fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקראת יום האוטיזם מערך אבחון חדש במכון להתפתחות הילד בנתניה

אבחון משותף של קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, לילדים עם חשד לקשיים תקשורתיים במכון להתפתחות הילד בנתניה.
גליה דור ושלומית פינר צילום הדס גורס
גליה דור ושלומית פינר צילום הדס גורס

לקראת יום האוטיזם שחל מחר (יום ב') פתח המכון להתפתחות הילד בנתניה מערך אבחון משותף של קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, לילדים עם חשד לקשיים תקשורתיים. מדי שנה ילדים רבים עם חשד לקשיים בתחום התקשורת מופנים לצורך הערכה ראשונית.

עד כה אובחנו ילדים אלו במכון על ידי הצוות הרפואי, צוות סוציאלי, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק ופסיכולוגיות וחלקם גם בפיזיותרפיה כאשר הם הוזמנו לכל אחד מאנשי המקצוע בנפרד. לאחר חשיבה משותפת עם הצוות הרב מקצועי במכון, בנסיון לקצר את התהליך, לייעל אותו ולהקל על המשפחות בתהליך ההערכה, נבנה בו מערך לאבחון משותף.

גליה דור, מרפאה בעיסוק, מכון התפתחות  הילד בנתניה : "המשפחות מגיעות אלינו לרוב עם חששות מאד גדולים, מטען רגשי מורכב ורצון לקבל תשובות מהר ככל שניתן. בנוסף נאלצו להתמודד עם מאמץ הכרוך בזמן המתנה ממושך, הגעה למכון מספר רב של פעמים שכרוך בהיעדרויות מהעבודה ומסירת מידע דומה לאנשי המקצוע השונים".

האבחון נערך על ידי מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת, אשר עובדות כצוות מאבחן קבוע. הילדים, ברובם פעוטות בגילאי שנה עד שלוש שנים, מגיעים לשני מפגשי אבחון עם הוריהם. במהלך האבחון הצוות מתשאל את ההורים, כאשר המרפאה בעיסוק מתמקדת בעיקר בתפקודי יומיום בסיסיים של אכילה, שינה, רחצה, וויסות עצמי, מעברים, וכדו'.

"בהמשך האבחון נבדקים תחומי העיסוק של הילדים, כאשר המרפאה בעיסוק וקלינאית התקשורת בודקות יחד את תפקודי המשחק והתקשורת של הילד. כל אחת תורמת את הראייה היחודית שלה על תפקוד הילד. קלינאית התקשורת בודקת גם את תפקודי השפה, והמרפאה בעיסוק בודקת תפקודים מוטוריים גסים ועדינים, וכן היבטים הקשורים בוויסות ובעיבוד החושי אצל הילד. כמו כן אנו מעריכות גם את יכולותיהם התפיסתיות וההתפתחותיות של הילד. האבחון המשותף נחווה עד כה כמוצלח ביותר. ההורים נהנים מקיצור תהליך האבחון ומניעת חזרה על בדיקות ושאלות. בסיום האבחון ההורים מקבלים סיכום קצר של התרשמותנו והמלצה לטיפול במידה ויש צורך" אומרת שלומית פינר, מרפאה בעיסוק, סגנית מנהלת בריפוי בעיסוק, מכון התפתחות הילד-נתניה. "העבודה הרב צוותית מאפשרת לנו להגיע להבנה יותר מדויקת לגבי הקשיים של הילד. ההזדמנות לעבוד עם איש מקצוע נוסף עוזרת בהתלבטויות המלוות אותנו בתהליך. במקביל, לאחר מכן אנו נפגשות עם הצוות הרב מקצועי לצורך דיון משותף, בו כל אחד מאנשי הצוות מציג את התרשמותו. את האבחנה הסופית לגבי מהות הבעיה מקבלים ההורים מהרופאה והפסיכולוגית."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות