fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניהו בסיור בחריש: "לבנות עיר חדשה זו גם אמירה ציונית"

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו סייר בעיר חריש ונרתם לפתור שתי בעיות רציניות שלא מקדמות את הפיתוח של העיר החדשה: בניית מעונות יום לילדים ו נגישות לתחבורה ציבורית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בצפון העיר חריש. קרדיט צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בצפון העיר חריש. קרדיט צילום: קובי גדעון, לע"מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בעיר המתפתחת חריש, וקיים דיון על סטטוס פיתוח העיר, על האצת בנייתה ועל הסרת חסמים. בדיון השתתפו שר האוצר משה כחלון, שר התחבורה ישראל כץ,  שר הפנים סילבן שלום ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט.

ראש הממשלה הנחה את מנכ"ל משרדו אלי גרונר לקדם הצעת החלטה שתרכז את הטיפול הכולל בהשגת היעדים ובהתפתחות וצמיחת העיר חריש.

 נתניהו: "אנחנו בונים עיר ואם בישראל – זו תהיה מודיעין החדשה. הקצב של הבנייה מתחרה בקצב ההתעניינות, ואנחנו נקדים את קצב הבנייה, נקבל את ההחלטות הדרושות כי אנחנו בתנופת בנייה גדולה מאוד. אני בא עכשיו  מעפולה עם שר האוצר ושר השיכון והבינוי. אנחנו מכסים את כל הארץ בפרויקטים מגוונים של בנייה, שיוסיפו עשרות אלפי דירות חדשות כחלק מהמחויבות שלנו לטפל בבעיית השיכון, אבל לא רק לטפל בה אלא באמת להזניק את מדינת ישראל מעלה מעלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בצפון העיר חריש. קרדיט צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בצפון העיר חריש. צילום: קובי גדעון, לע"מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיור בצפון העיר חריש Photo by Kobi Gideon / GPO

                                                                                 צילום: קובי גדעון, לע"מ

לבנות עיר חדשה זו גם אמירה ציונית וגם אמירה ביטחונית, כי אנחנו בעצם אומרים לאויבינו: 'לא תוכלו לנו'. אתם רוצים לעקור אותנו, אתם רוצים לייאש אותנו, ואנחנו כמובן, בדרכנו כבר מאה שנים, שוברים את גלי הטרור ובונים את ארצנו, ועיניכם רואות את התנופה הזאת. אנחנו ידענו טרור של מטענים, טרור של טילים, עכשיו אנחנו מתמודדים עם טרור של סכינים – אנחנו נוכל להם. עם עיבוי כוחות, עם גיבוי לכוחות, עם פעולה מאוד נמרצת, בעיקר עם רצון הברזל שלנו, של הממשלה, של צה"ל, של זרועות הביטחון ושל אזרחי ישראל, להמשיך לחיות, להמשיך לבנות ולהדוף את אויבינו – אנחנו מאמינים בזה".

בפתח הדיון להסרת חסמים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התוצאה המעשית של הישיבה הזאת היא החלטת ממשלה שתוגש תוך שלושה שבועות בריכוז של מנכ"ל משרדי. המטרה לפתור כאן שתי בעיות הכרחיות שחייבים לפתור אותן – גם תחבורה וגם מעונות יום, וכמובן דברים אחרים שקשורים בפיתוחה של העיר.

כרגע המטרה שלנו היא להקדים את הפיתוח על הביקוש. כרגע הביקוש מקדים את הפיתוח, ואנחנו נדביק את הפיתוח לביקוש ואולי אפילו גם נעבור אותו במהרה.
יש פה בשורה גדולה של עיר חדשה בישראל, לא רק לאזרחי ישראל ולא רק כמובן גם לצורכי פתרון בעיות הדיור, אלא גם לא פחות בשורה לכל הסביבה – אנחנו בונים. לא רק שאנחנו לא זזים מכאן, אנחנו בונים את מדינתנו ואת ארצנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות