fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצניחה החופשית לאנטבה

36 שנה אחרי מבצע אנטבה, צנחו היום שישה ישראלים צניחה חופשית בנמל התעופה באוגנדה, במסגרת חגיגות יובל לעצמאותה של המדינה. איש צוות האוויר משה אדרי מנתניה. "הטרמינל של מבצע אנטבה מחורר בסימני ירי ועליו כיתוב המספר על המבצע, נראה שהאוגנדים גאים מאוד"
משלחת הצנחנים מישראל
משלחת הצנחנים מישראל (צילום עצמי)

שישה ישראלים צנחו היום (ראשון)  בנמל התעופה של אנטבה באוגנדה. הפעם זה לא יהיה מבצע סודי או בטחוני. השבוע ייערך באוגנדה טקס לציון 50 שנה לתעופה, במסגרת ציון שנת העצמאות של המדינה. במסגרת חגיגות היובל, שישה ישראלים טסו לאוגנדה כבר בשבוע שעבר ויצנחו צניחה חופשית.

במשלחת השתתפו שני תושבי נתניה: משה אדרי, איש צוות אוויר ואיש עסקים ישראלי, טייס לשעבר בשם ברק. את המפגן האווירי יזם ברק שעסקיו נמצאים באוגנדה כבר 16 שנים. כל המשלחת נסעה לאירוע בהתנדבות מלאה.

משלחת הצנחנים  מישראל
מתאמנים במנחת סמוך לאנטבה. משלחת הצנחנים מישראל (צילום עצמי)
משה אדרי
אירוע היסטורי שחייב תיעוד. משה אדרי (צילום: עצמי)

השישה לא החמיצו את ההזדמנות, לאור ההיסטוריה בין שתי המדינות  במבצע יהונתן (מבצע אנטבה) ב-4 ליולי 1976. במבצע שחררה סיירת מטכ"ל ובראשה יוני נתניהו ז"ל את נוסעי מטוס אייר פראנס שנחטף באתונה על ידי החזית העממית כשהיה בדרכו מנמל התעופה בן גוריון לפריז.

"אני חושב שזה אירוע היסטורי שחייב תיעוד" אמר אדרי מספר ימים לפני המפגן, "כך הצלחתי לשכנע את ברק החבר שלי להצטרף".

בשיחה מאוגנדה מספר אדרי: "נחתו על מסלול הטיסה וממול אנו רואים את מגדל הפיקוח והטרמינל של מבצע אנטבה, שהוא מחורר בסימני ירי, ועליו מותקן שלט גדול המספר על מבצע אנטבה. זה נראה שהאוגנדים גאים מאוד במבצע. אנחנו מתאמנים במנחת סמוך לאנטבה בקמפלה בירת אוגנדה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות