fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האונס בחוף סירונית: הנערה תפוצה בשלושה מיליון שקלים

שש שנים אחרי האונס הקבוצתי המזעזע שבוצע בנערה בחוף סירונית בנתניה על ידי שישה בני מיעוטים, בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק פיצוי כספי לנערה בסכום של 3 מיליון שקלים. "אין לי ספק, כי סכום פסק הדין לא יביא מזור לנפשה המעונה של פלונית, אולם יתכן שיקל במשהו על סבלה הקשה", כתבה השופטת גנות
חוף סירונית
חוף סירונית (צילום: רותי ברמן)

בית המשפט המחוזי תל אביב פסק כי שישה בני מיעוטים שאנסו באונס קבוצתי מזעזע נערה בת 16 בחוף סירונית בנתניה יפצו אותה בשלושה מיליון שקלים.

"מעשים שאחזוני חיל ורעדה". השופטת גנות (צילום: אתר בתי המשפט)

המקרה אירע בשנת 2007, אז  הורשעו השלושה בעבירות של אינוס בחבורה, מעשי סדום בחבורה, שלא בהסכמה, תוך ניצול מצב המונע התנגדות ותוך גרימת חבלות, ונגזרו עליהם עונשי מאסר ארוכים. "קשה לחשוב על מקרה אכזרי וקשה יותר ממקרה זה שהובא בפנינו. מקרה זה מתבלט בחומרתו, גם על רקע מקרים אחרים שאליהם נחשף בית משפט זה". נכתב בפסק הדין,  גם בית המשפט העליון התייחס בפסק דינו בערעורים שהוגשו כנגד גזרי הדין והעונשים שהושתו על הנתבעים, לאכזריותם יוצאת הדופן של המעשים, בהבהירו: "הפגיעה האנושה בגופה ובנפשה של המתלוננת, והאלימות, הברוטליות, האכזריות והחייתיות שבאדם, המשתקפת ממסכת האירועים העבריינית שהתרחשה, הם חריגים בחומרתם ובקשיותם".

"אין לי ספק, כי סכום פסק הדין לא יביא מזור לנפשה המעונה של פלונית, אולם יתכן שיקל במשהו על סבלה הקשה, ומכל מקום הוא מבטא התייחסות הוגנת וראויה של בית המשפט לסבלה כתוצאה מהמעשים האיומים שביצעו בה הנתבעים" כתבה השופטת דליה גנות. עוד הוטל על הנאשמים שכר טירחה  בשיעור של 20 אחוזים בתוספת מע"מ כחוק וכן בצירוף הוצאות עלות חוות הדעת ואגרה.

הנתבעים נמנעו מהגשת כתבי הגנה, ובדיון שהתקיים השבוע בנוכחותם הודיעו הנתבעים, כי הם מוותרים על הגשת כתבי הגנה וכן הודיעו, כי אינם רוצים לבוא עוד לבית המשפט לצורך הדיון בתובענה וכי הם מסכימים למתן פסק דין בפשרה וזאת לאחר שבית המשפט הבהיר את זכותם לייצוג משפטי ולהגשת כתבי הגנה וחוות דעת נגדית, וכן הסביר להם את העובדה, שמדובר בפסק דין סופי, שיקשה עליהם לשנות את תוצאתו בדרך של ערעור.

"אינני מוצאת לנכון לחזור ולתאר את המעשים האיומים והנוראים שביצעו הנתבעים בפלונית. אומר רק, שלמקראם אחזוני חיל ורעדה, וכי מדובר במעשים נפשעים, שהדעת מתקשה לקבל את היתכנות התרחשותם" סיכמה השופטת גנות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות