fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אורן הוא מודל לחיקוי"

הגדול הגיע לטופ של הספורט העולמי כשזכה במדליה אולימפית, הצעיר עבר תאונת דרכים ונאלץ לוותר על החלום האישי. האחים הג'ודוקאים אורן ואיתמר סמדג'ה משתפים פעולה כל הדרך לאולימפיאדת ריו 2016
"מאמנים כמו איתמר מעצבים את האישיות של הספורטאי". איתמר ואורן סמדג'ה צילום: אדם שמשי
"מאמנים כמו איתמר מעצבים את האישיות של הספורטאי". איתמר ואורן סמדג'ה צילום: אדם שמשי

אמרתם ג'ודו בנתניה, אמרתם משפחת סמדג'ה. הם שישה אחים, ארבעה בנים ושתי בנות, וכולם נולדו לעסוק בספורט כי אין באמת אפשרות אחרת כשהאבא, מוריס, הוא ממייסדי ענף הג'ודו התחרותי בישראל. כיום שלושה אחים לבית סמדג'ה _ אורן, איתמר ואיציק _ מאמנים את הדור הבא של ענף הג'ודו בישראל.

אורן, בן 45, נשוי ואב לשלושה, החל להשתתף בתחרויות בארץ בגיל 12 ובגיל 17, אחרי אפיזודה קצרה בכדורגל בבית"ר אופקים, בחר בג'ודו והחל לקצור הישגים בתחרויות בינלאומיות. שיא הקריירה שלו היה בגיל 22, כשזכה במדליית ארד באולימפיאדת ברצלונה בשנת 1992 ושלוש שנים אחר כך זכה במדליית כסף באליפות העולם ביפן. כיום הוא מאמן את נבחרת ישראל בוגרים בג'ודו. "בצבא הייתה לי התלבטות בין ספורטאי מצטיין ליחידה מובחרת. עברתי את הגיבוש אבל בחרתי בג'ודו. בעצם אני הלכתי הכי רחוק במשפחה שלנו בתחום הג'ודו. מבחינתי, הגעתי למקום הכי גבוה אליו אפשר לשאוף".

איתמר, רווק בן 35, מאמן ילדים ונוער ובעל האקדמיה הראשונה לג׳ודו _ ג׳ודוג׳ו, היה אלוף ישראל עשר שנים ברציפות וזכה בתחרויות רבות לגילאי ג׳וניור

בחו"ל. הקריירה המקצועית שלו נקטעה בעקבות תאונת דרכים. איתמר: "הייתי בשיא ההצלחה שלי ואז קרתה תאונת דרכים כשרכבתי על אופנוע. הרופאים לא נתנו לי סיכוי ללכת רגיל אבל אחרי שיקום של שנה, בדרך נס חזרתי ללכת רגיל. התאונה הזאת קטעה את העתיד שלי בתחום הג'ודו".

גם האח איציק היה אלוף ישראל מספר פעמים והיום הוא מאמן ג'ודו בפולג.

כולכם עוסקים באימון.
אורן: "מאוד קשה לאמן בנים. מאמנים כמו איתמר מעצבים את האישיות של הספורטאי עד להגעתו להבשלה. הם מגיעים עם הרבה מוטיבציה ואני חושב שאיתמר עושה עבודה טובה איתם".

האם אי פעם קינאת באורן?
איתמר: "לא. גם השאיפה שלי הייתה להתפתח בתחום האישי ולנסות להגיע להישגים גבוהים כמוהו, מה לעשות שבגיל 17 הכל נקטע. היום המטרה היא לטפח את הדור הצעיר ואני חושב שאני מצליח. חניכים שלי חוזרים מתחרויות בעולם עם מדליות".

"מאמנים כמו איתמר מעצבים את האישיות של הספורטאי". איתמר ואורן סמדג'ה צילום: אדם שמשי
"מאמנים כמו איתמר מעצבים את האישיות של הספורטאי". איתמר ואורן סמדג'ה צילום: אדם שמשי

איזה אח הוא אורן?
"הוא אחלה אח, מודל לחיקוי. היום הוא מאמן נבחרת ישראל ואני מגדל את הילדים שיגיעו אליו בעוד כמה שנים. אני משתף אותו בבעיות הצצות באימונים ויש לנו שיח מקצועי פורה. יש בינינו פער גילים אבל אנחנו קרובים מאוד".

איזה אח הוא איתמר?
"אני בא למועדון של איתמר, אנחנו יוצאים ביחד למחנות אימונים בחו"ל ואני גאה בו על ההצלחות שלו. אני חושב שלקחת ספורטאים צעירים ולקדם אותם למדליות בארץ ובחו"ל זו הצלחה. לא כל מאמן מגיע לזה. איתמר נמצא בחברה טובה של חמישה מאמנים בארץ שמטפחים ג'ודוקאים לעתיד הענף בארץ".

מה החלום שלך?
אורן: "הגשמתי כמעט את כל חלומותיי. עכשיו המטרה להמשיך לטפח את דור העתיד עד לריו 2016 וטוקיו 2020 וזה עובר מהר מאוד. בהמשך אני מקווה לתרום בצד הניהולי של הספורט. אני נמצא בקשר עם השרה מירי רגב ואנחנו עובדים על פרויקטים משותפים".

מילה על נתניה.
"נתניה היא מעצמת ג'ודו. כאן מטפחים את הדור הצעיר. יש לנו אלופים כמו ירדן ג'רבי ושגיא מוקי. יחד איתם אסף אלמוג, טל אלמוג, ארי וינקלר, סשה מאצ'וקו שהם הדור שיגיע לטוקיו. העירייה נותנת מלגות וערים אחרות יכולות ללמוד ממחלקת הספורט שלנו שתומכת בג'ודו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות