fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דירות קטנות בנתניה ובשרון? זה לא בתכנון

אין מספיק דירות קטנות. יו"ר קבלני נתניה רפי זנזורי צילום פרטי
אין מספיק דירות קטנות. יו"ר קבלני נתניה רפי זנזורי צילום פרטי

למרות שהרכב המשפחה הישראלית השתנה מאוד בשנים האחרונות, על אף שרבים מחפשים דירה קטנה, בעלת 2 או 3 חדרים שתתאים למשפחה חד הורית, משפחה קטנה או לרווק שהגיע לפרקו ויכול לרכוש לעצמו דירה – מתברר שהמציאות שונה. דווקא באחת הערים המבוקשות בשרון, דירות אלו אינן בנמצא והמבקשים לעצמם דירות קטנות יצטרכו להסתפק בשכירות או בדירה שלא מותאמת להם.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיקה, המתייחסים לחציון הראשון של 2018, בנתניה כמעט ולא נבנות דירות קטנות. מתוך 7,191 דירות שנבנו בנתניה מתחילת השנה, רק 603 דירות, המהוות שיעור של 8 אחוז בלבד, הן דירות קטנות בנות 2 ו-3 חדרים.

לעומת זאת, שיעור הדירות הגדולות, 5 ו- 6 חדרים ויותר, עומד על 54 אחוז מכלל הדירות שנבנו השנה בנתניה. נתון שהוא קצת יותר משיעור הדירות בנות 4 החדרים שנבנו השנה בעיר ועומד על 37 אחוז.

יו"ר ארגון קבלני נתניה, רפי זנזורי ציין בהתייחס לנתונים: "פרויקטי מחיר למשתכן הנבנים במרכז הארץ לא נותנים מענה לזוגות הצעירים, ובייחוד למשפחות צעירות המחפשות לרכוש דירה בעיר. לעומת זאת היזמים הבונים בשוק החופשי זיהו את הצורך של משפרי הדיור ונותנים מענה לביקושים על ידי הגדלת שיעור הדירות בנות 5 ו- 6 חדרים ויותר המוקמות בעיר נתניה".

ואם אתם שואפים להיות בעלי דירה באזור השרון רבתי, גם בו המצב דומה ולא מעודד במיוחד. על פי נתוני הלשכה המתייחסים גם כן לחציון הראשון של השנה, באוזר השרון כמעט ולא נבנות דירות קטנות. כך למשל מתוך 2,860 דירות שנבנו בהוד השרון מתחילת השנה, רק 74 דירות, המהוות שיעור של 3 אחוז בלבד, הן דירות קטנות בנות 2 ו- 3 חדרים. שיעור דומה נרשם גם ברמת השרון. כנראה שעולם הנדל"ן צריך להתקדם קצת יותר בהתאם להתפתחות החברה הישראלית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות