fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כל שחקן יזכור את העונה הזאת כאחת העונות המיוחדות בקריירה שלו"

יקיר שינה, שהוחתם במכבי נתניה על תקן של מנהיג על המגרש ומחוצה לו, לא ימשיך במועדון מסיבות אישיות. בראיון פרידה הוא מסכם את העונה, מפרגן לכל העושים במלאכה ומגלה איפה הוא יבלה בקיץ הקרוב
"נתניה יכולה להגיע לצמרת". יקיר שינה (צילום: שלומי גבאי)

הבלם יקיר שינה (32), אחד הגורמים המרכזיים בעלייה של מכבי נתניה לליגת העל, לא ימשיך בעונה הבאה. למרות תרומתו הכבירה באחת העונות הבלתי נשכחות של המועדון, בשבוע האחרון החליטו הצדדים על הפרדת כוחות. בראיון בלעדי ל"חדשות נתניה" מספר הבלם על העונה האחרונה ועל התוכניות לעתיד.

איך אתה מסכם את העונה?

"עברנו חוויה בלתי נשכחת. לדעתי, זאת העונה הטובה ביותר של קבוצה בליגה הלאומית מאז ומעולם. נתנו תצוגות עילאיות. כל מי ששייך למכבי נתניה נהנה מעונה בלתי נשכחת – ספק גדול אם תהיה קבוצה שתשחזר את זה אי פעם".

מה עשה את זה לעונה כל כך מוצלחת?

"הסוד היה צוות המאמנים – סלובודאן דראפיץ ושי ברדה, הם נתנו לנו שקט והיו לצידנו גם בתקופות הקשות. בנוסף, היה שילוב נהדר בין השחקנים הצעירים והוותיקים, כולם עזרו אחד לשני. כל שחקן יזכור את העונה הזאת כאחת העונות המיוחדות בקריירה שלו. גם הקהל יש חלק מרכזי בהצלחה הזו, האוהדים היו איתנו ותמכו בנו לאורך כל הדרך. אותו קהל שקילל שחקנים בעונה שעברה, נתן הרבה פידבקים חיוביים".

לך היה חיבור מיוחד עם האוהדים.

"היה לי חיבור עם הקהל כבר מהיום הראשון. כל הזמן שמעתי מהם שאני מנהיג את ההגנה ונותן את דמי על המגרש. זה כיף שרואים את זה ומעריכים את מה שאתה עושה. מאוד נהניתי מהתמיכה הזו".

"נתניה יכולה להגיע לצמרת". יקיר שינה (צילום: שלומי גבאי)
"נתניה יכולה להגיע לצמרת". יקיר שינה (צילום: שלומי גבאי)

הגעת לנתניה על תקן של מנהיג?

"ידעתי שאני צריך להנהיג את הקבוצה. בתור שחקן מנוסה עברתי דברים בליגה הלאומית ובליגת העל וידעתי שאני יכול להוציא מעצמי את היכולת הזו. שיחקנו עם שחקנים צעירים בהגנה, שוער צעיר, הייתה לי אחריות גדולה, ואני שמח שעשיתי את זה על הצד הטוב ביותר, שנתתי את המקסימום לאורך כל עונה ושהגענו אל המטרה".

התחלתם את העונה במינוס תשע נקודות. האמנת בתחילת הדרך שהעלייה אפשרית?

"שמרנו על פרופיל נמוך. אף קבוצה בעולם לא עלתה ליגה ממינוס תשע נקודות. ידענו שאנחנו הולכים לעונה קשה, אבל בתוך תוכנו הייתה תחושה שהרמה המקצועית שלנו גבוהה בהשוואה לליגה הלאומית, ואני אשקר אם אגיד שלא חשבנו על זה. דיברנו בינינו שאנחנו מסוגלים לעשות את זה".

אם כל כך טוב, למה אתה עוזב?

"מסיבות אישיות. עברתי המון בכדורגל וההחלטה התקבלה חודש לפני סיום העונה. השגתי את המטרה – לעלות את נתניה לליגת העל, ולמרות החיבור האישי לצוות המקצועי, הניהולי והקהל, החלטנו שלא נמשיך בהתקשרות. אין לי שום כעס כלפי המועדון או הבעלים – הם נתנו לי את הזכות להיות חלק מהקבוצה. אני עוזב בטעם טוב, נהניתי בכל רגע. אהיה האוהד מספר אחת של הקבוצה ופניי קדימה".

מהי התחנה הבאה?

"אין לי כיוון ממשי, הכל עוד בתחילת הדרך, בקושי יש מאמנים בקבוצות השונות בליגה. אני אנוח בשבועיים הקרובים ואז אתחיל לחשוב על האתגר הבא בקריירה שלי".

לאן אתה חושב שנתניה יכולה בליגת העל?

"נתניה יכולה להגיע לצמרת. אני מאמין שהבעלים אייל סגל, שנותן שקט תעשייתי בלתי רגיל – ומגיע לו קרדיט ענק על העונה האחרונה – יידע להביא שחקנים מעולים וביחד עם הצוות המקצועי הקבוצה תתמקם במקום גבוה".

בקרוב יחל שינה את העונה ה-11 שלו בטורניר ליגת החופים במדי בית"ר ירושלים. "אני מחכה לזה. אני מכור לכדורגל, זאת האהבה שלי בחיים. כבר שבועיים לא שיחקתי ואני כבר מחכה לחזור במלוא המרץ. ליגת החופים עוזרת לי להכין את עצמי לעונה על כר הדשא, אז יאללה נכנסים לעניינים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות