fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שפעת העופות התגלתה בלול באביאל

בשבוע שעבר התגלתה בלול הודים במושב אביאל שפעת העופות. משרד החקלאות: "מדובר בלול מבודד, העופות החולים יומתו ויוטמנו כדי למנוע התפשטות המחלה". במקביל אושפזו שני אנשים בחשד כי לקו בתסמינים של שפעת עופות
מפעילות משרד החקלאות בשטח שהתגלתה בו שפעת עופות (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
מפעילות משרד החקלאות בשטח שהתגלתה בו שפעת עופות (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

בעקבות גילויי תסמינים של שפעת העופות בלול הודים במושב אביאל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר נקט בתגובה מספר צעדים למניעת התפשטות המחלה. מהמשרד נמסר לאחר שהגיעה הידיעה על נוכחות המחלה בלול: "מדובר בלול עופות הודיים מבודד. בהתאם לנוהל שפעת במדינות מערביות ובשנים עברו בישראל, העופות הנגועים יומתו ויוטמנו בכדי למנוע התפשטות המחלה".

מפעילות משרד החקלאות בשטח שהתגלתה בו שפעת עופות (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
מפעילות משרד החקלאות בשטח שהתגלתה בו שפעת עופות (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

במקביל, החשש מפני מעבר המחלה לבני אדם הוביל לאשפוזם של שני אנשים בשנות ה-30 לחייהם בבית החולים הלל יפה, בחשד כי לקו בתסמינים של שפעת עופות. מבית החולים נמסר השבוע: "למרכז הרפואי הלל יפה הגיעו 2 בני אדם בגילאי ה-30, שהופנו על ידי לשכת הבריאות עקב תלונות של חום קל. השניים הם עובדי מפעל עופות, שככל הנראה קיבל משלוח מהלול החשוד בשפעת העופות."

מבית החולים נמסר כי מצבם של המאושפזים מוגדר קל מאוד, וכי לאור התפתחות התסמינים באופן מיידי לאחר החשיפה, נראה כי לא מדובר במקרה של שפעת העופות. למרות זאת, נקט בית החולים באמצעי זהירות, והשניים הופנו להשגחה וטיפול בבית החולים ומטופלים בהתאם לנהלים: הם אושפזו בבידוד במחלקה פנימית וקיבלו טמיפלו, תרופה המיועדת למניעת שפעת.

 "עבודה ממושכת בשטח". מושב אביאל השבוע (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
"עבודה ממושכת בשטח". מושב אביאל השבוע (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

המועצה האזורית חוף הכרמל שיגרה ליישובי המועצה בעקבות המקרה מידע והנחיות מפורטות להתגוננות מפני שפעת העופות. וטרינר המועצה, ד"ר מיכאל שרגנהיים, מסר: "נגיף שפעת העופות פוגע בעופות בר, עופות משק ועופות חצר, ועשוי לגרום גם למחלה בבני אדם. אופן ההדבקה באדם הוא רק באמצעות מגע ישיר בעופות נגועים חיים וחולים מאוד, כאשר אין עדויות להדבקה מאדם לאדם. מאחר והמחלה מאד מדבקת עבור העופות, היא תאופיין בדרך כלל בתמותה חריגה של מספר בעלי כנף. תמותה של עופות מים, שקנאים, עגורים ועופות ביתיים דורשת תשומת לב מיוחדת, ובמידה וציבור התושבים זיהה תמותה שכזו, עליו לעדכן מיד את גורמי המועצה."

בתוך כך חודדו הנחיות השירותים הווטרינרים של משרד החקלאות, על פיהן, על משק נגוע מוטל סגר בטווח של 10 ק"מ ועופות החשודים שנגועים במחלה מושמדים. משרד החקלאות מבצע ניטור ברדיוס של 10 ק"מ מהלול הנגוע או באתרים חשודים בקיום קשר עם המשק הנ"ל מתוך מטרה למנוע את התפשטות המחלה ולאתר מקרי תחלואה נוספים.

יומת ויוטמן גם לול נוסף. מושב אביאל השבוע (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)
יומת ויוטמן לול נוסף. מושב אביאל השבוע (צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר)

פעולות משרד החקלאות ופיתוח הכפר באביאל נמשכו במשך השבוע, כפי שנמסר מהמשרד: "צוותים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ממשיכים לטפל במוקד התפרצות המחלה במושב אביאל. במקום כ-100,000 עופות הודו. להערכת המשרד, לאור גודל הלול והעבודה הנדרשת בשטח, מדובר בעבודה ממושכת בשטח. במקביל למוקד המחלה באביאל, על מנת למנוע התפשטות המחלה, על פי הנהלים הבינלאומיים, יומת ויוטמן גם לול נוסף ברדיוס 3 ק"מ, גם הוא במושב אביאל. לולים נוספים בטווח 10 ק"מ מנוטרים."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות