fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוד לא נפרדנו ממגילת אסתר וכבר מתרגשים מהגדה מיוחדת לחג הפסח עם פירושי האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד

 אגדה של הגדה

סיפורו המפעים והמיוחד של הרבי מפיאסצנה ,מדמויות המופת בעם היהודי , לצד סיפור מציאת הכתבים באדמה בגטו ורשה, ידוע ומרגש אנשים עד היום שלומדים מספריו. בהגדה החדשה והצבעונית בולטים ליקוטים מכל ספריו של, הרבי מפיאסצנה ובהם הספרים 'אש קודש', 'חובת התלמידים', 'בני מחשבה טובה' ו'דרך המלך', תוך התאמתם לקטעים בהגדה ברוח חסידית.

בשיח אדמו"רים. אמוץ שפירא, המוכר ככתב המשפט בערוץ כאן, הינו גם תלמיד חכם שיש לו חיבה יתרה לחג החירות בכלל ולליל הסדר בפרט.

שפירא, תושב נווה דניאל בגוש עציון. צמח בערוגה מיוחדת במינה, ערוגת האדמו"רים הייחודית והמיוחדת. הסבא רבה שלו, כונה האדמו"ר החלוץ והיה אחיו של האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד, אוטודידקט בחסד עליון ומדמויות המופת בעם היהודי אשר נהרג בשואה והותיר כתבים בעלי עוצמה ייחודית שהיו לנכסי צאן ברזל למחנכים ולכלל העם היהודי.

אמוץ הוא בנו של שייקה שפירא, מחנך בעל שם ומי שהכשיר דורות של מנהלי בתי ספר בישראל, אחיו הוא הרב הראל שפירא מנהל פורטל הדף היומי.

כבר לפני שנתיים כתב אמוץ את "גאולה", "את ספר גאולה הוצאתי לקראת פסח לפני שנתיים מכוחו של הרבי, שכאמור הדגים כיצד לספר את סיפור יציאת מצרים. אומר אמוץ ומוסיף, תמיד היה לי אתגר בליל הסדר, הכיצד אומרים להרבות בסיפור יציאת מצרים, אך בפועל בהגדה כמעט אין סיפור. ולכן לאחר שגיליתי את דרך הסיפור של הרבי מפיאסצנה החלטתי ללכת בדרכו ולספר את הסיפור המכונן של עמנו."

אכן הקורא את ספר 'גאולה' ירגיש ממש, אולי אפילו בפעם הראשונה, את החוויה שהייתה אז באירוע יציאת מצרים.

בימים אלה הוציא אמוץ הגדה מיוחדת וצבעונית לליל הסדר, ייחודה של ההגדה בא לידי ביטוי בעומק הפירושים לצד שילוב מתורתו העצמה של הרבי מפיאסצנה.

בהגדה החדשה והצבעונית בולטים ליקוטים מכל ספריו של, הרבי מפיאסצנה ובהם הספרים 'אש קודש', 'חובת התלמידים', 'בני מחשבה טובה' ו'דרך המלך', תוך התאמתם לקטעים בהגדה ברוח חסידית.

סיפורו המפעים והמיוחד של הרבי מפיאסצנה לצד סיפור מציאת הכתבים באדמה בגטו ורשה, ידוע ומרגש אנשים עד היום שלומדים מספריו.

יצוין כי ו הספר "אש קודש" שכתב הרבי מפיאסצנה, אוסף דרשות שנאמרו בגטו הוצג כמוצג במשפט אייכמן.

הרבי מפיאסצנה היה דמות חינוכית פורצת דרך במשנתה החינוכית ביחס לתקופה, ערב השואה, והותיר משנה חינוכית אשר לאורה מחנכים רבים עד היום.

בהגדה החדשה שילב אמוץ בחן רב סיפורים אודות הרבי מפיאסצנה ומשולבים בה  ציורים ייחודיים של המאייר הראשי של עיתון גלובס גיל ג'יבלי.

מתנה נפלאה בולטת בהגדה החדשה מעבר להסברים המעמיקים היא סיפור יציאת מצרים קצר שכתב הרבי מפיאסצנה עצמו, כדי להדגים כיצד יש ללמוד תנ"ך והוא למעשה נותן לגיטימציה ללומד להרחיב את הסיפור מעבר לכתוב.

את הרעיון

אמוץ שפירא, הגדה הבנויה על רעיונות דמות המופת הרבי מפיאסצנה.. צילום:  באדיבות המשפחה

להוציא לאור הגדה ייחודית ומפעימה זו שאב אמוץ מאביו, המחנך הדגול ישעיהו שפירא אשר שמו נישא בפי כל כשייקה.

סבו של אמוץ, הרב אלימלך שפירא (אחיינו של הרבי  מפיאסצנה) הוציא הגדה לפסח לפני שבעים שנים, והנכד אמוץ חידש את הוצאת החדשה והייחודית.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות