fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאסר בפועל וקלון נגזרו על מנהל המרפאה לבריאות הנפש לשעבר בנתניה

מאסר בפועל הוטל בבית המשפט השלום ראשון לציון על מנהל המרפאה לבריאות הנפש לשעבר בנתניה ומרכז טיפול בנכי צה"ל. במסגרת הסדר טיעון בו הודה הנאשם והורשע בעבירות של עושק והטרדת עד.

בית המשפט ציין כי במעשיו של הנאשם בנסיבות ביצועם, נפל פגם מוסרי חמור. מדובר בעבירה שנעברה תוך ניצול חולשתו ומצוקתו של המתלונן שקלונה גלוי על פניה.

"הנאשם מרום מעמדו ותפקידו ניצל עד תום את האמון שרכש לו המתלונן והתלות שפיתח בו, על מנת להפיק טובות הנאה כלכליות משמעותיות. אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא בדפוס פעיל שהפעיל הנאשם מבלי להתעשת. במהלך תקופה ארוכה הוא גבה מהמתלונן כספים שלא היה אמור לקבל ממנו כעובד ציבור ואף השתמש במכוניתו תוך שהוא ממשיך לעשוק אותו כספית. הנאשם פגע באופן קשה וממושך במתלונן, ובמכלול הנסיבות לא יכול להיות ספק שדבק במעשיו של הנאשם פגם מוסרי שמצדיק גינוי והוקעה מוסרית וציבורית על ידי בית המשפט בדמות הטלת קלון.  לפיכך נקבע  כי יש בעבירת העושק שביצע הנאשם  קלון".

על הנאשם נגזר מאסר בפועל למשך 20 חודשים. פיצוי כספי למתלונן בסך 45 אלף שקלים וקנס כספי בסך 5000 שקלים.

מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה נמסר: "אין מדובר באחד התיקים רחבי ההיקף שהמחלקה הכלכלית מתאפיינת בטיפול בהם, אך זהו תיק מיוחד וחשוב מאין כמותו. אנו גאים שהיינו לפה לאדם פגוע, שנוצל ונעשק על ידי רופא, שיותר מכל היה אמור להגן עליו. אנו גאים על כך שהגנו על כבוד האדם של לוחם, שנפגע במלחמת יום הכיפורים והחברה והמדינה חייבות  לו הרבה, אך פסיכיאטר שהיה אמור לטפל בו מטעם המדינה, פגע בו. העונש שגזר בית המשפט הוא בעניינינו שקול ומידתי. התיק נחקר ע"י יחידת החקירות של המלמ"ב במשרד הביטחון. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד מוחמד סראחנה מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שגם ניהל את התיק בבית המשפט".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות