fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היסטוריה בחדרה: פרויקט פינוי הבינוי הראשון יצא לדרך

החלה הריסת שלושה בנייני רכבת ישנים ברחוב הנשיא בעיר, במקומם ייבנה מגדל בן 21 קומות במסגרת פינוי בינוי
הריסת הבניינים בפתיחת פרויקט פינוי בינוי הראשון בחדרה, ברחוב הנשיא. צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה
הריסת הבניינים בפתיחת פרויקט פינוי בינוי הראשון בחדרה, ברחוב הנשיא. צילום: שלומי גבאי, עיריית חדרה

היסטוריה בעיר חדרה. בסוף השבוע נהרסו בנייני הרכבת בפרויקט הפינוי בינוי הראשון היוצא לפועל בחדרה וממוקם במרכז העיר, ברחוב הנשיא. במקומם של בנייני הרכבת החלה הקמתו של פרויקט חדש "new soho". את הפרויקט מקדמות חברות הנדל"ן  י.א טאוארס ועמרם אברם והוא יכלול 120 דירות בבניין בן 21 קומות ו-2,600 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר בשלוש הקומות הראשונות. כמו כן, בהתאם לדרישות התכנית, יוקצו לרשות המקומית 120 מ"ר לשימוש ציבורי. בבניין החדש ייבנו גם חמישה מרתפי חניה תת קרקעית.

הריסת הבניינים הישנים נערכה בנוכחות ראש העיר, צביקה גנדלמן, סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עינת גנון , אדריכלי הפרויקט לאה רובננקו ואדם קולמן, היזמים בעלי החברות י.א טאוארס ועמרם אברם, בכירי החברה הכלכלית חדרה, אגף מהנדס העיר וכן בעלי הדירות הוותיקות שהגיעו לחזות בבניינים הישנים בהם התגוררו נהרסים לטובת הגשמת החלום להתגורר בדירה חדשה.

זהו פרויקט פינוי בינוי ראשון  במע"ר של חדרה הצפוי לכלול בעתיד כ-7,000 יח' בתהליכי התחדשות עירונית. בשנים הקרובות במרכז חדרה יבנה גם קומפלקס חדש של בנייני ציבור שיכלול את בניין העירייה החדש, משרדי ממשלה ואת בית המשפט החדש המוקם ברחוב לייב יפה.

במסגרת הפרויקט new soho נהרסו שלושה מבני רכבת ישנים בני שלוש קומות ובמקומם על איחוד המגרשים ייבנה כאמור מגדל בן 21 קומות. 29 בעלי הדירות הוותיקים פינו דירות בשטח ממוצע של כ-70 מ"ר ויקבלו במקומן דירות בנות כ-85 מ"ר + 21 מ"ר  מרפסת וכן חניה תת קרקעית ומחסן.

תמהיל הדירות בפרויקט כולל דירות בנות 2, 3 ו-4 חדרים, וכן דירות 5 חדרים כאשר השיווק כבר בשיאו.

"אם היינו בוחרים לשפץ, ההוצאות היו מגיעות למאות אלפי שקלים לכל דייר"

עופר שבתאי,בעל דירה במתחם שנהרס וחבר בנציגות הדיירים מספר על הדרך שעברו הדיירים: "ההתחלה הייתה מורכבת. היינו צריכים לאחד דיירים משלושה מתחמים שונים, אבל לאחר שהצלחנו לאחד את כולם ההתנהלות הייתה מאוד מסודרת. בהתחלה בוצע הליך שינוי ייעוד הקרקע ואיחוד המגרשים ואז היינו בעצם למקשה אחת ועבדנו כולם בשיתוף פעולה  מלא. נהרסו כאן בניינים ישנים משנות ה-50 שכבר לא היו ראויים למגורים מכובדים, עם גגות אסבסט רעילים, בעיות קשות באיטום ונזילות לתוך הבתים כל חורף. היינו חייבים לעשות מעשה ואם היינו בוחרים לשפץ את הבניינים הדבר היה מגיע להוצאה של כמה מאות אלפי שקלים לכל דייר, ולכן הדרך בה הלכנו טובה יותר והפרויקט נתן פתרון אידאלי".

הדמיה לפרויקט NEW SOHO בחדרה באדיבות חברת "עמרם אברהם"
הדמיה לפרויקט NEW SOHO בחדרה באדיבות חברת "עמרם אברהם"

"סנונית ראשונה"

שי ארנט – כהן , מנכ"ל החברה הכלכלית בחדרה: "התחלת בנייתו של פרויקט זה במסגרת תהליך פינוי בינוי במרכז העיר הוא סנונית ראשונה להמשך תהליכי ההתחדשות העירונית שיקודמו בשנים הקרובות בעיר, לה פוטנציאל של כ-20 אלף יחידות דיור בפרויקטים דומים , במיוחד במרכזה ובאזור גבעת אולגה. במסגרת התכנית העירונית לקידום ההתחדשות העירונית בעיר המקודמת בימים אלה בוועדה המחוזית בחיפה, אנו נשלב ברוב הפרויקטים גם אלמנטים של עירוב שימושים. מגורים עם מסחר על מנת לייצר מתחמים טובים יותר לתושבים ולעיר. במתחמים המשלבים עירוב שימושים עם פינוי בינוי קיימת אפשרות לשלב בקלות יותר גם מבנים לטובת הציבור".

יזם הפרויקט יניב בל מחברת י.א.טאוארס המקימה את הפרויקט בשיתוף פעולה עם חברת עמרם אברהם: "זוהי סנונית ראשונה במרכז העיר מבחינת פיתוח, הן ברמת המגורים והן ברמת החידוש שלו, בעיקר ברחוב הנשיא ואנו שמחים להיות החלוצים שמובילים את ההתחדשות העירונית במרכז העיר".

ראש העיר צביקה גנדלמן: "מדובר בסנונית ראשונה, התואמת את מדיניות העירייה לקידום  התחדשות עירונית במרכז העיר, לשיפור חזות העיר ולרווחת הדיירים ובאי המתחם. עיריית חדרה תמשיך להוביל ולעודד פרויקטים שיתרמו הן לפיתוח העיר והן לאיכות החיים והסביבה של תושביה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות