fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתכנון מקדים ועד לוח זמנים: 7 כללים לשיפוץ מטבח

מטבח. צילום: pixabay.com
מטבח. צילום: pixabay.com

שיפוץ המטבח יכול להפוך בקלות לעסק יקר ושואב אנרגיה, אבל היי, אנחנו לא פה כדי לבאס אתכם. להיפך! אפשר בהחלט לעשות זאת בצורה מאורגנת וחכמה. בעזרת כמה כללים תוכלו לשמור על הכיס וליישם את כל הרעיונות העיצוביים שלכם, וכל זה מבלי לפגוע באיכות החומרים. מוכנים?

תכנון מקדים יחסוך לכם כאב ראש

מהם החסרונות הבולטים במטבח שלכם? מה הייתם רוצים להשאיר ומה לשנות? מהם התיקונים שחובה לעשות ומה ניתן לדחות? אתם צריכים תשובות לכל השאלות האלה לפני שאתם מתחילים בשיפוץ. מומחים בעיצוב הבית מייעצים ליצור שתי גרסאות של תקציב – חסכוני (אם הסכום מגבל מאוד) ואופטימי (תקציב שיש לכם, אבל לא בהכרח תשתמשו בו). הניסיון מראה שהתקציב האמיתי שלכם יהיה איפשהו באמצע. חשוב לשמור כסף לבלת"מים. הם בהחלט יקרו.

הכינו תכנית מפורטת של השיפוץ

כאשר מתכננים שיפוץ יש לכתוב הכל "על הנייר". אבל הכל. את הפעולות הברורות ביותר והקטנות ביותר. ככה תהיו בטוחים שלא תשכחו שום דבר וגם תהיו הרבה פחות לחוצים. שקלו את רצף עבודות התיקון במטבח בזהירות רבה. מה ניתן לשלב ולבצע במקביל על מנת לחסוך כסף וזמן? מה אתם יכולים לעשות לבד והאם זה משתלם? אתם בהחלט יכולים לפרק עצמאית דברים: להסיר טפטים ישנים, לפרק אריחים, להסיר צבע ישן מהחלונות והדלתות. זה בטוח יחסוך לכם כמה מאות.

אבל, שימו לב שאתם לא עושים יותר נזק מתועלת. לפעמים מה שעולה בזול עלול לעלות אחר כך ביוקר ולגרום להוצאות גבוהות ממה שתכננתם. כל מה שקשור לחשמל, אינסטלציה וריצוף, לא בטוח שכדאי לעשות לבד, אלא אם כן יש לכם את הכישורים או ההכשרה לכך.

התייעצו עם חברים ובני משפחה

הזמינו אותם לקפה, עוגה וסיעור מוחות. יכול להיות שיהיו להם טיפים ורעיונות טובים עבורכם ואולי כל אחד מהם יוכל לעזור קצת עם העבודה הרבה. בטוח שלאחד מהם יש הנחה באיזה חנות מוצרי בניין או שאחר יוכל להמליץ לכם על בעל מקצוע טוב.

שמרו רשומות של עלות שיפוץ המטבח

לאחר חישוב הסכום המשוער של החומרים הדרושים, שמרו את הנתונים בקובץ מיוחד. תוכלו להשתמש בקובץ כאשר אתם מבקרים בחנויות לחומרי בניין, בשווקים או באתרים אונליין. רשמו את כל המחירים עבור הדברים שאתם צריכים וציינו את החלופות. לא בטוח שאתם צריכים לקנות הכל במקום אחד ואם כן, נסו לקבל הנחה. והעיקר – אל תפחדו לשאול הרבה שאלות.

חשבו על העתיד

בעת בחירת החומרים עבור השיפוץ, כדאי לשקול מה יהיה איכותי ומועיל לטווח הארוך. עדיף לשלם יותר עכשיו, תוך התמקדות באיכות החומרים או בטכנולוגיות חסכניות. הם בוודאי ישרתו אתכם במשך זמן רב. למשל, התקנת מנורות חסכוניות אולי תעלה לכם יותר עכשיו, אבל תחסוך לכם כסף לאורך זמן. כמובן שגם שימוש בחומרים באיכות גבוהה יותר תביא לתוצאה טובה יותר גם בעתיד.

הגבילו את זמן השיפוץ

לוחות זמנים יעילים וריאליים יעזרו לכם להתקדם עם השיפוץ ולחסוך בכסף. אם אין דד-ליין לשיפוץ, עלולים לצוץ בכל יום רעיונות חדשים לעיצוב. יש רק דרך אחת להתמודד עם זה: לקבוע מועד לכל שלב ושלב בעבודה כולל המועד האחרון להשלמת השיפוץ ולעמוד בו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות