fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר למוזיקה הגרסה המקומית

השבוע נחנך בשוק העירוני בית הספר "אקורד" למקצועות המוזיקה, שינוהל על ידי יוני רועה במטרה להעניק גם למי שידם אינה משגת את האפשרות ללמוד מוזיקה
"פעילות איכותית". יוני רועה (צילום: רותי ברמן)
"פעילות איכותית". יוני רועה (צילום: רותי ברמן)
"פעילות איכותית". יוני רועה (צילום: רותי ברמן)
"פעילות איכותית". יוני רועה (צילום: רותי ברמן)

עיריית נתניה תפעיל בית ספר מקצועי למוזיקה, זאת במסגרת תנופת ההתחדשות העירונית וטיפוח תרבות המוזיקה בעיר. בית הספר למקצועות המוזיקה שייקרא "אקורד", יוקם במתחם השוק העירוני וינוהל על ידי המוזיקאי תושב העיר, יוני רועה. ההשקה התקיימה השבוע, בטקס שכלל קביעת מזוזה ומופע אמנותי, במעמד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר.

בית הספר הוקם ברחוב זנגביל 6, סמוך להיכל התרבות, הקתדרה העממית והקונסרבטוריון. בבית הספר שופץ חלל אקוסטי בשטח של 300 מ"ר בעלות של מיליון וחצי שקלים על ידי היכל התרבות. מעירית נתניה נמסר כי בעניין השיפוץ החיצוני של המבנה נעשה בימים אלה גיבוש של הדיירים לביצוע השיפוץ החיצוני.

בית הספר מצטרף ליוזמות בתחום המוזיקה, בהן המרכז הארצי הבינלאומי לכלי הקשה, "טרמולו" הפועל בהצלחה לקידום את החינוך המוזיקלי וזוכה לשבחים בארץ ובעולם, הקונסרבטוריון העירוני ואימוץ תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית.

בית הספר יהווה בית למוזיקאים, יוצרים, זמרים ואנשי סאונד וניתן יהיה לרכוש בו השכלה מוזיקלית בנגינה, שירה, הרמוניה, סאונד, פיוטים, עבודה בהרכבים, כתיבה והלחנה. צוות המורים יורכב מאמנים ומוזיקאים מהשורה הראשונה בישראל. אחת המטרות שהציב בית הספר היא להוביל ולהדריך את התלמידים אל תעשיית המוזיקה בישראל. מלבד השיעורים עם מיטב המוזיקאים בארץ, מדי חודש יתקיימו בבית הספר כיתות אמן. מדובר במפגש ישיר בין מוזיקאים, יוצרים, זמרים, מפיקים או טכנאי סאונד לבין התלמידים.

"מטרת פעילות בית הספר היא לחשוף כישרונות מוזיקליים שידם אינה משגת, ולתת להם את האפשרות להגיע וליהנות מן האפשרויות הגלומות בפעילות מוזיקלית איכותית ומחנכת", אומר המנהל האמנותי יוני רועה, "החשיפה מלווה בהדרכה, הנחיה, עידוד, לימוד וליווי אישיים וקבוצתיים מתמשכים. להשתתפותם של ילדים המשתייכים למעמד סוציו-אקונומי נמוך, ילדים בסיכון, ילדים הסובלים מקשיים בלימודים בהשתלבות בחברה או מדימוי עצמי נמוך, בפעילויות מוזיקליות בבית הספר. זו השפעה שאינה מצטמצמת בתרומה למשתתף בפעילות אלא מהווה תרומה למשפחתו, לקהילה לה הוא משתייך ולגיבוש חברה נאותה בעיר כולה, פעילות שיכולה להפוך את העיר נתניה למוקד הקרנה על החברה בישראל כולה מהסיבה שפעילות מוזיקלית מטשטשת לחלוטין הבדלים ברמות משכל ומעמד סוציו-אקונומי של התלמידים".

איך זה נעשה?
"ההשתתפות בהרכבים מוזיקליים, החל בדואטים ועד לתזמורות ומקהלות, יוצרת מכנה משותף בין קהילות ישראל השונות אשר הגיעו לנתניה עם מסורות ומורשות תרבותיות וחברתיות שונות. המוזיקה חושפת את המייחד והמאחד המשתקפים מרב-תרבותיות זו בה העיר מצטיינת. מפגשים מוזיקליים רב-תרבותיים אלה מהווים נדבך חשוב ומשמעותי ביותר בהגשמת החזון הציוני של קליטת העלייה ומאפשרת להתגבר על קשיי קליטה חברתיים, על קשיים בקליטת השפה ועוד.

לפעילויות המוזיקליות השפעה משמעותית על הדימוי העצמי החיובי, על סבלנות וסובלנות כלפי השונה, על כללי התנהגות חברתיים ותרבותיים נאותים, על הקהילה המקיפה את מרכז העשייה המוזיקלית העולה מתוך בית הספר הייחודי למוזיקה למכלול סוגי האוכלוסיות בעיר יחד עם מגוון הסגנונות והמורשות המאפיינות את האוכלוסייה הרב-תרבותית של העיר.

"דרכי הפעילות של בית הספר מושתתות גם על פיתוח משמעת אישית וקבוצתית, כללי התנהגות חברתיים ותרבותיים נאותים, חדוות עשייה אישית וקבוצתית, ביסוס המורשת התרבותית לדורותיה, עזרה הדדית, התחשבות ואהבת הזולת, התחשבות ואהבת הזולת ועוד הרשימה ארוכה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות