לאזור התעשייה פולג

הפגנה כפר נטר צילום עצמי
הפגנה כפר נטר צילום עצמי

בהחלטת בית משפט, החל מיום ראשון השבוע נסגר הכביש המוביל מאבן יהודה דרך כפר נטר לאזור התעשייה פולג. לטענת תושבי אבן יהודה וכפר נטר, הכביש נפתח בשנת 2000 באופן בלתי חוקי והפך כביש ראשי למעבר מכביש ארבע לנתניה. בית המשפט המחוזי לוד לעניינים מנהליים, דחה את הערעור שהגישה המועצה האזורית אבן יהודה על ההחלטה.

בהחלטתו קבע השופט יעקב שיינמן באפריל 2017, כי על אבן יהודה לסגור מקטע דרך באורך 30 מטר שאיננו חוקי מזה 16 שנים: "וברור שכל חיבור אחר ככל שהמשיבות (המועצות אבן יהודה וחוף השרון) תיזומנה אותו, גם הוא יצטרך להיות מוכשר ומאושר בהתאם לכל דרישה ועל פי כל דין".

עכשו דואגים תושבי כפר נטר וחלק מתושבי שכונות אבן יהודה שהגישו את העתירה, לקדם פתיחה מחודשת של הכביש תוך הרחבתו. על כך הפגינו בשבוע שעבר התושבים המודאגים. במהלך המחאה חילקו לנהגים הסקרנים קלמנטינות טריות ממטעי המושב וחומרי הסברה אודות מאבקם ובהם הדרישה לפתוח את הכביש העוקף 561 אשר יפתור אחת ולתמיד את בעיות התנועה באזור ויחזיר את שגרת החיים לתושבי כפר נטר שהרחוב הראשי שלהם הפך לציר תחבורה מרכזי בשנים האחרונות.

הפגנה כפר נטר צילום עצמי
הפגנה כפר נטר צילום עצמי

לדברי רמי שוחט, יו"ר הוועד המקומי בכפר נטר, במשך שנים ארוכות סובלים תושבי מושב כפר נטר מתנועה הולכת וגדלה בתוך המושב: "רחוב ההדרים, הרחוב הראשי במושב, שהוא המשך ישיר של הכביש, הפך לציר תנועה מרכזי במעבר לכביש 4 ולכיוון קריית השרון ואזור התעשייה פולג. בספירת תנועה שערכו מומחים לעניני תחבורה עבור חברי המושב עולה כי מדי יום נוסעות בכביש, כעשרים אלף מכוניות, דבר שפוגע בצורה קיצונית באיכות ובשגרת החיים של התושבים ומהווה סכנה עבור הולכי הרגל ובפרט, לילדים החוצים את הכביש מדי יום בבוקר ובשעות אחר הצהריים".

ראש מועצת אבן יהודה אבי הררי: "אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט ונמשיך לפעול ביחד עם ראש מועצת חוף השרון אלי ברכה לפתוח את הכביש לטובת תושבי אבן יהודה כדי לאפשר להם להגיע לתחנת הרכבת בבית יהושע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות