fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הממשלה צריכה לקחת אחריות על נזקי השיטפון"

הסערה היכתה גם בבת חפר: 60 בתים ניזוקו, 300 מכוניות יצאו מכלל שימוש ותשתיות נהרסו. ראש המועצה שפנה לראש הממשלה מסר: "הדאגה שלנו היא לעשרות רבות של משפחות שאיבדו את כל רכושם"
נזק רב לרכוש. היום שאחרי השיטפונות בבת חפר

כשבוע לאחר הסופה שפקדה חלקים גדולים ברחבי הארץ, ביישוב בת חפר שבשרון עדיין מתמודדים עם הנזקים הרבים וההרס העצום. מאות בתים הוצפו במים שהגיעו לגובה של יותר משני מטרים. זאת בעקבות קריסתה של חומה שמשמשת קו הפרדה בין ישראל לבין שטח טול כרם השייך לרשות הפלסטינית. החומה קרסה עקב פסולת שסתמה נקזים במעבר של נחל שכם וכתוצאה מריכוז כמויות אדירות של מים. התוצאה: קיר הבטון נהרס לחלוטין ונגרמה הצפה בבתים וברחובות.

נזק רב לרכוש. היום שאחרי השיטפונות בת חפר
בת חפר לאחר השיטפונות (צילומים: הולי גורפינקל)

40 אחוזים משטחי היישוב סבלו מהצפות, כאשר עיקר האזורים היו אלה המזרחיים והדרומיים, ביניהם הרחובות חצב ודוחל. מדובר המועצה המקומית בת חפר, חיים אלטמן, נמסר כי כחודש לפני, ב~18 בדצמבר, נשלח למשרד הביטחון מכתב ובו בקשה להקדים רפואה למכה ולטפל בנושא הפסולת ופתיחת הנקזים מכיוון טול כרם.

בעקבות הסערה כ-440 בתים נפגעו ונותקו מחשמל, כ-60 מהם נפגעו בצורה קשה, וכ-300 מכוניות יצאו מכלל שימוש. תשתיות היישוב במקומות שהוצפו נפגעו וחלקן נהרסו. "הדאגה העיקרית שלנו היא לעשרות רבות של משפחות שבתיהן הוצפו וכתוצאה מכך איבדו את כל רכושם, זאת בנוסף לטראומה הנפשית הקשה בה הם שרויים עקב החוויות הקשות", אמר ראש המועצה רני אידן שיצא בקריאה לממשלה לקחת אחריות מלאה על נזקי השיטפון הקשה ולפצות משפחות שנותרו חסרות כל.

כתבה: הולי גורפינקל

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בחדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות