fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי נתניה בדרך לרכישה

אוהדי מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)
אוהדי מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)

האם עסקת רכישתה של מכבי נתניה מתקרבת לקראת סגירה?  במהלך שבוע שעבר, איש העסקים הישראלי, אבי גרוס, ניהל שיחות עם ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר ומול הקבוצה בנוגע להעברת השליטה במועדון לידיו. ביום חמישי האחרון נמסרה מסביבתו של גרוס הודעה, המפזרת את הערפל סביב העסקה המתגבשת.

כבר לפני כחודשיים החלו שיחות ראשוניות בין ראשת העיר של נתניה, מרים פיירברג איכר ובין מנכ"ל העירייה אבי בן חמו, לבין גרוס במטרה שזה ישתלט על המועדון, שעושה את דרכו הבטוחה בחזרה לליגה הלאומית. גרוס הוא איש טקסטיל, שהצליח עם עסקיו בארצות הברית. לפני כמה שנים, הוא גם עשה אקזיט שהכניס לו עשרות מיליוני דולרים. הוא נפגש עד כה פעם אחת עם יו"ר הקבוצה דורון אוסידון ומעבר לכך, כל הקשר שלו מתבצע מול המנכ"ל בן חמו. בשבוע שעבר פרסמו בנתניה את הדוחות הכספיים והמאזנים של המועדון והם מיד נשלחו גם אל העירייה, על מנת שיעברו לגרוס.

בעירייה טוענים כי למרות שכבר עברו חודשיים מאז שהחלו השיחות עם גרוס, הרי שטרם נרשמה פריצת דרך. יחד עם זאת, יש נכונות מצד כל הצדדים להשלים את העסקה, על מנת שלמועדון יהיה בעלים שיזרים כספים מהונו הפרטי. מיועצת התקשורת של גרוס נמסר: "איש העסקים אבי גרוס, מנהל עסקים כבר למעלה מ-20 שנים ומבצע השקעות רבות בתחומים שונים. בימים אלו בוחן גרוס מספר השקעות אשר כל אחת מהן נבחנת ביסודיות ובקפדנות הראויה להשקעות בסדר גודל שכזה. בין היתר, גרוס, אשר ידוע ומוכר באהבתו לכדורגל, הסכים לבחון את ההשקעה בקבוצת מכבי נתניה. יחד עם זאת, מדובר בשלבים התחלתיים ומוקדמים ויש עוד דרך ארוכה לעבור עד לקבלת ההחלטה האם לרכוש את הקבוצה או לאו".

אוהדי מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)
אוהדי מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)

בסביבתו של גרוס אמרו בתחילת השבוע: "רק בסוף השבוע הועברו לגרוס הנתונים הכספיים והמאזנים של הקבוצה, אשר נשלחו לבחינה של הגורמים המקצועיים. די בכך כדי להבין שבעולם העסקים מדובר בתחילתו של משא ומתן. בתום בחינה של השקעה זו והשקעות נוספות בהן מתעניין גרוס, תתקבל ההחלטה אם ובמה ישקיע". בעיריית נתניה ציינו כי גרוס הוא האיש המוביל לשינוי במערכה אך בנוסף ראש העירייה נמצאת בשיחות עם עוד אנשי עסקים מישראל ומהעולם כאשר המטרה היא להביא את הקבוצה לידי בעלים עוד העונה בכדי לבצע הכנה משמעותית לעונה הבאה.

לא נשאר למכבי נתניה עוד הרבה שבועות בליגת העל, ושעון החול שלה בדרך לירידה לליגה הלאומית הולך ואוזל, שכן גם מבחינה מתמטית, הנשירה שלה לליגת המשנה מתקרבת בצעדי ענק ויכולה להיות עניין של עוד שני משחקים בלבד. זאת כמובן אחרי  3:0 ביתי ממכבי חיפה. כ-2,500 אוהדי מכבי נתניה החליטו שכן להופיע למשחק, וראו שוב את הקבוצה של מנחם קורצקי מובסת.

בסוף השבוע ניסה יו"ר הקבוצה דורון אוסידון לדרבן את השחקנים וטען באוזניהם כי אם ישחקו כך אף אחד מהם לא יקבל חוזה בליגת העל בעונה הבאה. לאחר אותו הפסד, האמירות במועדון בנושא זה רק התחזקו. "מאוד מאכזב וקשה להתמודד עם המצב הזה שמפסידים בכל שבוע", אמר המאמן המפסיד, מנחם קורצקי. "זה הכדורגל, נצטרך עד סוף העונה להמשיך לשחק ולא להתבזות. אנחנו מאלתרים הרבה עם הסגל אבל אין מה לעשות. זה לא קל לעבור את העונה הזאת. השחקנים השקיעו ואני לא יכול לבוא אליהם בטענות, אין לי תלונות. אני רוצה שהשחקנים יהיו רציניים באימונים ונגיע למשחקים יותר משוחררים כדי להבקיע שערים וכדי לנצח, חשוב מכך לא לבזות את הקהל שמגיע. אנחנו רוצים לשמח אותו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות