fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מערכת המבוססת על תקשורת סלולרית, למניעת תאונות דרכים נבחנה בנתניה

חברת פורסייט אוטונומס הולדינגס בע"מ, המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב הודיעה כי החברה נכדה שלה, איי-נט מובייל בע"מ (Eye-Net Mobile Ltd.), השלימה בהצלחה ניסוי מבוקר במערכת Eye-Net למניעת תאונות דרכים בשיתוף עם עיריית נתניה. המערכת נועדה לספק התרעות בפני התנגשויות בזמן אמת להולכי רגל ולרכבים באמצעות שימוש בטלפונים סלולריים חכמים וברשתות סלולריות קיימות.
כיכר הניסוי בנתניה. צילום רן אליהו
כיכר הניסוי בנתניה. צילום רן אליהו

מערכת ה-V2X למניעת תאונות דרכים המבוססת תקשורת סלולרית נבחנה בתרחישים שונים המדמים התנגשות בתחומי העיר נתניה. הניסוי נערך בצומת מרכזי בנתניה, בשיתוף עיריית נתניה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מטרת הניסוי הייתה יצירת ערוץ תקשורת אמין ובזמן אמת בין משתמשי דרך על מנת להגן על רכבים והולכי רגל מפני התנגשויות קרבות.

חברת פורסייט אוטונומס הולדינגס בע"מ, המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב הודיעה כי החברה נכדה שלה, איי-נט מובייל בע"מ (Eye-Net Mobile Ltd.), השלימה בהצלחה ניסוי מבוקר במערכת Eye-Net למניעת תאונות דרכים בשיתוף עם עיריית נתניה.

Eye-Net הינה מערכת המבוססת על תקשורת סלולרית, למניעת תאונות דרכים. המערכת נועדה לספק התרעות בפני התנגשויות בזמן אמת להולכי רגל ולרכבים באמצעות שימוש בטלפונים סלולריים חכמים וברשתות סלולריות קיימות.

במהלך הניסוי בחנה איי-נט מובייל את מערכת Eye-Netבמספר תרחישים המדמים התנגשות בין כלי רכב ו/או הולכי רגל ללא קשר עין ביניהם. בכל המקרים, כל הגורמים המעורבים בניסוי השתמשו באפליקציית Eye-Net  TM המותקנת בטלפונים הסלולריים שלהם וקיבלו התרעות על התנגשות קרובה בזמן אמת, מספיק זמן מראש כדי למנוע התנגשות. בכל התרחישים עמדה איי-נט מובייל ביעדים ובמדדים שהציבה עבור השימוש במערכת למתן התרעה בזמן אמת באופן שאפשר לכל הרכבים לבלום בזמן ובבטחה.

במהלך הניסוי, המידע זרם בזמן אמת אל מרכז הבקרה באתר הניסוי והציג בצורה מדויקת על גבי לוח בקרה דינמי את מיקומי האירועים על גבי מפה, זמני התרחשותם, וכן סיווג הגורמים המעורבים. השימוש בלוח בקרה דינמי בזמן אמת לניטור תנועה והתרעות על "אזורים אדומים" עשוי לספק תובנות חשובות לרשויות המקומיות ולמתכנני ערים על מנת לשפר את תשתיות הכבישים ובטיחותם ולהפחית את תאונות הדרכים.

"ניסוי זה עם עיריית נתניה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מציין אבן דרך ראשונה בשיתוף הפעולה ארוך הטווח עם העירייה," אמר חיים סיבוני, מנכ"ל חברת פורסייט. "עיריית נתניה המקדמת שימוש בטכנולוגיות חדשניות על מנת לצמצם את מספר תאונות הדרכים בסביבתה, הביעה נכונות להשתלב בפריסה הארצית ובאבני הדרך העסקיות הבאות של חברת איי-נט מובייל."

"עיריית נתניה רואה חשיבות רבה בקידום פרויקטים לשמירה על בטיחות התושבים והעלאת המודעות לבטיחות בדרכים, ושמחה על בחירתה כאחת מהרשויות בהן יתקיים הפיילוט באפליקציה מצילת החיים", נמסר מעיריית נתניה. "העירייה פועלת רבות בשיתוף הרלב"ד במטרה למזער סכנות בטיחותיות במרחב, כמו גם חינוך לשמירה על בטיחות הולכי רגל ונהגים באמצעות תוכניות הסברה עירוניות המתקיימות לאורך כל השנה".

לקראת הניסוי המוצלח בנתניה התקיימו מספר פגישות בראשותם של סמנכ"ל נכסים ופרויקטים בעירייה, פול ויטל, ומנהל המטה לבטיחות בדרכים, אופיר דנינו, בשיתוף הרלב"ד ומשטרת ישראל, לקידום הפרויקט ולמען מטרתו החשובה של הפחתת תאונות הדרכים. "כל טכנולוגיה שמגנה על החיים תתקבל בברכה בנתניה ואני מאמין שאפליקציה מצילת חיים תסייע לנו בהפחתת הנפגעים בתאונות הדרכים", אמר דנינו. "התרשמתי מאוד מחדשנות האפליקציה והפוטנציאל שלה להפחתת מספר תאונות דרכים ונפגעים, ע"י מתן התרעות לכל משתמשי דרך אודות התנגשות קרבה, גם אם היא מחוץ לטווח הראייה" אמר ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, שנכח בניסוי. "היכולת שלנו להיערך לעתיד תלויה במידה רבה בחדשנות פורצת דרך מסוג זה. רשות החדשנות מייחסת חשיבות עצומה לתמיכה בחדשנות ויצירתיות אשר יתרמו לנושאים אלו."

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות