fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נובל אנרג'י תקים מרכז הכשרה ברופין

מרכז ללימודי אנרגיה ברופין
מרכז ללימודי אנרגיה ברופין (הדמיה: אדריכלית רבקה קולירין)

מועצת עמק חפר ממשיכה להיאבק נגד הקמת מתקן לטיפול בגז טבעי בתחומה והיום (שני) הודיעה חברת נובל אנרג'י כי היא עומדת לפתוח באוקטובר הקרוב במכללה האקדמית רופין מרכז טכנולוגי להכשרת עובדים בענף הגז הטבעי אותו מקימה "נובל אנרג'י" שותפה בקידוחי הגז הטבעי של ישראל תמר ולוויתן.

המרכז שיפתח באוקטובר 2014 מיועד להכשרת עובדים ברמות שונות עבור תעשיית הגז הטבעי, הצפויה להעסיק בטווח הבינוני והארוך אלפי עובדים כמפעילים, מתקינים, מפקחים ורתכים, במערך הפצת הגז היבשתית, במערך השימוש במפעלים בישראל, ובתשתיות הקידוחים בים. בשלב ראשון של פעילותו יכשיר המרכז אנשי מקצוע על פי תוכניות ההכשרה שפותחו על ידי רשות הגז והאגף להכשרה מקצועית שבמשרד הכלכלה כולל מסלול הנדסאים. בשלב שני של פעילותו יכשיר המרכז אנשי מקצוע לעבודות באתרי הקידוח בים וברשתות ההולכה מהים ליבשה.

 מרכז ללימודי אנרגיה ברופין
מרכז ללימודי אנרגיה ברופין (הדמיה: אדריכלית רבקה קולירין)

תכניות הלימודים נבנו בשיתוף ובאישור משרד הכלכלה ורשות הגז מטעם משרד האנרגיה ומבוססות על הערכות של גורמים אלו לביקוש של לפחות 3,000 עובדים בחמש השנים הקרובות. ההכשרות שיתחילו כבר באוקטובר הקרוב יכללו: הנדסאי מכונות עם התמחות בגז טבעי כמו כן יעשו הכשרות מקצועיות עבור עובדים במקטע הפנים מפעלי ורתכים: מתקין גז טבעי, מפעיל גז טבעי ורתך צנרת גז.

נובל אנרג'י תספק את הידע המקצועי להרכבת תוכניות לימודים מעשיות, מרצים אורחים וציוד מקצועי בהיקף כולל של 12 מיליון שקלים וכחלק מההתקשרות האסטרטגית בין שני הגופים יבנה מרכז הכשרה חדשני בתוך המכללה הטכנולוגית שישמש את חברת נובל העולמית להטמיע את הידע, השיטות והכלים לשימוש בגז הטבעי הנדרשים למשק ישראלי.

תמי צוקרמן מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין: "אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם ומודים על נכונותה להשקיע משאבים ידע וניסיון על מנת לקדם את הכשרת כח האדם המקצועי שישתלב בתעשיית הגז הטבעי בישראל באמצעותנו. רופין היא גוף טכנולוגי מוביל במדינת ישראל המכשיר אלפי הנדסאים ובעלי מקצוע טכנולוגיים מידי שנה וכבר זמן רב אנחנו מחפשים את השותף האסטרטגי שיעזור לנו לפתח את הענף הטכנולוגי הבא והוא אנרגיית גז טבעי, כך ששיתוף הפעולה עם שחקן מוביל כמו נובל הוא חלום שמתגשם. אנחנו נמצאים בשלבים אחרונים של הגשת האישורים לרשויות המפקחות על מנת לפתוח את מסלולי ההכשרה השונים ברופין כבר באוקטובר הקרוב."

ביני זומר, דירקטור בנובל אנרג'י: "מאגרי הגז לחופי ישראל מהווים הזדמנות אדירה לתעשייה הישראלית. תעשיית הגז הטבעי מביאה לתוספת מקומות עבודה למשק, במישרין בתעשיית הגז עצמה ובעקיפין על ידי הגדלת תעשיות שירותים תומכות וכן בהפחתת עלויות הייצור במפעלים עתירי אנרגיה. התחלת הזרמת הגז מ"תמר" באפריל האחרון הובילה לזינוק בביקושים לעובדים מוסמכים במקצועות הגז והנפט. ההכשרות המקצועיות שמציע המרכז החדש נועדו לענות על הגידול בביקושים, עם המשך תהליך ההסבה לשימוש בגז טבעי, פיתוח מאגר לוויתן ועוד".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות