fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט אסר לגבות דמי חניה מהציבור בחוף הקשתות

לאחר מאבק של חודשיים וחצי, אסר אמש בית המשפט המחוזי בחיפה לגבות דמי חניה מהציבור בחוף הקשתות ("האקוודוקט") בקיסריה. עוד באפריל החליטה מועצה אזורית חוף הכרמל לגבות תשלום עבור חניה בשני חופים ברצועת החוף של קיסריה
חניה חופשית בחוף ים (צילום אילוסטרציה)
חניה חופשית בחוף ים (צילום אילוסטרציה)

מועצת חוף הכרמל בראשותו של כרמל סלע, ביחד עם החברה לפיתוח קיסריה, החליטו שבעונת הרחצה הנוכחית ישלם הציבור סך של 30 שקלים עבור חניה בחוף הזהב  הממוקם דרומית לקיבוץ שדות ים, ובחוף הקשתות  הממוקם צפונית לגן הלאומי קיסריה. שני הגופים החליטו בצעד הגובל באפליה לפטור מהתשלום את תושבי המועצה האזורית חוף הכרמל, ואת תושבי קיסריה ואור עקיבא.

הצעד המקומם, גרם לגיבוש קבוצה של כ-3,200 מתושבי האיזור תחת השם "ים חופשי", שבנהגת מטה אקטיבי, ניהלה מאבק בחזית התקשורתית, המשפטית והציבורית כנגד ההחלטה. כפועל יוצא של מאבק זה החליטו המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, בצירוף מועצה אזורית מנשה ומועצה מקומית פרדס חנה כרכור להגיש עתירה מנהלית כנגד המועצה האזורית חוף הכרמל והחברה לפיתוח קיסריה שעניינה תקיפת החוקיות של ההחלטה לגבות דמי חניה בחופים הנזכרים.

חניה חופשית בחוף ים (צילום אילוסטרציה)
חניה חופשית בחוף ים (צילום אילוסטרציה)

השופט רון סוקול, נענה לבקשת העותרות והוציא צו ביניים האוסר על המשך גביית תשלום חניה בחוף הקשתות. מאחר והמשיבות בעתירה הודיעו כבר בשבוע שעבר שהן נסוגות מבקשתן לגבות דמי חניה החוף הזהב, הרי שעם קבלת צו הביניים האוסר על המשך הגבייה, נתקבלה התירה במלואה.

וכך קבע השופט סוקול:"בהיעדר הודעה כדין והחלטה להתיר הקמת חניה פרטית במגרש לא היו רשאיות החברה לפיתוח קיסריה וחברת ים חניונים להפעיל חניה פרטית בתשלום . אשר על כך אני מקבל את צו הביניים ומורה למועצה להימנע ממתן היתר לחברה לפיתוח קיסריה וכל מי מטעמה להפעיל חניה פרטית בתשלום במתחם הפרטי. בשים לב לצו השימוש, ישמש המתחם הפרטי כחניה ציבורית".

אייל כגן, ממובילי המאבק אמר בתגובה: "ניצחנו. החזרנו לציבור את מה שנגזל ממנו באופן בלתי חוקי. את הים. בית המשפט לא קנה את התרגילים המלאכותיים שהחפ״ק ומועצה אזורית ניסו לעשות כדי להפקיע מהציבור את הגישה לים ובחינם. הוכחנו שלציבור יש כח גם נגד גופים חזקים. הים שייך לכולם זו לא רק סיסמה, זו המציאות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות