fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגנה מול ביתו של תשובה: "גז ולא גזירות"

הפגנה מול ביתו של יצחק תשובה
די להפקרות. הפגנה מול ביתו של יצחק תשובה (צילום: יוני ארי)

כ- 300 מפגינים הגיעו להפגנה  ביום שבת מול ביתו של יצחק תשובה ברמת פולג, בשיתוף פעולה של חברי "מגמה ירוקה". המחאה היתה נגד ייצוג הגז ממדינת ישראל.  המפגינים קראו לתשובה ולממשלה "די להפקרות במשק האנרגיה" גז ולא גזרות" זיקוק גז יבשתי- סכנת חיים". ההפגנה היא חלק מהפעילויות שנעשו בשבועות האחרונים להגברת הלחץ על מקבלי החלטות במישור המשפטי, הפוליטי והציבורי.

הפגנה מול ביתו של יצחק תשובה
די להפקרות. הפגנה מול ביתו של יצחק תשובה (צילום: יוני ארי)

הרקע להפגנה, היא הכוונה של הממשלה לאשר את יצוא הגז בעקבות דו"ח ועדת צמח, ובעקבות הכוונה להקים בתי זיקוק לגז בסמוך למאגר מרץ בעמק חפר ובית זיקוק באתר חגית בחוף כרמל. לדברי מנהל מטה המאבק יוני ארי הגיש משרד התכנון גדעון לרמן את תסקיר השפעה לסביבה לחוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה כחלק מהתוכנית לאישור בתי הזיקוק בעמק חפר.

ארי: "מדינת ישראל ממשיכה לתכנן את משק האנרגיה מבלי לקחת בחשבון את ההשפעה על התושבים, לא ייתכן שיחליטו על הקמת בתי זיקוק בעמק חפר מבלי שבדקו את ההשפעות הבטיחותיות, הבריאותיות והביטחוניות של המתקן הזה על תושבי עמק חפר. מדינת ישראל, רוצה לתת ליזמים שטח שגדל לקרוב ל 500 דונם ליד מאגר מרץ בין עין החורש לקיבוץ המעפיל, וככל הנראה, מתכננת במקום אזור תעשייה פטרוכימי שיכלול בית זיקוק לגז, בית זיקוק לתזקיקי נפט (שיוצאים מהגז הטבעי) ותחנת כח לחשמל בגודל של תחנת חגית"

מטה המאבק יחד עם המועצה האזורית עמק חפר בשיתוף מטה מאבק חוף הכרמל, מכינים דו"ח על הקמת בתי הזיקוק בים. "האבסורד שאנחנו צריכים להוכיח למדינה שניתן להקים בתי זיקוק בים, בעוד שעכשיו מטפלים בגז על אסדת תמר", מסביר ארי

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות