fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכוח להשפיע

נטלי מימון, מעצבת תכשיטים ומנהלת עסק ליהלומים מנתניה, רוצה להשפיע דווקא מהפרלמנט הצרפתי
מתראיינת בכל הזדמנות. מימון צילום: פטריק מרוואני
מתראיינת בכל הזדמנות. מימון (צילום: פטריק מרוואני)
נטלי מימון
עסקי נדל"ן. נטלי מימון (צילום: קובי קוונקס)

נטלי מימון מנתניה, מעצבת תכשיטים ומנהלת עסק ליהלומים, מתמודדות בבחירות לפרלמנט הצרפתי שיתקיימו בשבוע הבא. מימון, ילידת פריז, מתגוררת בנתניה מאז שעלתה לישראל בשנת 1986. היא עלתה יחד עם בעלה היהלומן, איש העסקים אריק מימון. בשנה האחרונה מתוקף הרשאה מהשגרירות הצרפתית היא נותנת שירותים קונסולריים לאזרחים צרפתיים המתגוררים בנתניה והסביבה.

שישה מתמודדים מישראל
"זה שנה שהצרפתים מאפשרים לאזרחיהם מעבר לים זכות בחירה לפרלמנט הצרפתי. לצורך הבחירות הם חילקו את העולם לשמונה אזורי בחירה וישראל נמצאת באזור הים התיכון ביחד עם איטליה, מלטה, תורכיה, יוון, קפריסין, ותיקן וסן מרטן הכולל 146,000 בעלי זכות בחירה. יותר ממחציתם חיים בישראל", מסבירה מימון.

הבחירות לפרלמנט הצרפתי מתקיימות אחת לחמש שנים, ולאזרחי צרפת החיים מחוץ לצרפת יש זכות לבחור ולהיבחר. לפני שנה זכתה בבחירות הללו נציגה ישראלית, אך בחירתה נפסלה בגלל כשל טכני. התפקיד כרוך בנסיעות לפרלמנט בצרפת, אך הנבחר נשאר לגור בארץ שאת תושביה הוא מייצג.

כמה קולות את צריכה כדי להיכנס לפרלמנט הצרפתי?
"יותר מכל חמשת המתמודדים האחרים בארץ, בהם אלברט פרתי מנתניה. הבחירות השנה נערכות רק בשני אזורים בעולם, מאחר שבבחירות הקודמות היו בהם כשלים".

איך את מגיעה לאזרחים הצרפתיים בארצות אלו. מכירים אותך שם?
"אני עושה פרסום בצורות שונות כמו כתבות בעיתונות, יש לי חברים ואנשים שעובדים בשבילי בארצות אלה. כמו כן אני שולחת מיילים ומתראיינת בכל הזדמנות".

גם השגריר מתארח
מימון, עלתה לישראל בגיל 23 ביחד עם בעלה אריק מימון המוכר בנתניה כאיש עסקים בתחום הנדל"ן. לבני הזוג ארבעה ילדים: אורי בן 25, בעל תואר ראשון בימנהל עסקים, מנדי בת 24 מסיימת תואר ראשון במשפטים ובמינהל עסקים, קלי בת 17 תלמידת תיכון מצטיינת ודין בן 14 תלמיד תיכון. מימון, שבזמנה הפנוי משחקת גולף וטניס, נהנית מבישול ומתנדבת בעמך, למדה רפואה בפריז בעקבות אביה הרופא. לאחר העלייה לארץ היא החלה לעבוד בעסקי היהלומים של בעלה וניהלה את החנות ומפעל התכשיטים. אחיה הוא חבר מועצת העיר, ד"ר ישראל שיטבון, קרדיולוג בבית החולים מאיר, שבנו יונתן נבחר השנה לכנסת ברשימת הבית היהודי. בישראל היא אירחה כאן את השגריר הצרפתי כשהגיע לפגוש את עולי צרפת בנתניה והשנה גם את קונסול צרפת בישראל. בכלל היא מאוד מוכרת בעיר.

אילו שירותים את נותנת לתושבי נתניה?
"אני מסייעת בידם בכל מה שקשור לביורוקרטיה עם השגרירות הצרפתית. אם זה לרשום אותם בקונסוליה, להנפיק תעודת זהות, להירשם לנישואין, לרשום תינוק שנולד או להבדיל מי שנפטר. לנפק אישורי חיים למקבלי פנסיות מצרפת ועוד. אני אשת הקשר של תושבי נתניה והסביבה עם הקונסוליה והשגרירות הצרפתית. אני עושה את זה בהתנדבות מתוך מטרה לעזור לאנשים מבוגרים וצעירים כאחד. לצורך הפעילות הזו פניתי במשרד שלי מקום וחדר המתנה מרווח כדי לתת שירותים נוחים לאנשים. זה שירות אדמיניסטרטיבי אישי. מאידך אני מסייעת בידם של עולים חדשים מול הבירוקרטיה הישראלית. במשרד הפנים, רשות הרישוי ועוד.

"אני אפעל לקידום נושאים לטובתם של תושבי ישראל הצרפתים ולפתרון בעיות המעיקות עליהם. כשאני רואה לנגד עיני גם את בני משפחותיהם ואת עתידם ולכן בכוונתי לפעול לשימור זכויותיהם ולהגן על האינטרסים שלהם. בכוונתי להיות שליחה של בעלי האזרחות הצרפתית בישראל ובמדינות אזור הבחירה, באופן שייטיב עימם במדינות אלה".

הכתבה המלאה תפורסם בים שישי ב"חדשות נתניה"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות