fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכי כדאי בחדרה: דירות בשכונת בית אליעזר החדשה

הנדל"ניסט לירון דוד מסביר איפה כדאי לקנות דירה בחדרה ולמה קשה למצוא קוטג'ים בעיר
הבניין ברחוב שקצר 5 \ צילום: סוכנות איזי טו ביי איט
הבניין ברחוב שקצר 5 צילום: סוכנות איזי טו ביי איט

לירון דוד, בוגר רימקס שפתח סוכנות נדל"ן עצמאית לפני חמש שנים בשם 'Easy to buy it' , מסביר שהאזור החם בחדרה שבו כדאי לקנות היום דירה, הוא שכונת בית אליעזר החדשה.

שימו לב: לא הישנה, זו שהייתה פעם מושב. אלא אחותה הקטנה והחצופה. שבתיה, רובם בני שלוש קומות, נבנו בשנות ה-90 עם העלייה הרוסית.

"בבית אליעזר החדשה", מסביר דוד, "אפשר עדיין למצוא היום דירות  ארבעה חדרים שיעלו פחות ממליון שקלים. מה שקשה מאוד למצוא בשכונות אחרות בעיר".

דירה כזאת שנמכרה ממש עכשיו, היא הדירה ברחוב שקצר 5. ארבעה חדרים, קומה ראשונה, משופצת. הממוקמת בסמוך לקניון. המחיר בו נמכרה: 940 אלף שקלים.

 

לירון דוד \ צילום: פרטי
לירון דוד \ צילום: פרטי

דירות של שלושה חדרים בפחות מ-900 אלף

לדברי דוד, בבית אליעזר החדשה יעלו דירות של ארבעה חדרים בסביבות מיליון שקלים, ודירות שלושה חדרים-אפילו פחות מ-900 אלף שקלים. מה שהופך את האזור לאטרקטיבי, גם עבור מי שרוצים לקנות דירה זולה יחסית להשקעה בעיר.

דוד: "שכר הדירה עבור דירת שלושה חדרים באזור, עומד על 2800 שקלים. השקעה כזאת היא מאוד כדאית לא רק עבור הקונים, אלא גם עבור משקיעים. שרוכשים דירות במקום".

מדוע המחירים בשכונת בית אליעזר החדשה נמוכים?

"אנחנו בתקופת הקורונה, אז מוכרים מורידים מחירים. מעבר לזה, ברוב הבניינים בשכונה אין מעלית. מה שמוזיל את המחיר".

נתון אטרקטיבי נוסף שניתן לקחת בחשבון כשרוכשים דירה בבית אליעזר החדשה, הוא מחיר הארנונה. בניגוד לאזורים אחרים בחדרה, הרי ששכונה זו נחשבת לאזור ב'. דוד מסביר את המשמעות הכספית: "אם במרכז העיר, הארנונה על דירת שלושה חדרים תהיה 850 שקלים לחודשיים, הרי שבבית אליעזר החדשה, תעמוד הארנונה של דירה בגודל זהה, על 500 שקלים בקירוב. וזה בהחלט פער משמעותי".

ועוד: בשכונה המדוברת אין חריגות בניה. מה שאומר שהאזור בטוח להשקעה ונטול ריקושטים פתאומיים, שמתגלים במהלך ביצוע עסקאות באזורים אחרים בעיר.

 

אין היצע של צמודי קרקע

בניגוד לדירות האטרקטיביות שבבית אליעזר החדשה, הרי שרוכשים פוטנציאלים המעוניינים לרכוש קוטג' או וילה בעיר, ייתקלו בבעיה.

דוד "בחדרה נבנים הרבה בניינים ואין בה בתים חדשים שהם צמודי קרקע. יש הרבה ביקוש לצמודי קרקע, אבל אין הרבה פרוייקטים חדשים כאלה. אז למשפרי דיור שמחפשים אותם, לא צפויים מחירים נוחים".

לדוגמא?

"צמוד קרקע של חמישה-שישה חדרים בבית אליעזר החדשה, יעלה 1,750,000 פלוס מינוס. בשכונת הפארק, יעלה צמוד קרקע כזה כבר 2,450,000. וגם בנווה חיים, 2,300,000 ומעלה. תלוי האם נעשה בבית שיפוץ. בשכונות נוספות, המחירים יכולים כבר לטפס לשלושה מליון פלוס".

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות