fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בכוח המוח

אם אתם רבים עם הילד על שיעורי הבית, לא מבינים למה הוא נכשל בלימודים ומפעילים עליו לחץ כדי שיתאמץ יותר, הכתבה הזו מיועדת בשבילכם
צילום: פוטוליה

ענת רז-שפיר מסייעת לילדים שמתקשים בקריאה, כתיבה, חשבון ואנגלית ולילדים לקויי שמיעה, לממש את הפוטנציאל הטמון בהם בשיטות מוח אחד, קינסיולוגיה חינוכית ומגע בריאות שאמורות לשחרר חסימה פיזית או רגשית כדי לממש את הפוטנציאל הטמון באדם.

רז-שפיר עובדת במערכת החינוך זה 21 שנה. היא מורה מומחית לתלמידים עם ירידה בשמיעה בבית הספר אלומות בנתניה, מאבחנת דידקטית ויועצת מוסמכת בשיטות קינסיולוגיה. "לשיטות מוח אחד, קינסיולוגיה חינוכית ומגע בריאות יש כוח עצום לגרום לילדים להבין כיצד לבנות ולחזק את הקישורים העצביים הנחוצים ללמידה ולביצועים טובים יותר בלמידה", מסבירה רז-שפיר, "כאשר אנו תחת לחץ, אנרגיה מאזורי המוח של המוח הגדול – האחראי על החשיבה – עלולה להיחסם. התקשורת בין חצאי המוח, הימני והשמאלי, עלולה להינתק ואיברי החושים שלנו: עין, אוזן וכדומה עשויים באופן לא רצוני 'להיכבות', ואז אנו עוברים לדפוס של הישרדות: מתקשים לחשוב ולעשות בו שימוש באופן זמנית. כאשר יש ריבוי מצבים כאלו, נוצרים קשיי קריאה, שפה, וחשבון וקשיי קשב וריכוז".

ענת רז-שפיר (צילום: דיתי כהנוביץ יועז)
ענת רז-שפיר (צילום: דיתי כהנוביץ יועז)

למי השיטה מתאימה?
"לתלמידים, שמתקשים ללמוד, שרחוקים מלממש את פוטנציאל יכולת הלמידה שלהם, שמתקשים בהבנת הנקרא ומאבדים עניין בקריאה, שנאבקים במתמטיקה וכותבים בשגיאות. תלמידים שנמצאים ביחסים בעייתיים עם הוריהם, מוריהם ואף חבריהם, שהתנגדותם לבית הספר מחלחלת למשפחתם, שמתקשים לקבל עליהם משמעת, ששונאים להכין את שיעורי הבית, שקצב הלימוד שלהם נראה איטי, שבתחומי לימוד מסוימים לא מסוגלים לתפוס את המידע שמשננים בפניהם".

איך עוזרים להם בפועל?
"הדרך לשינוי המצב היא לשנות את הדרך בה התלמיד מרגיש ביחס אליו. תלמיד שחווה לחץ, תחרותיות, כעסים או תחושת אי עמידה בציפיות סביב רכישת הקריאה או החשבון, יפתח הימנעות ותחושת דימוי עצמי שלילי ביחס לתחומים חשובים אלו. ב'מוח אחד' אנו עובדים להכין את המוח ללמידה נעימה וחיובית. בעזרת תרגילים פשוטים וקלים, אנו עוזרים למוח לשחרר מתח ולפעול נכון, וכך תתאפשר למידה קלה וזורמת".

צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

איך תעזרו לילד שלכם?

ענת רז-שפיר נותנת טיפים יקירים מפז לקראת הכניסה לכיתה א'

  1. העבירו לילדכם תחושת רוגע וביטחון ושחררו את הלחץ על מנת שהילד יחווה תחושות חיוביות.
  2. סמכו על ילדיכם שירכוש חברים חדשים בכיתה ויפגוש חברים מוכרים מהגן בהפסקות. עודדו אותו להשתמש במילים חיוביות כלפי החברים ונצלו כל קושי כהזדמנות לצמיחה.
  3. הקפידו לומר לילדכם כמה אתם אוהבים את בית הספר, שבחו את המחנכת ואת הצוות.
  4. אם עדיין לא ביקרתם בבית הספר, קחו את הילד לביקור בשעת אחר הצהריים כדי להפיג את חששותיו.
  5. תנו לילד לחוות מצבי כתיבה בלוח מחיק עם טושים מחיקים או על החול.
  6. שחקו עם ילדיכם במשחק "האות המטיילת" – מ' על המקרר, א' על הארון, ד' על הדלת.
  7. בצעו עם הילדים תרגילי שחרור ורוגע: הליכה, דילוגים, ניעור הגוף, קפיצות והוצאת קולות, קחו שאיפה, אגרפו חזק את כפות הידיים, ספרו עד חמש ושחררו בנשיפה, כווצו באותה הצורה את העיניים והרפו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות