fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכון חדש יסייע לאזרחים לעתור נגד הרשויות המקומיות

מכון מצפ"ן הוקם על ידי עו"ד אדיר בנימיני ואיש התקשורת קובי ברדה תושבי נתניה, כדי לאפשר לאזרחים משפט וצדק בפוליטיקה המקומית
מועצת העיר בנתניה (צילום: רותי ברמן)
מועצת העיר בנתניה (צילום: רותי ברמן)

הבחירות לרשויות המקומיות והאזוריות בישראל הסתיימו לפני מספר חודשים וברובן כבר הוצגה לציבור הקואליציה של ראשי הערים הנבחרים. כעת ניגשים חברי המועצה לתפקיד העיקרי: הגנה על הזכויות וקידום האינטרסים של אותם תושבים ששלחו אותם לייצוג במועצה או בוועד הישובי. נבחרי הציבור, חברי מועצות הערים, הם אחד מאותם גורמים שאומרים לפקח על הפעולות של הרשות המקומית, אך גם הם פועלים מעמדת נחיתות מובנית. ראשית, מדובר בנבחרי ציבור הפועלים ללא שכר, ואמורים לעשות את מלאכתם הציבורית במקביל לעבודתם היומיומית, ושנית, חוק הבחירה הישירה, העניק לראשי הערים כוח ועוצמה שהחליש באופן משמעותי את מעמדם של חברי מועצת הרשות המקומית.

עו"ד אדיר בנימיני (צילום: יח"צ)
עו"ד אדיר בנימיני (צילום: יח"צ)

המקומות בהם ניתן לייצר אימפקט אמיתי ולחולל שינוי עובר דרך קמפיין ציבורי היוצר תודעה ומשפיע על מקבלי ההחלטות וכמובן החלטות מינהליות של בתי המשפט. בעיה העיקרית העומדת בפני חבר המועצה מהאופוזיציה, ועדי שכונות או תושבים החפצים לפנות לאפיקים הללו, היא העמידה מול מערכת משפטית-יחצ"נית משומנת הפועלת בשכר של הגוף הנתבע המורגל ומתוכנת להדוף לחצים אלה. אך יותר מזאת כמובן היא סוגיית העלות הכספית הגבוהה הכרוכה בשירותים הללו המעיקה מאוד על אותו מתנדב או מתנדבת השואפים לחולל שינוי ייסודי.

לשם כך הוקם מכון מצפ"ן ( משפט וצדק בפוליטיקה מקומית, ר"כ) מייסדיו של המכון הם עו"ד אדיר בנימיני וקובי ברדה. עו"ד בנימיני מכהן זה קדנציה שלישית כחבר מועצת העיר נתניה ובעברו שימש כעוזר לשר הפנים אברהם פורז. ברדה כיהן כדובר עיריית נתניה, סגן דובר עיריית ת"א , יועץ תקשורת לח"כ קולט אביטל ויואל רזבוזוב ועוד.  

עו"ד קובי ברדה (צילום: קובי אליהו) קובי ברדה (צילום: קובי אליהו)

עו"ד בנימיני: "מניסיוני נתקלתי עד כמה קשה עד בלתי אפשרית התמודדותו של חבר מועצה נגד המנגנון המשומן של השלטון. אני סמוך ובטוח,ששירות שכזה יזכה להיענות רבה מצד אותם אלה הנזקקים לו".

ברדה הוסיף: "הרעיון הוא לתת מעטפת כוללת לאותו חבר מועצה ולנסות ולהנגיש את הנושאים החשובים לו לכלל הציבור. פעמים רבות קיימים סיפורים המרתקים את התקשורת הארצית , אבל אי ידיעה ואי יכולת להציג נכון את הסיפור באופן תקשורתי, מונעים את ההצלחה של המאבק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות