fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הציורים של גולדין

ביום שישי הקרב תיפתח בגלריה המרכזית של עין הוד תערוכה מציוריו של הדר גולדין אשר נהרג במבצע צוק איתן
ציור של הדר גולדין (באדיבות משפחתו)
ציור של הדר גולדין (באדיבות משפחתו)

התערוכה  לזכרו של גולדין, הגיעה בעקבות פנייה של מנהל הכפר, ציון גז ושל מנהלת הגלריה נעמי הוס, לבני משפחתו של גולדין להקים תערוכה כזו, לאחר שהם גילו כי הדר צייר במהלך חייו עשרות ציורים. השניים הגיעו לבית המשפחה מייד לאחר השבעה ולאחר שראו את העבודות שלו הציעו לבני המשפחה להנציח אותו באמצעות תערוכה מציוריו.

בני המשפחה הסכימו לשתף פעולה אך ביקשו כי התערוכה תתקיים ביום השנה לנפילתו. בתערוכה אשר נקראת 'הדר גולדין ציור. השראה. משפחה' יוצגו כ-20 ציורים של גולדין, רובם ציורי אקריליק כאשר יוצגו בה גם מספר רישומים שלו.

אימו של גולדין, לאה מספרת: " הדר והתאום שלו, צור, מציירים מגיל מאד צעיר, עוד כאשר התחילו ללמוד בבית ספר וכי אומנות בצורה מקצועית הם למדו כאשר היו בני 14, אז חיינו במשך שנה באנגליה במסגרת שנת השבתון של בעלי, דוקטור שמחה גולדין בקיימברידג'. הם המשיכו לצייר גם אחרי ששבנו ארצה. גם האחים שלהם, איילת וחמי מציירים".

ציור של הדר גולדין (באדיבות משפחתו)
ציור של הדר גולדין (באדיבות משפחתו)

לדבריה, " הדר צייר בכל מיני סגנונות, כאשר בתקופת שירותו הצבאי, בזמנו החופשי, צייר בעיקר קומיקס. מתנות לאנשים שהוא אהב הוא צייר יותר אימפרסיוניסטי. יש מכל טוב".

לאה מוסיפה ואומרת על הבחירה להנציח את בנם באמצעות תערוכה: "הדר והציור היו חלק בלתי נפרד האחד מן השני והיה קשה להחליט מי בחר במי. הדר הותיר אחריו עשרות ציורים ורישומים שכיסו את כל תחומי חייו ודרכם ניתן ללמוד על חלומותיו ומחשבותיו. אנחנו בחרנו ביום השנה לזכור ולהזכיר את הדר בדרך האומנות שהיא הביטוי האולטימטיבי בין בי האדם. ב-01.08 אירעה ההיתקלות בה נפל הדר ואני רוצה להזכיר שזה היה בעצם בהפסקת האש האחרונה וגופתו נחטפה על דיי החמאס.

"בחרנו לציין את יום השנה לנפילתו על ידי התערוכה הזו אשר תוך כדי התאמתה למדנו שיש דיאלוג אומנותי בין האחים. רב הציורים בתערוכה הינם ציורים של הדר כאשר יש פינה עם הקשר לציורים של אחיו. בחרנו את השם הדר גולדין ציור.השראה.משפחה כי זה בדיוק מה שנראה, ציור של הדר, השראה מאומנים אחרים ודיאלוג משפחתי שיבוא כאמור לידי ביטוי בתערוכה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות