fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצה, חרוסת, כרפס – אולי בכלל מרור? מה מאכל הפסח האהוב על נבחרי הציבור בחדרה

מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה
מועצת העיר חדרה. צילום: עיריית חדרה

שלמה בוזגלו

בשר כבש עם פירות יבשים. השנה אני מתכוון לבשל את המנה. המיוחד במנה הזו שמזכירה לי את התבשילים שאמא שלי ז"ל היתה מכינה לנו לכבוד החג.

שלמה וסילבי בוזגלו. "היום אני 95 אחוז בתוך הבית" (צילום: שלומי גבאי)
שלמה וסילבי בוזגלו. (צילום: שלומי גבאי)

 

גדי אריאלי

מנת החג שלי היא הגפילטעפיש עם החזרת החריפה שאמי ז״ל היתה מכינה, עם כל ריח הבישולים. בתוספת המרק התימני עם המצות והסחוג זה שילוב מייצג של עם ישראל.

גדי אריאלי. צילום פרטי
גדי אריאלי. צילום פרטי

יניב דרי

המנה המיוחדת של ערב פסח היא מרק מצרי מבית אבא שנקרא בטטה בלמון. מרק עם טעם מעט חמצמץ מהלימון שאמא שלי מכינה. זה סימן ההיכר שנכנס פסח.

יניב דרי. צילום: רועי שושן
יניב דרי. צילום: רועי שושן

רומן גישר 

מנת החג האהובה עלי היא מרק קניידלך. המרק מזכיר לי את הילדות, הבגרות ובעיקר את המשפחה. הריח הנעים והמוכר שהתפזר בבית תמיד יצר איחוד וקירוב לבבות. אם בגולה ואם בארצנו, אם בחגינו או סתם ביום חולנו. מרק עוף זה בהחלט הריח של הבית היהודי, החם והאוהב… חג שמח, כשר וטעים.

רומן גישר (יצחק ברבי)
רומן גישר (יצחק ברבי)

 

בועז ביטון

אנחנו בבית נהגנו לאורך השנים, בגלל החומרות של מו״ר אבי רבה הראשי של חדרה שליט״א, לא לאכול קטניות ולא לאכול שרויה. ובגלל זה חג הפסח לא מותיר הרבה אופציות של אוכל שאנחנו אוכלים במהלך השנה. אבל מה שבולט זה סוגי הבשר שאנחנו אוכלים והמאכלים האהובים ביותר הם לשון מבושלת ברוטב חריף וקציצות בשר עם כרפס. כמובן שאת האוכל הטעים הזה מבשלת אמא שלי היקרה. מבחינתי מדובר במאכלים הנוסטלגיים, המסורתיים והטעימים של חג הפסח ואם אני נפגש במאכלים אלו במהלך השנה, אני כמובן נזכר בחג הפסח.

בועז ביטון לבחירות צילום פרטי
בועז ביטון 

מירי נחשונוב

בכל ליל סדר אנו נהנים מבישוליה של חמותי שיפרה. אחד מהמאכלים האהובים עלי הינו המרק הקווקזי של חג הפסח. זהו מרק מסורתי שאני בטוחה שבכל בית קווקזי הינו חלק מסעודת ליל הסדר. המרק מורכב מבשר עסיסי, ביצים טרופות שמתבשלת במרק וירקות כמו תפוח אדמה ובצל. לתוך המרק אנו מפוררים מצות. זהו ממש מעדן!

חברת המועצה עו"ד מירי נחשונוב
מירי נחשונוב

 

בנצי נורדמן

מרק עוף של פסח!. יש טעם מיוחד למרק בפסח. לא ברור לי בדיוק הסיבה שהרי אני פחות מסתובב במטבח… אבל מבדיקה לא רשמית שלי, מסתבר שבפסח אנחנו לא משתמשים עם אבקות מרק למיניהם. ככה יוצא שכל הטעם הוא מהדברים האמיתים, עשבי תיבול, ירקות ועוף.

שר האוצר כחלון עם ניר בן חיים ובנצי נורדמן
שר האוצר כחלון עם ניר בן חיים ובנצי נורדמן

 

מלכיאל אלבז

אמא שלי מכינה בכל ארוחה, ובייחוד בארוחות החג, מגוון מטעמים ומאכלים מיוחדים ושולחן החג תמיד עמוס בכל טוב, אבל המנה האהובה עליי מכולם היא מצה מגולגלת עם בשר ופטריות. אמא מכינה אותה ברמה הכי גבוהה שיש.

מלכיאל אלבז עם ראש העיר גנדלמן. צילום פרטי
מלכיאל אלבז עם ראש העיר גנדלמן. צילום פרטי

רון שגן

בערב החג – גולש בשר ותפוחי אדמה. סבא שלום מבשל את קוביות הבשר בבישול ארוך והן יוצאות רכות מאוד. סבתא שושי מבשלת את תפוחי האדמה ברוטב סופר פשוט, שמעולם לא הצלחתי לשחזר, אבל שנותן להם טעם נהדר.

בחג עצמו: "פתות" – שברי מצה עם חלב חם ומעל זה "סמנה" (חמאה מזוקקת). המנה הזו היא 1000 קלוריות לביס, ומאלצת אותך למנוחת עיכול, אבל שווה את זה מבחינת הטעם. סבתא שולה ז"ל הייתה עושה את המנה הזו כל שנה, ולמעשה זו השנה הראשונה שנצטרך להכין בעצמנו.

רון שגן
רון שגן

ניר בן חיים

מנת החג האהוב עלי הוא דג טונה ברוטב צהוב עם שום לימון ומלא כוסברה, שאימי היקרה מכינה רק בחג הפסח, ושאותו אוכלים בליל הסדר יחד עם משפתנו המורחבת.

ניר בן חיים ומשפחתו בקלפי. צילום: פרטי
ניר בן חיים ומשפחתו בקלפי. צילום: פרטי

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות