fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלך השערים במכבי נתניה עובד כנהג מונית

דוד לביא על המגרש (צילום: באדיבות צביקה בן יעקב)
דוד לביא על המגרש (צילום: באדיבות צביקה בן יעקב)

דוד לביא, כדורגלן עבר במכבי נתניה עוד מימי תפארתה, חלוץ על המגרש, היה מלך השערים במשך ארבע עונות בליגת העל וזכה לכינוי "ראש פז" בזכות השערים הרבים שהבקיע בנגיחות ראש. לביא חגג השנה 60, הוא נשוי ואב לשלושה בנים וסב לשלושה נכדים עובד כנהג מונית במוניות "השחר", זה 12 שנים.

לביא  גדל בנתניה במשפחה מסורתית וכילד שיחק כדורסל באליצור נתניה: "ניבאו לי עתיד מזהיר בכדורסל, אבל אני רציתי כדורגל ובגיל 15 עזבתי את אליצור ופניתי לכדורגל. בשבתות הייתי הולך עם כיפה לבית הכנסת ואחר הצהרים מוריד את הכיפה והולך לשחק כדורגל. באחד ממשחקי השכונה צפה בי אריה מכנס, אבא של האחים מכנס והמליץ לי לעבור לשחק כדורגל, נעניתי לו וההמשך כבר היסטוריה, שיחקתי בקבוצת הבוגרים באמצע שנות ה-70".

דוד לביא והגביע (צילום באדיבות צביקה בן יעקב)
דוד לביא והגביע (צילום באדיבות צביקה בן יעקב)

יחד עם עודד מכנס הם היו לצמד החלוצים הפורה ביותר בליגה הראשונה מסוף שנות ה-70 ועד אמצע שנות ה-80. הוא זכה בתואר מלך השערים של הליגה בארבע עונות בין השנים 1977 ועד 1985. הוא רשם לעצמו הבקעת 158 שערים במהלך 362 משחקים בליגה העליונה והוא מדורג עד היום במקום השמיני בטבלת מלך השערים של ליגת העל בכל הזמנים. עם נבחרת ישראל הוא הופיע פעמיים במשחקי ידידות מול נבחרתה של הולנד.

דוד לביא על המגרש (צילום: באדיבות צביקה בן יעקב)
דוד לביא על המגרש (צילום: באדיבות צביקה בן יעקב)

מהו המשחק שזכור לך במיוחד?

"במסגרת האינטר-טוטו שהיה אז מפעל אירופי לקבוצות אלופות היינו זקוקים לתיקו במשחק האחרון שהתקיים ביוגוסלביה בעייר מול קבוצה חזקה מאוד, שיפוט וקהל עויין. היינו בפיגור אחת אפס כבר בדקה השנייה והיו חששות ממפלה. אחרי חצי שעה השוויתי את התוצאה ומכנס העלה ליתרון לפני המחצית. כל המחצית השנייה התגוננו ורק שתי דקות לסיום הם השוו. אנחנו זכינו בתואר אירופי ראשון לקבוצה ישראלית. זה היה בעונה בה זכינו בדאבל וזו היתה חוויה ושמחה אדירה אפילו יותר מהגביע".

לביא עזב את מכבי נתניה בעקבות פציעה והיה מאמן שחקן בקבוצות כמו רמת השרון ובמכבי השקמה/רמת חן. בגיל 39 פרש מכדורגל ובמשך שבע שנים עבד בבורסה ליהלומים. לאחר שהתגרש שילב תקופת מה אימון כדורגל עם נהיגה במונית ובשנים האחרונות הוא רק נהג מונית.

האם אפשר היה בעבר להתפרנס כשחקן מכבי נתניה?

"לא. בזמני היינו צריכים עוד עבודה כדי לפרנס משפחה. השחקנים לא קיבלו סכומים שמקבלים היום".

מה דעתך על מה שקורה עם הקבוצה שלך?

"צר לי על מצבה של הקבוצה ועל כך שאף שחקן עבר לא הצליח להתברג למערכת האימון בה להבדיל ממועדונים אחרים שם זה קורה. בנתניה רק בני לם השתלב והוא בא מטוברוק. זו אולי הסיבה שהנבחרת משתרכת בתחתית והנוער לא ממריא ומשתלב בקבוצה כמו פעם. אני חושב שלא משקיעים מספיק בנוער ובסגל אין שחקנים בוגרים מנתניה. אני מעריך מאד שדראפיץ, אותו אימנתי בזמנו נכנס למערכת כי יש לו זיקה לקבוצה".

דוד לביא במונית (צילום: עצמי)
דוד לביא במונית (צילום: עצמי)

אתה נהנה היום ממשחקי כדורגל של הקבוצה?

"אני נוטה להגיע למשחקים חשובים אבל מעדיף ללכת לים עם הנכדים מאשר להשתעמם במשחקיה היום. אני מצפה ליום הזה שבמכבי נתניה ישחקו שחקני בית ביחד עם שחקני חוץ ושתראה טוב יותר מאשר בשנים האחרונות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות