fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כלכלת ילדים

גאיה פדר, בת 14 מרמת פולג שבנתניה, הצליחה לאסוף עשרות פרטי לבוש המוצגים במשרדו של אביה, שהפך למעין בוטיק, במסגרת פרויקט יוצא דופן שהיא מובילה: בגדים יד שנייה לבני ובנות מצווה, למי שידם אינה משגת ולמי שלא רוצה להשקיע כסף גדול על הופעה חד פעמית
גאיה עם שמלה למסירה (צילום: עצמי)
גאיה עם שמלה למסירה (צילום: עצמי)

על המיזם "תרומת בגדי מצווה" אפשר לומר , איך לא חשבו על זה קודם?.  בימים אלה, כאשר מסיבות בני ובנות מצווה מתחרות בחתונות בגודלן ובגדול ההשקעה הכספית בבגדים לילד ולילדה, המיזם מעניק פתרון ומענה למשפחות שאין באפשרותן לקנות בגדים מפוארים ויקרים, וגם למי שמאמינים כי בגדים יד שנייה הם אפשרות מקובלת. בגדי בני/בנות המצווה, כמו בגדי החתונה, משמשים, בדרך כלל להופעה אחת בלבד, הופעה מרשימה, מפתיעה ומפוארת, שלאחריה מאפסנים אותם בארון.

לגאיה פדר, בת 14 מרמת פולג, חגגו לפני שנתיים בת מצווה מרגשת במצדה. לכבוד האירוע המשפחתי תפרו לה שתי שמלות, שאותן לא היה סיכוי שתלבש באירוע אחר. לאחר החגיגה גאיה חשבה מה אפשר לעשות עם השמלות ואז עלה הרעיון – ילדות אחרות יכולות ליהנות משמלות מפוארות ויקרות שנלבשו פעם אחת בלבד.

"לאחר שאספנו שמלות בת מצווה מחברות קרובות שלי, לפני שנתיים פתחנו דף בפייסבוק בשם 'תרומת בגדי מצווה' ואספנו גם בגדים לבני מצווה כמו חולצות מכופתרות יפות", היא מספרת, "זה התחיל עם 100 לייקים ועבר למאות רבות נוספות", מספרת גאיה, "הופעתי בערוץ הילדים של ערוץ 20 שם סיפרתי על המיזם הזה ואמרתי שהייתי שמחה אם ילדים נוספים יתרמו. אספתי הרבה מאוד שמלות יפהפיות, גם בגדים חדשים עם תוויות נתרמו, כולל בגדים לבנים".

במשפחת פדר עזרה ותרומה הן דרך חיים. אמא נטלי היא יו"ר מעגל נשים נתניה והסביבה לזכר הילה בכר, ארגון שכל מטרתו לתרום, לעזור ולסייע למשפחות במצוקה תוך הפקת פרויקטים בקהילה. נטלי נולדה באנגליה להורים שתרמו לקהילה היהודית לישראל ובמיוחד לנכי צה"ל ואף אירחו אותם בביתם. המשפחה עלתה לארץ, הוריה היו מעורבים בהעלאת יהודי אתיופיה ואמה היתה יו"ר ויצ"ו סניף אנגליה בנתניה.

גאיה עם שמלה למסירה (צילום: עצמי)
גאיה עם שמלה למסירה (צילום: עצמי)

"גדלתי במשפחה שתורמת מה שאפשר ולא רק בגדים", מספרת גאיה, "ככבר כילדה תרמתי את הצעצועים שלי לצהרון שנקרא 'הבית החם בנתניה'. תרמתי ספרים ובגדים ואני מגיעה לשם להקריא לילדים סיפורים ולשחק איתם. הבית החם מנוהל על ידי אגף הרווחה בעיריית נתניה ומשמש צהרון לילדי הרווחה".

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב:"חדשות נתניה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות