fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האור בקצה העיוורון

אחרי שהתעוור בגיל 45 בעקבות מחלה ברשתית, החליט שלמה הרוש לא לפחד מהחושך ושינה את חייו
שלמה הרוש (צילום: רותי ברמן)
שלמה הרוש (צילום: רותי ברמן)

 

שלמה הרוש, בן 64, אבא לארבעה וסבא לתשעה, התעוור בגיל 45 כתוצאה ממחלה ניוונית של הרשתית. עד שחלה היה בבעלותו מפעל לרהיטים בבית שאן, ובעקבות המחלה החליט לשנות את חייו ועבר לנתניה.

"אחרי שחליתי החלטתי ללמוד עיסוי רפואי. ידוע שעיוורים מעסים טובים מאוד. חוש המישוש הוא הפיצוי על חוש הראייה שאבד. היות והלימודים היו בווינגייט עברתי לגור בנתניה. למדתי במסגרת קורס לעיוורים עיסוי רפואי, טווינה, אבנים חמות ורפואה משלימה. היום אני מלמד עיוורים עיסויים מסוגים שונים ומעסה רפואי ב'יעד מעש' לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים באזור התעשייה הישן בנתניה".

מה עושה העיסוי לבעלי מוגבלויות?

"מרגיע אותם, מזרים דם לכל חלקי הגוף, מונע הידבקויות במחלות, משפר טווחי תנועה ועושה טוב. חלק מהמטופלים מקבלים טיפולי רפלקסולוגיה להרגעה".

שלמה הרוש (צילום: רותי ברמן)
לא נכנע לחושך. שלמה הרוש (צילום: רותי ברמן)

כמי שחי 45 שנים כאדם רואה, איך אתה מגדיר את חייך כעיוור?

"בהתחלה זה הלם, אחר כך התעשתות ובהמשך חושבים מה עדיף: האם להתקדם בחיים או לעצור, לא לעשות כלום ולהרגיש מסכן? אני עצמאי לגמרי, גר לבד בבית, קונה בסופר בהזמנה דרך האינטרנט. הטכנולוגיה של השנים האחרונות שיפרה את איכות החיים של העיוור. האינטרנט הוא מכשיר חברתי החושף אותי לפורומים, לעולם הרחב ולמידע. יש לי תוכנה שקוראת מסך. גם הטלפון הפך להיות חכם ולעיוורים מתקינים בו תוכנת קול. אני פעיל בקבוצות וואטסאפ שגם הן משמשות לנו רשת חברתית פעילה. הבעיה היחידה שבה עדיין אנחנו מתקשים היא תמונות".

אילו פעילויות יש לעיוורים בנתניה?

"במועדון של האגודה למען העיוור בהנהלת דוד מרקוביץ יש חוגים ויוצאים לטיולים בליווי מדריך לעיוורים לרחבי הארץ אחת לחודש. יש לנו קבוצת הליכה שנפגשת פעם בשבוע, 'הולכים בעיניים עצומות לרווחה' ובמסגרתה אנחנו הולכים עם מתנדבים. המפגש הזה מרחיב את ההיכרות החברתית שלנו. אנחנו יוצאים ביחד לטיולי שטח, להצגות ולביקורים באתרים בארץ. לאחרונה בקרנו ביקב ויתקין והשתתפנו במרוץ סולגאר נתניה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות