fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצילים את רותם

רותם גונן בת 16 מבית הספר "טשרניחובסקי" בנתניה חולה בלוקמיה וזקוקה לתרומות דם
רותם גונן
רותם גונן (צילום עצמי)

רותם גונן, 16 תלמידת כיתה י' בבית הספר "טשרניחובסקי" בנתניה לא תארה לעצמה שהיא תעשה את בחינות הבגרות שלה במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים דנה באיכילוב.
רותם, ביתם הבכורה של אפרת ושחר גונן מרמת פולג חשה ברע לפני שלושה שבועות עם חום שלא ירד במשך שבוע.  היא נשלחה לעשות בדיקות דם, וכשהגיעו התוצאות הודיעו לאמה שעליהם להגיע מיד למיון בבית החולים איכילוב.

רותם גונן
נלחמת. רותם גונן (צילום פרטי)

"בבדיקות הדם גילו שלרותם יש לוקמיה ולמחרת היא התחילה בטיפול כימותרפי. היא צריכה לעבוד חמש סדרות של טיפול כזה. היום, לאחר שלושה שבועות כשהשיער היפה שלה החל לנשור היא ביקשה שיגלחו את שיער ראשה. זה היה טראומטי, יש לנו פיאות ומטפחות ורותם תסתדר עם זה כי היא גיבורה". מספרת אפרת, "הטיפול הכימותרפי פוגע גם במח העצם, ספירת הדם של רותם יורדת והיא נזקקת לטסיות דם. בכל יום עושים לה ספירת דם וכשיש צורך היא מקבלת טסיות דם~טרומבוציטים. עד כה היא קיבלה מנה אחת בכל יומיים".

לפני עשרה ימים פרסם דודה של רותם, עמית גל, בפייסבוק שרותם חלתה וזקוקה לתרומת דם. וכך נכתב: "אני פונה אישית לכל אחד ואחת מכם, משפחותיכם וחבריכם. חלקכם יודעים, שלפני כעשרה ימים אובחנה מחלת הלוקמיה אצל אחייניתי, רותם גונן, בת 16, בתם הבכורה של אפרת ושחר. מאז, כל המשפחה התגייסה וגם החברים ואנו מבלים שעות ארוכות לצידה במחלקת ההמטו-אונקולוגית, בבית החולים איכילוב. אנו זקוקים לתרומות טרומבוציטים (טסיות דם) עבור רותם וכל אחד מתאים".

ספי פלס מנתניה שתרמה ונמצאה מתאימה לתרומה  כותבת בפייסבוק: "נפלה בחיקי זכות גדולה כשנמצאתי מתאימה לתרום טסיות דם עבור רותם גונן. התהליך לא מפחיד, לא כואב ושווה את הכל. רותם זקוקה לעוד תרומות וניתן לעשות זאת בביה"ח איכילוב. כל תרומה תתקבל בתודה והערכה מצד המשפחה. שתפו, אולי יימצאו עוד תורמים לרותם. רק בריאות".

כל תרומת דם מועברת לבנק הדם ונזקפת שם לזכותה של רותם. בתרומת הדם נבדקת התאמתם של מרכיבי הדם לדמה של רותם כשנמצאת התאמה מושלמת מוזמן התורם לפי הצורך לתרום דם וזה ניתן לה ישירות.

מי מתאים לתרום?

אפרת: "תורם בגיל 18-55 השוקל מעל 50 ק"ג עם רמת המוגלובין 12. אדם שלא צורך תרופות, שלא טייל במזרח בחצי השנה האחרונה וללא קעקועים. ארבעה תורמים כבר נמצאו מתאימים וכל אחד מהם הגיע ותרם פעם אחת. כל אחד יכול לתרום אך מי שיש לו דם מסוג O+ מתאים ביותר. אחרי הטיפול הכימותרפי שיימשך חמישה חודשים רותם תעבור לטיפול תרופתי ותישלח לביתה. צפויה לנו שנה וחצי של החלמה. בינתיים רותם עשתה לפני שבוע מבחן בגרות במתמטיקה, מגן בהיסטוריה ובשבוע הבא מגן בלשון ובהמשך עוד שתי בגרויות שכולן יעשו כאן בבית החולים".

לתיאום מועד הגעה לתרומה יש לתאם עם קרני בטלפון: 0523423670. בעת הגעה לתרומה חשוב לציין, שהיא עבור "רותם גונן". התרומה מתבצעת בבית החולים איכילוב, בבנין סוראסקי, קומה 1, אגף ז'. מאחר שבנק הדם באיכילוב פתוח רק בין השעות 08:30-14:30 אפשר לתאם רק ארבעה תורמים בכל יום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות