fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני בעד התקדמות בענייני השלום ולא מתנגד לשחרור המחבל"

כך התבטא גיורא פומרנץ, אחיו של אמנון, שנרצח על ידי מחבל שישוחרר במסגרת אישור הפעימה השנייה של עסקת שחרור מחבלים
אמנון (מימין) וגיורא בבית בחבצלת השרון (צילום: עצמי)
אמנון (מימין) וגיורא בבית בחבצלת השרון (צילום: עצמי)

במסגרת אישור הפעימה השנייה של עסקת שחרור מחבלים עם דם על הידיים, ישוחרר גם אחמד סעד דמוני, שהורשע ברצח חייל המילואים אמנון פומרנץ מחבצלת השרון.

פומרנץ ז"ל, נרצח כשהוא בן 46, בזמן שהיה בשירות מילואים בעזה בתאריך 20 בספטמבר 1990. בדרכו לבסיס נכנס בטעות למחנה הפליטים "אל בורג'", שם נסקל באבנים, נרצח, והועלה באש במכוניתו. הוא הותיר אישה ושלושה ילדים: חופית, סנפיר וגדעון שהיה בן חודשיים וחצי בלבד.

אחיו, גיורא פומרנץ מחבצלת השרון אמר הבוקר ל"בלינקר": "אני בעד התקדמות בענייני השלום ולכן לא מתנגד לשחרור המחבל. אני חושב שגם אמנון היה חושב כמוני אם היה במצבי. אני מקווה שהממשלה תגיע להסכם, שתהיה התקדמות רצינית ושאזכה עוד בחיי לחוות את השלום".

לדברי גיורא, תשעה מתוך 11 המשתתפים ברצח חוסלו בעזה ועל השניים שישבו בכלא הוא לא ידע עד הפרסומים בספטמבר השנה: "אנחנו במשפחה חשבנו שכל המשתתפים ברצח של אמנון חוסלו. אף אחד לא עדכן אותנו בנושא עד לפני מספר חודשים. האירוע קרה לפני הסכמי אוסלו, האנשים האלה ישבו בכלא מעל 20 שנה ואני לא רואה תועלת רבה בזה שימשיכו לשבת בתנאים המשובחים של הכלא הישראלי. מה שצריך לעניין אותנו כעת זה להתקדם בהסכמי השלום. לא נעים לנו לשמוע שמחוות השחרור היא גם תנאי לדברים אחרים ובהם המשך הבניה בשטחים".

אתה מתכוון להשתתף במחאה נגד שחרור המחבלים?
"אני לא מתכוון להשתתף במחאת המשפחות השכולות, ואני יודע שאנשים מבקרים אותי על כך. גם לפני 20 שנה כשאמרתי שיש לשבת ולדבר עם יאסר ערפאת זכיתי לקיטונות של ביקורת".

את האנדרטה בצורת גלשן בחוף צוקי ים, בנה גיורא לזכרו של אחיו אמנון.

אמנון (מימין) וגיורא בבית בחבצלת השרון (צילום: עצמי)
אמנון (מימין) וגיורא בבית בחבצלת השרון (צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות