fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוועה: בלב גבעת אולגה פועל בית בושת באין מפריע

תושבי רחוב חי טייב חיים בפחד מאז שברחוב מוצעות דירות להשכרה לפי שעה. הילדים חוששים לצאת, הלקוחות מטילים אימה. עיריית חדרה: מטפלים מול המשטרה
המבנה ברחוב חי טייב. פחד ואימה בלב השכונה
המבנה ברחוב חי טייב. פחד ואימה בלב השכונה

לפני כשנתיים גילו תושבי רחוב חי טייב, רחוב חד סטרי שקט בגבעת אולגה, כי בבית בתחילת הרחוב פועלת נערת ליווי, לצד חדרים נוספים בבית שיועדו להשכרה לפי שעה. את העסק המפוקפק מפעילים בני זוג בשנות הארבעים לחייהם המתגוררים בסמוך אליו. לאחר שהקימו קול זעקה, עזבה נערת הליווי. אך המקום ממשיך לפעול במתכונת השכרת חדרים לפי שעה ואף התרחב משמעותית, לאחר שבני הזוג רכשו בית נוסף ברחוב.

"אהבה באולגה". כך מצוין באתרי האינטרנט המפרסמים את החדרים להשכרה. "אירוח לזוגות על בסיס שעות בצימרים לפי שעה בגבעת אולגה המקום חדש דיסקרטי ומפנק מעוצב בטוב טעם מתאים להשכרה על בסיס שעות". וכל זה, כאמור, בלב שכונת מגורים. התושבים סובלים אך מפחדים לדבריהם, להתעמת עם בני הזוג.

צילום מסך מתוך אתר האינטרנט של העסק
צילום מסך מתוך אתר האינטרנט של העסק

לדבריהם של כמה מתושבי הרחוב, בני הזוג המפעילים את העסק מתגוררים בבית פרטי מאחורי הבית שפוצל לחדרים, ברחוב ה' באייר המקביל לרחוב חי טייב. ג', תושבת רחוב חי טייב, מספרת שמשיחות עם חברים ושכנים לפני כשנתיים הבינה כי סמוך לביתה משכירים את החדרים, ושנערת הליווי מועסקת במקום ושוהה בו יום יום.

"לא רצינו לעשות בלגן באותו הערב, כי הייתה התקהלות של גברים ליד הבית. לא ישנו כל הלילה ויום למחרת פנינו אליהם בדרך הכי יפה שיש, יחד עם עוד כמה שכנים. חשבנו שהם לפחות יקשיבו ואולי גם יבינו, שדברים כאלה לא יכולים לקרות בשכונת מגורים ובטח שלא ברחוב כל כך שקט, עם משפחות", מספרת ג'.

לדבריה, מבין בני הזוג האישה היא הדומיננטית ומנהלת את העסק. "בעלי ניסה לדבר עם הגבר, מה שלא הועיל, הוא פשוט הסתכל על בעלי ושתק. ואז הגיעה האישה והתחילה להתגרות בבעלי, כדי לנסות ולגרום לו להתפרץ, היא ממש התקרבה לו לפרצוף ואמרה לו, 'אם יש לך בעיה, דבר איתי'".

לאחר שהשכנים הבינו שלא יצליחו לשכנע את בני הזוג, הם החליטו שימנעו את כניסת הלקוחות. א', תושב הרחוב, ריתך את שערי הברזל שבכניסה לחדרים והבהיר לבני הזוג שלא ינוח עד שתופסק הפעילות במקום. התנגדותם של השכנים הובילה לסיום העסקתה של נערת הליווי, שלדברי בעלת המקום לא פעלה במקום כנערת ליווי אלא אירחה את חבריה. התושבים מספרים שלאחר שהתעמתו עם בני הזוג, הם נהנו משקט יחסי לכמה חודשים. אלא שלאחרונה, כך מספרים דיירי הרחוב, מספר החדרים המוצע להשכרה שעתית גדל, לאחר שבני הזוג המפעילים את העסק קנו את הבית הצמוד ופיצלו גם אותו לחדרים. "גרה פה משפחה צעירה עם ילדים קטנים" מספרת ג'. "הם עברו פה מרורים, לקוחות שהגיעו לחדרים היו נכנסים אליהם הביתה, דופקים להם בדלת בכל שעות היממה, הם פחדו. האישה אמרה לי 'מה שלא עשינו, למי שלא פנינו, עם סרטונים, תמונות, הקלטות, כולם אמרו לנו שאין מה לעשות'. הם ניסו לאסוף פה אנשים שיעזרו להם, אבל כולם פחדו כי איימו עליהם שלא ידברו, לכן הם החליטו לעזוב".

א', תושב הרחוב, חושש בעיקר לילדיו, שנחשפים באופן יומיומי ללקוחות המגיעים למקום. "עצוב לי מאד. הילדה הצעירה שלי מפחדת לצאת לבד לרחוב בו היא נולדה. היא נצורה בבית וכבר מעכשיו שואלת מי יאסוף אותה מבית הספר ומי יהיה איתה בבית עד שאנחנו חוזרים מהעבודה. למה הילדים שלי צריכים להיפגע בגלל תענוג של אחרים? כשהחברה של הבן שלי מבקשת ממני לאסוף אותה בתחנת האוטובוס הקרובה כי היא מפחדת לעבור ברחוב שלנו, זה אומר דרשני".

ג' מוסיפה: "היו פה אינספור מקרים בהם הייתה פה כמות גדולה של גברים, שיצאו יחד מהחדרים עם בקבוקי בירה וחצי גוף חשוף, כשהם משתוללים ומקימים מהומה, לפעמים גם רבים בינם לבין עצמם. קרה לנו מקרה שבשלוש לפנות בוקר צלצלו לנו בשער גברים שחשבו שהבית שלנו הוא אחד מהחדרים. מאז שנפתחו החדרים, יש פה כל הזמן תנועה של רכבים. הם חונים בחניות שלנו, מרעישים ולאחרונה גם היו הרבה מקרים של פריצות לרכבים ונזקים. הלקוחות ברובם הגדול הם ערבים שמגיעים עם נשים שנראות צעירות ומכוסות מכף רגל ועד ראש, כנראה מהבושה".

מה קורה מאחורי השערים הסגורים בחי טייב?
מה קורה מאחורי השערים הסגורים בחי טייב?

ג' מבהירה שהתושבים לא מרבים להתלונן כי מי שניסה בעבר ספג איומים ממקורבים לבעלי החדרים. היא מספרת שאחדים מהתושבים אף פנו למשטרה, אך נאמר להם כי השכרת החדרים אינה עבירה פלילית.

מ' מתגורר ברחוב חי טייב למעלה מארבעה עשורים: "בכל שנותיי מעולם לא ראיתי זנות בגבעת אולגה. פנינו למשטרה, הרי זה הגוף היחיד שבאמת יכול לעשות משהו בעניין, אבל במשטרה אמרו לנו שזה חוקי".

בניסיון לקבל את תגובתם של בעלי העסק, התקשרנו למספר הטלפון שפורסם באתרי האינטרנט השונים. לשיחה הראשונה של הכתבת קרן אידלזון ענה גבר שהכחיש כל קשר בינו ובין הדירות בחי טייב. "נראה לי שאת מתבלבלת, אני לא נמצא בחדרה. יש לנו כמה מקומות בארץ והפרסום של האתרים האלה הוא נורא רחב". ניסיונות נוספים להתקשר למספרי הטלפון שפורסמו ברשת, כולם ממכשיר הטלפון של קרן אידלזון, לא נענו.

למחרת פנינו לאותו מספר ממכשיר נייד אחר, כלקוחות פוטנציאליים. ה"לקוח", שביקש לקבל מידע על החדרים, נענה ע"י אישה, ככל הנראה בעלת המקום, שאישרה את מיקום החדרים ברחוב חי טייב וסיפקה מידע כמו מחיר החדרים (200 שקלים לשעתיים), אופן התשלום (מזומן), וכששאל אותה האם מדובר באזור מבודד ודיסקרטי ענתה לו שהחדרים נמצאים בשכונה.

תגובת עיריית חדרה: "הנושא הובא לידיעתנו לאחרונה ומטופל על-ידי חבר המועצה משה צ'יקו אנוקנין וראש העיר צביקה גנדלמן. יחידת האכיפה פועלת מול משטרת ישראל כדי למגר את התופעה שנראתה גם בעבר, בשנת 2015, ונפתחה מחדש. לגבי דירות מחולקות, גם נושא זה ייבדק ויטופל".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות