fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילדים זה שמחה

היא גדלה לאמא רופאת משפחה וידעה תמיד שתלך בדרכה. ד"ר עדי קליין ממושב עין איילה, מנהלת מחלקת ילדים ומיון ילדים בבית החולים הלל יפה, מספרת על הבחירה להתמחות בילדים, התחביב שהפך לעבודת התנדבות והחוויה המרגשת בנפאל
תמיד אהבה ילדים. ד"ר עדי קליין (צילום: באדיבות בית החולים הלל יפה)
תמיד אהבה ילדים. ד"ר עדי קליין (צילום: באדיבות בית החולים הלל יפה)

ד"ר עדי קליין ממושב עין איילה גדלה לתוך המקצוע שלה. "עוד כילדה הערצתי את אמי סופי, כיום רופאת משפחה בפנסיה, תמיד רציתי ללכת בדרכה וכשבגרתי הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים".

ד"ר קליין, בת 46, נשואה ואמא ל-3, סיימה לימודי רפואה בטכניון לפני 19 שנה ומשנת 2007 היא משמשת מנהלת מחלקת ילדים ומיון הילדים בבית החולים הלל יפה בחדרה. כבר בשנה החמישית ללימודיה ידעה שתתמחה ברפואת ילדים. "בחרתי להתמחות בילדים כי הם חמודים והעבודה איתם רוב הזמן אופטימית כי הם מחלימים מאוד מהר. אני אוהבת ילדים, מתקשרת איתם טוב. אני גם נהנית מהקשר עם ההורים, זהו טיפול לא רק במטופל אלא גם במשפחה שלו, אבל אני בעיקר מסופקת מההחלמה של הילדים".

אבל יש גם טרגדיות.

"נכון. לפני כשנתיים הובא למיון פעוט שנפטר באופן פתאומי. אני טיפלתי בו באופן אישי, הייתי מאוד נסערת ודאגתי לנתיחה שלאחר המוות. בסופו של דבר התברר שהוא נפטר מזיהום בשריר הלב. מאז אני בקשר עם המשפחה, שבינתיים נולד לה תינוק. כשהם נכנסו להריון שוב, ליוויתי אותם בכל שלבי הטיפול עד היום. אני מאפשרת לעצמי להיות מעורבת רגשית, גם כשקורים אסונות.

"כמובן יש גם שמחות. בקיץ שעבר הייתה מאושפזת אצלנו ילדה בת 12, שסבלה ממחלת פרכוסים קשה. היא עברה בירור נרחב מאוד, כולל שליחת הבדיקות לחו"ל. בסופו של דבר היא אובחנה, החלימה וחגגה בת מצווה. הרגשתי סיפוק רב".

קליין כבר לא משרתת במילואים, אך לאחר רעידת האדמה בנפאל היא פנתה לסגן קצין רפואה ראשי, אל"מ ד"ר טריף בדר ששימש ראש משלחת צה"ל לנפאל וביקשה ממנו להצטרף. בדר, שכיהן בעבר כסגן מנהל בית החולים הלל יפה, נענה לבקשתה בשמחה.

היא מספרת: "המשלחת שהתה בנפאל שבועיים, אני הצטרפתי רק לשבוע. הייתי אחת ממשלחת של כ-150 אנשים, שכולם פעלו למען מטרה אחת – הצלת חיים. כולם עבדו באופן שוויוני בתנאים מאוד קשים, ישנו באוהלים, התקלחנו במים קרים, אבל זו הייתה חוויה מעצימה עבורי. ראיתי את הטרגדיה במו עיניי, הרס של מדינה,  תחלואה. חזרתי בתחושות מעורבות – צער על הקושי הרב וסיפוק על היותי חלק ממתן עזרה במעט שניתן.

בחצי השנה האחרונה מתנדבת ד"ר קליין בעמותת אתגרים שפועלת לקידום ושילוב חברתי של ילדים, בני נוער ובוגרים עם מוגבלות באמצעות פעילות ספורט אתגרי. אחת לשבוע היא מגיעה עם מתנדבים נוספים לחוף הים בחיפה לפעילות אתגרית עם הילדים ובני הנוער. קליין משלבת את אהבתה לריצה עם העבודה ההתנדבותית בפעילות משותפת עם הפרטנר הקבוע שלה, לקוי הראייה שי רוזין.

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"כל זכרון".

תמיד אהבה ילדים. ד"ר עדי קליין (צילום: באדיבות בית החולים הלל יפה)
תמיד אהבה ילדים. ד"ר עדי קליין (צילום: באדיבות בית החולים הלל יפה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות