fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי עמק חפר יילחמו להסדרת צומת ניצני עוז

תושבי יד חנה ייצאו להפגין נגד כביש הדמים שגבה עשרות קורבנות במהלך השנים. לפני מספר חודשים נפצעה באורח קשה בת עמי תושבת המקום, שחתמה על עצומה להסדר הבטיחות בכביש. לחבריה היא כותבת: "הייתי במחלקת טיפול נמרץ שבוע מורדמת ומונשמת, אני הולכת להילחם על שינוי מתווה הכביש הארור"
הפגנה אילוסטרציה
(צילום: אילוסטרציה)

תושבי בת חפר, ויד חנה נאבקים לשדרוג כביש 5714 . ביום שישי הקרוב (22.3)  הם ייצאו להפגנה גדולה בסימן: "לא מוכנים להיות הקורבנות הבאים". הפגנה תתקיים בצומת ניצני עוז ביום בשעה 08:30 בבוקר. לפי נתוני הלמ"ס בין השנים 2008 ל-2012 אירעו לאורך הכביש מצומת ניצני עוז ועד לכניסה לבית חנה 97 תאונות דרכים עם נפגעים, בתוכן ארבע קטלניות, חמישה עם פצועים קשה ו- 88 עם פצועים קל.

הפגנה אילוסטרציה
(צילום: אילוסטרציה)

לפני מספר חודשים חתמה בת עמי מבת חפר על עצומה בפייסבוק הקוראת להסדרה הבטיחות בכביש 5714 וכתבה שהיא רואה את המוות לפני העיניים בכל פעם שהיא יוצאת לכביש. שבועיים לאחר מכן נפצעה בת עמי באופן קשה באותו כביש.

השבוע כאשר החל שיפור במצבה היא מסבירה: "תושבי בת חפר היקרים, לפני שבוע וחצי עברתי תאונת דרכים קשה מאוד בכביש הארור הזה. הייתי במחלקת טיפול נמרץ שבוע מורדמת ומונשמת. כיום אני במחלקת אורטופדית עם שברים ברגליים, ידיים וצלעות בית החזה. עברתי ניתוח במעיים שנקרעו והכבד שנקרע. מחכה לי עוד ניתוח אחד. קשה לי מאוד. השיקום קשה מנשוא אבל לשמחתי יש אנשים לצידי שדואגים רק להרים אותי מעלה ומעלה. אני חיה בישוב מדהים ואני הולכת להילחם על שינוי מתווה הכביש הארור הזה שגבה הרבה קרבנות כי היישוב חשוב לי. התחברתי הערב לראשונה למחשב כי חשוב להגיד את דבריי. אני רוצה להודות בהזדמנות זו לכל מי שעוזר לנו עם הבנות".

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה: "לאחר אין ספור פניות מטעם המועצה האזורית עמק חפר ופגישות עם בכירים במשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, שלא יצא מהם דבר, התושבים ביישובים בת חפר, יד חנה ובחן לא מוכנים יותר להבליג ויוצאים להילחם על שדרוג הכביש.

"המועצה והתושבים מבססים את דרישותיהם על דו"ח שהכין מומחה התחבורה ומניעת תאונות דרכים ד"ר משה בקר וכך כתוב בדו"ח: 'כביש 5714 הוא מפגע תחבורתי ובטיחותי חמור ביותר. נפחי התנועה העוברים בכביש גבוהים ביותר, עוברים שם 22,500 כלי רכב ביממה, כשרובם הם תנועה עוברת ללא קשר ליישובים. עקב עומסי התנועה האלה, קיים סיכון רב לנהגים הנכנסים והיוצאים מיישובים אלה וכמובן עיכובי תנועה ממושכים'.

עוד מצא ד"ר בקר כי צפיפות התאונות עם נפגעים בכביש זה גבוהה ב- 24 אחוזים ביחס לממוצע הארצי וגבוהה ב ~ 400 אחוזים בצפיפות התאונות הקטלניות ביחס לממוצע הארצי. כדי לפתור את הבעיה מציע ד"ר בקר, כפיתרון ביניים שיש ליישמו באופן מיידי, להסדיר מעגלי תנועה בצמתי הכניסה ליישובים ובהמשך לשדרג את הכביש משני נתיבים לארבעה נתיבים כשבין הנתיבים מותקן מעקה בטיחות וכשמוסדרים שוליים משני צידי הכביש.

ממזכירות בת חפר מסר יוני ארי: "מדי יום יוצאים מבת חפר, בשעות השיא למעלה משלושים אוטובוסים עם תלמידים למוסדות החינוך בעמק חפר, דבר המעמיד אותם בסכנה תמידית. תושבי היישובים נערכים למאבק ממושך עד שייענו דרישותיהם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות