fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכורים לדוז פואה

דור גל גלולה, בן חדרה, יופיע עם דמות הדראג שיצר באחד מאירועי האירוויזיון, קרן וולפוביץ' משכונת הפארק לא החמיצה אירוויזיון כבר יותר משלושים שנה. לקראת הגמר הגדול בתל אביב הם מספרים על אהבתם העזה לתחרות הזמר האירופית (ומחזיקים אצבעות לקובי מרימי)
קורעת את תל אביב סיטי! ליקי פאף
קורעת את תל אביב סיטי! ליקי פאף

דור גל גלולה (20) נולד וגדל בשכונת בית אליעזר בחדרה, בילדותו הפגין יכולות משחק ובגיל צעיר כבר התחיל לעבוד כשחקן. "מגיל מאד צעיר הייתי פרפורמר, היה לי ארגז פורים מלא בתחפושות והייתי מתחפש כל השנה, ועושה הצגות. הייתי בסטודיו במה בחדרה ובגיל 10 שיחקתי כמחליף בהצגה 'גטו' בקאמרי. אבל ההצגה הראשונה באמת הייתה 'גריז' בתיאטרון הארצי לנוער ולילדים. שיחקתי בתפקיד יוג'ין ונסעתי בקו חדרה – תל אביב ברכבת כל יום אחרי הלימודים ובלילה חוזר הביתה לחדרה".

ילד טוב בית אליעזר. דור גל גלולה. צילום:נוי שעיה
ילד טוב בית אליעזר. דור גל גלולה. צילום:נוי שעיה

בכיתה י', במקביל לחזרות ב"גריז", דור, שידע מגיל צעיר שהוא הומוסקסואל, החליט לצאת מהארון. "החלטתי לספר למשפחה שלי, ידעתי שיקבלו אותי, כי חונכתי בבית אוהב ומקבל, ובאמת עטפו אותי בהמון אהבה". כיום דור משרת בתיאטרון צה"ל ובלהקה הצבאית.

לפני כחצי שנה, ממש במקרה, ביקשה ממנו חברה להופיע ביום הולדת של חברתה כדמות דראג. "גילחתי את כל הגוף, בחרתי שמלה ופאה וחברה איפרה אותי. לא ידעתי אז מה יהיה השם של הדמות שלי, או מי היא תהיה, אבל בסוף ההופעה ידעתי שזה זה". כך נולדה הדמות ליקי פאף (likky puff).

"ליקי פאף היא דמות של תכשיטים גדולים, ציפורניים ארוכות, צבעים, שמלות צמודות וחשופות, עקבים של 30 ס"מ, לא פחות, הכל אצלה בגדול ונועז. היא מעזה לומר ולעשות דברים שאני לא הייתי מעז, היא לא יורדת על אנשים, אבל עוקצת אותם בחינניות. יצרתי את הדמות הזאת כי אני אוהב את הגודל הזה, כמו באירוויזיון, השמלות הגדולות, הנצנצים, התאורה, המוזיקה".

דור מספר שתמיד אהב לצפות באירוויזיון, אבל מאז שהגיעה ליקי פאף, הקשר לאירוויזיון הפך לחזק במיוחד. "הדברים הנוצצים מושכים אותי. מה קורה רגע לפני העלייה לבמה הגדולה הזאת, התאורה והשירים המפוצצים. אני זוכר את עצמי כילד צופה באירוויזיון בטלוויזיה ופשוט רוצה להיות שם. דראג איכשהו תמיד מתקשר לאירוויזיון, הכל אצלנו בגדול, אנחנו נמשכות לצבעוניות, אוהבות מוזיקה ודברים שהם גדולים מהחיים ואנחנו פרפורמריות והאירוויזיון הוא בשבילנו מקור בלתי נדלה של שירים ענקיים".

שנה לפני שנולד דנה אינטרנשיונל עשתה היסטוריה כטרנסג'נדרית הראשונה שהשתתפה באירוויזיון, וכמובן זכתה בו. "דנה הביאה כבוד גדול למדינה. זה לא שינה לאף אחד מי היא, מה היא, מה היא עושה במיטה או מה הנטייה המינית שלה, היא פשוט הביאה את זה בגדול וגם היום מקבלים אותה בזרועות פתוחות. ליקי פאף, כמו דנה, מעבירה מסר חשוב: אנחנו שוות, אוהבות ומקבלות", אומר דור.

ליקי פאף במחווה לדנה אינטרנשיונל
ליקי פאף במחווה לדנה אינטרנשיונל

דור מתייחס לאירוויזיון כאירוע שהוא גאוות יחידה, אירוע של פעם בשנה שכל העם צופה בו. "יש לנו הישגים מצוינים באירוויזיון. כל שיר שהופיע באירוויזיון, בין אם זכה או לא, הפך לבלתי נשכח, מ'אי שם' של אילנית ועד 'טוי' של נטע ברזילי. זו מוזיקה שתולים בה הרבה תקוות, שיר אחד בן שלוש דקות שמייצג מדינה שלמה, את הסגנון שלה, את הלך הרוח ואת מה שאנשים אוהבים ופרפורמר אחד שאולי יצליח להפציץ ולהביא לנו את הזכייה. כשישראל זכתה בפעם הראשונה, זאת הייתה שיא ההכרה במדינת ישראל. ניצחון כזה מראה לכל העולם שאנחנו כאן וכדאי שיתרגלו לזה".

השנה באירוויזיון ייצג אותנו קובי מרימי עם השיר home, שזכה לתגובות מעורבות, בעיקר משום שהוא כל כך שונה מהשירים שייצגו את ישראל בשנים האחרונות. "השנה מאד רציתי ששפיטה תזכה כי היא פשוט מושלמת. הקול, הקצב, המבטא, הפרסונה עצמה. אין ספק שהיא מושכת אליה המון אש וזה עניין של הסברה נכונה, אני פשוט רואה אותה בעיניים של אותו הילד הקטן שאהב שירים גדולים והופעות בלתי נשכחות. קובי מרימי מצוין ויש לו קול מדהים, למרות שהשיר שנבחר פחות מתאים לדעתי לאירוויזיון. אבל יכול להיות שהשיר הזה יעשה את ההיפך ויראה שגם שיר שקט יכול. אולי יש ראש חכם מאחורי הבחירה בשיר, שהלך הפוך על הפוך, אנחנו רגילים לשירים כמו 'חי', 'טוי' ו'דיווה' ופתאום מגיע שיר כמו ‘home’, שאנחנו לא כל כך יודעים איך לאכול אותו. כשקובי הגיע לאודישנים, הוא התרגש ואמר שזו הפעם הראשונה שלו על במה ועד אז הוא שר רק במקלחת. פתאום, מבן אדם מופנם, שקט ואלמוני לגמרי, הוא על הבמה של האירוויזיון. גם לזמרים מקצועיים זה אתגר לא קטן, אז לקובי זה לגמרי מטורף".

לקראת חגן של הדראגיסטיות תזכה ליקי פאף להופיע באירוע פרטי בתל אביב, שיתקיים ביום שישי, יום לפני הגמר הגדול, מול קהל של 400 תיירים שהגיעו במיוחד לאירוויזיון. "כשפנו אלי להופיע באירוע, זה היה מאד מרגש, זה אירוע היסטרי ואני שמח שליקי פאף תיקח בו חלק. היא תבצע ארבעה קטעים שישולבו בתוך ההופעה מול תיירים שהם חולי אירוויזיון וכמובן מכירים את כל השירים".

הנאמבר הראשון שליקי פאף תבצע באירוע יהיה כמובן "דיווה" של דנה אינטרנשיונל. "ליקי פאף תלבש את השמלה השחורה עם נוצות גדולות וצבעוניות ופאה מדהימה, בהמשך תבצע את 'טוי', שיר מצוין שאי אפשר להתעלם ממנו, ותלבש בגד בהשראת הקימונו הצבעוני והמיוחד ופאה עם גולגולים כמו של נטע, הנאמבר השלישי הוא 'חי' של עופרה חזה, וליקי פאף תופיע בלוק פשוט ויפה, עם אוברול לבן בעיצוב נקי ושתי רקדניות הליווי יופיעו בצהוב, כמו באירוויזיון. הנאמבר האחרון הוא 'פואגו' שייצג את קפריסין בשנה שעברה ולמרות שהוא לא זכה, זה שיר מצוין והזמרת אלני פוריירה הפציצה הופעה מצוינת. למדתי את התנועות שלה ואני מתכוון לדפוק שפגט בסוף הקטע".

יהיה גם שפגט? דור גל גלולה, הוא ליקי פאף
יהיה גם שפגט? דור גל גלולה, הוא ליקי פאף

סוף השבוע של האירוויזיון הוא במקרה גם סוף השבוע שבו יחגוג דור את יום הולדתו ה-20. "ביום הגמר אני עורך בית פתוח עם כל החברים, אנחנו כמובן הולכים לצפות בגמר יחד, להחזיק אצבעות לקובי ולפרגן לכל המשתתפים".

ואם כבר פרגונים, אתם מוזמנים ומוזמנות לעקוב אחרי likky_puff (וכמובן, גם אחרי דור) באינסטוש ובפייסבוק.

 

"צחקו עלי שאני צופה אדוקה אבל אני לא יכולה בלי זה"

קרן וולפוביץ' משכונת הפארק עוקבת באדיקות אחרי האירוויזיון מ-1988 וכמובן שלא תחמיץ את הגמר שייערך במוצ"ש בתל אביב.

הצפייה מזכירה חוויית ילדות משפחתית. קרן וולפוביץ'
הצפייה מזכירה חוויית ילדות משפחתית. קרן וולפוביץ'

הוריה של קרן וולפוביץ' הקפידו על חינוך מוזיקלי לילדיהם מגיל צעיר והחדירו בהם את האהבה למוזיקה. "כילדים, אני ואחי ניגנו על כלים שונים, מחלילית ועד פסנתר. ההורים שלי הם מאד מוזיקליים, במיוחד אבא שלי, שהכניס אותי לאהבת מחזות הזמר הקלאסיים כמו אוקלהומה או צלילי המוזיקה". קרן, המנגנת במקהלת "מיתרים" המקומית, מוצאת הקבלה בין מחזות הזמר שהיא אוהבת עד היום לבין תחרות האירוויזיון. "האירוויזיון, כשמו כן הוא, הוא סוג של חזיון, יש בו הרבה שואו, הוא אירוע זוהר ובעיניי דומה למחזות הזמר, שמשולבים בהם שירים נפלאים, משחק וריקוד".

את הפעם הראשונה בה צפתה באירוויזיון קרן לא שוכחת. "האירוויזיון הראשון בו צפיתי לראשונה היה בשנת 1988 באירלנד. הייתי בת 8. ירדנה ארזי ייצגה את ישראל עם השיר 'בן אדם' והגיעה למקום השביעי בתחרות, והזוכה הייתה שווייץ, אותה ייצגה סלין דיון. היא שרה את 'אל תעזבו בלעדיי' בצרפתית. למרות שהייתי צעירה, צפיתי באירוויזיון הזה עד סופו וגם הקלטתי אותו וצפיתי בו שוב ושוב".

קרן והגיטרה
קרן והגיטרה

עבור חובבי הז'אנר האירוויזיון הוא אירוע עתיר תוכן רגשי, החל משלל השירים המופיעים בו, דרך הצפייה המשפחתית ועד התקווה הגדולה לניצחון ישראלי. "היה אז רק ערוץ אחד בטלוויזיה והאירוויזיון היה משהו שחיכינו לו כל השנה. כל המשפחה הייתה מתכנסת מול הטלוויזיה בערב הזה, היינו כותבים לעצמנו פרטים על כל שיר, כדי שלא נשכח את הפייבוריטים שלנו ואת הביצועים שאהבנו פחות, ועבורי האירוויזיון הוא ללא ספק משהו סנטימנטלי שמזכיר לי את חוויית הילדות הזו שאני מאד מוקירה. היה בזה משהו מאד משפחתי, חמים וכיפי. משנת 1988 לא פספסתי את הצפייה באירוויזיון, למעט בחמש השנים בהן ישראל לא השתתפה. אני מאד אוהבת להתעמק בפרטים שמאחורי השירים, אני קוראת על המדינות, מי השתתפה, מי המנחים, מהם החוקים. בשנות ה-90 האירוויזיון הפך לסוג של בדיחה, קראו לו 'האירו ביזיון'. הרבה צחקו עליי שאני צופה אדוקה, אבל מסורת זו מסורת, ובכל הכנות, אני כבר לא יכולה בלי זה".

אחד מהסיפורים המעניינים שקרן מספרת עליהם נוגע בישראל, "בשנת 1983 עופרה חזה ייצגה את ישראל באירוויזיון עם השיר 'חי'. זו הייתה הפעם הראשונה שגרמניה אירחה את התחרות מאז שישראל הצטרפה בשנת 1973. זמרי הליווי לבשו צהוב שסימל את הטלאי הצהוב בשואה, עופרה וזמרי הליווי היו שישה במספרם, לזכר שישה מיליון יהודים שנספו בשואה, הם עמדו על בימת האירוויזיון על אדמת גרמניה ושרו 'חי חי חי, כן אני עוד חי'. אני לא אדם שאוהב פוליטיקה, אבל הפוליטיקה שמאחורי האירוויזיון תמיד עניינה אותי. אני מאד אוהבת את הסיפורים האלה".

לשמחתה של קרן, בשנים האחרונות  ולשמחת כולנו, הוחזרה עטרה ליושנה והאירוויזיון חזר להיות אירוע תרבותי ברמה גבוהה, "המאה ה-21 הפיחה חיים חדשים באירוויזיון והוא חזר להיות משהו טוב, ברמה גבוהה. אם זה השיר 'לקום לתחייה כמו עוף החול' rise like a phoenix)), של קונצ'יטה המדהימה שייצגה את אוסטריה ב-2011, או 'אופוריה' euphoria)) של לורן שייצגה את שוודיה וזכתה ב-2012, או 'גיבורים' (heroes), של מונס סלמרלוב משוודיה, שהיה שילוב מצוין של שיר נהדר, זמר חתיך וקליפ מעולה".

גם ישראל הפכה למתמודדת בולטת ומעניינת בשנים האחרונות ומדי שנה מעמידה נציגים איכותיים. "בהתחלה מאד לא אהבתי את הפורמט של 'הכוכב הבא' שבא להחליף את הקדם אירוויזיון, אבל התוכנית הזו הצליחה לחבר את האנשים לאירוע והפיחה בו חיים חדשים. בעוד שהקדם שהיה פה בעבר היה מאד מיושן, 'הכוכב הבא' הפך את האירוויזיון למשהו מאד טרנדי ורענן. אנשים שמעולם לא צפו באירוויזיון החלו פתאום לצפות וליהנות מזה, כי יש עניין. אנחנו מלווים את המתמודדים כמה חודשים לפני התחרות ואנחנו מאד מעורבים רגשית בכל התהליך. יש גם הרגשה שבשנים האחרונות אנחנו מצליחים להבין לאן נושבת הרוח, לזהות את הטרנדים החמים ולהביא שירים שהם פשוט נכונים". וכמובן שהדוגמה הטובה ביותר לכך היא זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון בשנה שעברה.

קובי מרימי זכה לייצג את ישראל עם השיר "הביתה" (home), ולמרות ששונה מעט לקראת התחרות ונוקה ממניירות, זכה לתגובות שליליות והוצב במקומות לא מבטיחים בסקרים. "במהלך העונה האחרונה של 'הכוכב הבא', קובי אפילו לא היה אופציה בעיניי, אבל בניגוד לעונות קודמות, לא היה לי פייבוריט כלשהו. כרגע, לפי הסקרים, קובי נמצא במקום אחד לפני האחרון והסקרים האלה בדרך כלל תואמים את המציאות. אני מקווה שבכל זאת יש לנו איזשהו סיכוי, השיר עצמו מתאים מאד לקובי ולמה שמאפיין אותו, גם מבחינת הקול וגם מבחינת האישיות. בשנת 2017, פורטוגל ניצחה באירוויזיון עם השיר הכי קטן ומסכן, אז אפשר להתנחם בכך ולקוות שיהיה טוב".

קרן לא עוסקת בהימורים, אבל מוכנה לומר מי לדעתה ינצח השנה. "במשך השנים תמיד אהבתי את אירלנד, הם שיאני האירוויזיון עם שבע נצחונות לאורך השנים, הם גם זכו שלוש פעמים ברציפות בין השנים 92-94 ומשהו שם פשוט עובד טוב. השנה בתחרות, אני חושבת שהשיר הצרפתי (roi של בילאל חסאני) נחמד, לדעתי הוא גם מאד מבטיח ומדורג במקום השלישי".

מעבירה לילדים את האהבה למוזיקה שקיבלה מאביה. קרן וולפוביץ'
מעבירה לילדים את האהבה למוזיקה שקיבלה מאביה. קרן וולפוביץ'

קרן רצתה לקנות כרטיס לאירוויזיון, אבל שיקול כלכלי הגיוני גרם לה להחליט לצפות באירוע מביתה שבשכונת הפארק, יחד עם בן זוגה אורן, הילדים וחברים טובים. "רציתי מאד כמובן, אבל זה מאד יקר, 2,000 שקלים לכרטיס זה המחיר הכי זול שמצאתי, שלא נדבר על הספסרים, שמוכרים כרטיסים גם ב-5,000 שקלים לאחד. זה יותר מדי בשבילי, אנחנו נצפה פה בבית עם אוכל וחברים טובים ואני בטוחה שאני אצליח ליהנות לא פחות. הילדים, במיוחד הגדולה שלנו, שהיא בת 10, צפתה איתנו גם בשנה שעברה וזה מאד מרגש אותי שאני מעבירה לה את האהבה לאירוויזיון וגם למחזות זמר, כמו שאבא שלי העביר לי".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות