fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש לטפל בדרי הרחוב ולא רק להעביר אותם לצד השני של המדרכה"

הומלס בסמילנסקי (צילום: עצמי)
הומלס בסמילנסקי (צילום: עצמי)

מרכז העיר נתניה ובעיקר רחוב סמילנסקי, הוצף בסוף השבוע בדרי רחוב שישבו בפינת הרחובות רמז סמילנסקי וישנו על הספספלים לאורך הרחוב עד פינת ירושלים. חברי פורום ועד מרכז העיר פנו לאגף הרווחה, למוקד העירוני, נפגשו עם מנכ"ל הערייה, ראש מנהלת מרכז העיר עלוית פרוינד, עם הפיקוח ועם חבר מועצת העיר עקיבא יצחקי מספר פגישות אך התופעה חוזרת על עצמה ולעוברים ושבים ברחוב קשה לשאת את זה: "יש לטפל בדרי הרחוב ולא רק להעביר אותם לצד השני של המדרכה. מדובר באנשים המוכרים לרווחה והרווחה צריכה לטפל בהם" אומרת תושבת הרחוב שמתחת לביתה ישנים הומלסים על הספסל גם בשעות הלילה: "לא נעים לי להכנס בלילה לביתי ולראות את האנשים האלה ישנים כאן על הספספל. מצד אחד אני מרחמת עליהם ומצד שני כועסת שבעיריה לא מטפלים בהם".

הומלסים בסמילנסקי (צילום: עצמי)
הומלסים בסמילנסקי (צילום: עצמי)

ריקי ניסן שעברה בשעת צהרים ברחוב סמילנסקי וצלמה תמונה מזעזעת של שני הומלסים ישנים באמצע המדרכה אומרת: "זה הזוי, דוחה, עצוב, מזעזע, בלתי ניתן להכלה. מחריד". אלה צוקר תושבת מרכז העיר: "זה דבר מזעזע. בערב זה מפחיד ביום זה מסריח בקיצור דבר לא טוב עובר על נתניה. זה מראה של עיר עניה ולא עיר תיירות. העירייה צריכה לטפל באנשים האלה לאורך זמן ולא זבנג והעברנו אותם". גם בעלי עסקים ברחוב מתלוננים על מראה עלוב שמבריח לקוחות: "נוכחותם כאן ליד החנויות שלנו היא בושה לעיר. אנשים לא יכולים לסבול את הלכלוך שהם משאירים ואת האוירה שהם משדרים. אם האנשים האלה הם תושבי נתניה אגף הרווחה צריך לעשות טיפול שורש ופיקוח בעניינם. החורף בפתח ומישהו צריך לדאוג להם".

הומלס בסמילנסקי (צילום: עצמי)
הומלס בסמילנסקי (צילום: עצמי)

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה והפיקוח העירוני עובדים כל העת לטיפול בבעיה. השנה הצלחנו להעביר מהרחוב מעל 28 דרי רחוב. מנהל הרווחה הקים בית חם לחסרי דיור, "מרכז יעל", המעניק קורת גג, שלוש ארוחות ביום, ביגוד, ליווי ותמיכה רגשית במהלך 24 שעות ביממה. לצערנו, קיימת מורכבות בסיוע לאלו המתנגדים לקבלת טיפול. החוק בישראל אוסר לכפות על דר רחוב לפנותו מהרחוב ומכבד את זכותו כאדם לבחור לגור ברחוב. אנו נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו במסגרת החוק, זאת במטרה לשכנעם לקבל טיפול ולהשתלב בבית המחסה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות