fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משפחתו של "שינדלר היפני" ביקרה בנתניה

חסיד אומות העולם היפני, צ'יאונה סוגיהארה, הציל מאות יהודים במלחמת העולם השנייה. במסגרת מסע תיעוד הגיעה משפחתו לנתניה. לאחרונה גילתה מנהלת המוזיאון העירוני בעיר, חוה אפל כי אביה ניצל מידי הנאצים בזכות סוגיהארה
מרים פיירברג- איכר ובני משפחתו של צ'יאונה (סמפו) סוגיהארה
מרים פיירברג- איכר ובני משפחתו של צ'יאונה (סמפו) סוגיהארה (צילום: עידו ארז)

במסגרת פרויקט התיעוד הבינלאומי שמובילה עיריית נתניה להנצחת חסיד אומות העולם צ'יאונה (סמפו) סוגיהארה שהציל את חייהם של עשרות אלפי יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה, הגיעו השבוע לביקור בנתניה נציגי עמותת "יד עזרה לישראל" שהיא עמותה פילנתרופית למען ניצולי השואה יחד עם נשיא העמותה, אנדריי גשרובסקי, נכדתו של צ'יאונה סוגיהארה, נקמורה מדוקה, אשת נכדו, מרי סוגיהארה, וכן מנהלת המוזיאון העירוני, חוה אפל, שגילתה באחרונה, בעקבות פרסומי העירייה, כי אביה, עו"ד ישראל יואל צימרינג, ניצל מידי הנאצים בזכות צ'יאונה סוגיהארה.

ראש העירייה נתניה, מרים פיירברג-איכר, המובילה את פרויקט התיעוד, סיפרה על סיפורו המרגש של צ'יאונה סוגיהארה שהקריב רבות למען הצלת יהודים וסיכן את חייו ואת חיי משפחתו ומכונה שינדלר היפני. כמו כן סיפרה פיירברג על פרויקט ההנצחה, הסרט התיעודי, וקראה לציבור לאתר משפחות שניצלו בזכות צ'יאונה סוגיהארה.

במסגרת הביקור סיירו האורחים בליווי ראש העירייה באתרים מרכזיים בנתניה בהם אנדרטת הניצחון לזכר ניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית ועוד.

מרים פיירברג- איכר ובני משפחתו של צ'יאונה (סמפו) סוגיהארה
ראש העירייה קראה לאתר משפחות שניצלו בזכותו. מרים פיירברג- איכר ובני משפחתו של צ'יאונה (סמפו) סוגיהארה (צילום: עידו ארז)

צ'יאונה (סמפו) סוגיהארה היה קונסול יפני במשרד החוץ, ובמסגרת עבודתו, נשלח בשנת 1939 לליטא. בשלב שבו נסוגו הכוחות הסובייטים ועדיין לא שלטו לגמרי כוחות הכיבוש של גרמניה, היה מרווח של 29 ימים בהם פעלו צ'יאונה סוגיהארה ואשתו לילות כימים במילוי טפסים להחתמת ויזות כניסה ליפן עבור יהודים, שהרוויחו את חייהם וקיבלו הזדמנות לעבור מזרחה. צ'יאונה סוגיהארה ואשתו סיכנו את חייהם כשפעלו נגד המדיניות הרשמית של יפן, בת הברית של גרמניה בזמן המלחמה.

בשנות השישים זכה צ'יאונה סוגיהארה להכרה על ידי מוסדות ישראליים ויהודים ברחבי העולם שניסו למצוא את המלאך שהציל את חייהם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות