fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנשה זלקה: "ההורים שלי היו על סף דמעות כששמעו שנבחרתי להדליק משואה"

מנשה זלקה מדליק משואה בטקס יום העצמאות בחדרה. צילום: שלומי גבאי
מנשה זלקה מדליק משואה בטקס יום העצמאות בחדרה. צילום: שלומי גבאי

הפועל חדרה נמצאת בעונה מופלאה, בעיני רבים הגדולה בהיסטוריה של המועדון. חיזוק לכך יתרחש ביום העצמאות, כשקפטן הקבוצה, מנשה זלקה, ידליק משואה בטקס הרשמי לציון 71 שנים למדינה.

זלקה יהיה השחקן הפעיל הראשון שידליק משואה בהר הרצל. זלקה הוא גם השחקן הפעיל היחיד שמשרת במילואים באופן קבוע, ועוד ביחידה קרבית. בשנה שעברה נבחר השחקן להדליק משואה בעיר חדרה וכעת יעלה אל הבמה הארצית והגדולה ביותר של מדינת ישראל.

בהפועל חדרה וגם במנהלת הליגות בירכו את מנשה זלקה על שנבחר להדליק משואה. מהמועדון נמסר: "מנשה מייצג את הישראלי היפה. אדם ערכי, מחובר לשורשים ולמדינה, לוחם בכל רמ"ח איבריו. בחירתו מוסיפה המון כבוד להפועל חדרה, לעיר חדרה ולמדינת ישראל. מנשה מהווה מודל לחיקוי לילדים רבים שמבינים כי לפעמים חלומות מתגשמים, ואנו בטוחים כי הוא ימשיך לתרום לקבוצה ולמדינה באותה מסירות גם בעתיד".

יו”ר מנהלת הליגות, ארז כלפון, מסר: “התרשמתי מאוד מהישגיך הכוללים שירות ביחידה קרבית מובחרת, לצד קריירה ספורטיבית מרשימה. הישגים אשר הושגו לצד תרומה בלתי פוסקת למדינת ישראל, בין אם בשירות המילואים או בהרצאות במוסדות חינוך ובפני בני נוער. אין ספק כי הנך ראוי לכבוד זה ואין לנו אלא לקוות כי תמשיך להוות השראה ודוגמה אישית למאות אלפי אוהדי הכדורגל בישראל – בני נוער ומבוגרים, נשים וגברים – מכל קצוות החברה. יישר כח".

בשיחה עם "חדשות חדרה" מספר הקשר על ההתרגשות הגדולה והכבוד הגדול שזה גרם להוריו ולבני העדה האתיופית.

עכשיו זה רשמי, אז איך אתה מרגיש עם הטקס?

"מתרגש מאוד! זה כבוד שרק מעטים זוכים לו ואני מודה לה׳ שזכיתי לו".

מה לדעתך הסיבה שבחרו בך?

"ממה שנמסר לי, ישנן כמה סיבות. השירות הצבאי שלי והקריירה ככדורגלן מקצוען, העובדה שאני מגיע מחדרה, שהיא לא עיר מרכזית בארץ, העובדה שאני מייצג את מגזר יהודים יוצאי אתיופיה שלא תמיד מוזכר בהקשרים חיוביים בתקשורת, ועוד כמה דברים שאני עושה מחוץ לכדורגל אבל אני מעדיף לא לדבר עליהם בפומבי ולהשאיר אותם בסתר".

האם זה הרגע הכי מרגש בחיים?

"חד משמעית כן! בשנה שעברה זכיתי להדליק משואה בטקס יום העצמאות בחדרה והייתי משוכנע שזה הרגע הכי מרגש שיהיה לי בחיים, אבל השנה שאני להדליק משואה בטקס יום העצמאות של כל מדינת ישראל בבמה המרכזית, הוא רגע מרגש שמתעלה אפילו על הטקס של שנה שעברה".

איך ההורים שלך קיבלו את הידיעה שתשתתף בטקס?

"היו על סף דמעות. הדור של ההורים שלי לא ליקק דבש בארץ. העובדה שמדינת ישראל בחרה בי להדליק משואה ביום העצמאות מרגשת אותם בצורה מיוחדת, גם כמי שמייצג את העדה האתיופית ועל אחת כמה שאני הבן שלהם".

כמה חלק יש להפועל חדרה וכמה חלק לצנחנים בבחירה בך?

"לשניהם יש חלק גדול. להפועל חדרה שתמכו ואפשרו לי להמשיך בשירות מילואים למרות שהוא מתרחש בעיצומה של העונה ובתקופה קריטית ועל כך אני מודה להם בכל ליבי.

"גם לצנחנים כמובן יש חלק גדול בעיקר בזכות הערכים וההגשמה העצמית שהם סיפקו ומספקים לי. השילוב בין הפועל חדרה לצנחנים כנראה הוביל לבחירה שלי ולכן מבחינתי יש לשניהם חלק גדול בבחירה שזכיתי לה".

מה החלום הגדול מעבר לזה?

"ברמה האישית להיות בריא ומאושר ולהעניק כמה שאני יכול לחברה ולמדינה שלי. ברמה המקצועית, לשחק בנבחרת ישראל. אני יודע שקשה מאוד להגיע לשם, אבל אני אוהב אתגרים. ללבוש את חולצת הנבחרת זה הדבר הכי גדול ששחקן יכול להגיע אליו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות