fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לכבוד ניצולי השואה

יוזמה ליום השואה והגבורה: עומדים במרפסות ובסוף הצפירה שרים התקווה
לכבוד ניצולי השואה

חדרה מצטרפת ליוזמה של עמותת 'אביב לניצולי שואה' הקוראת לציבור לעמוד בזמן הצפירה ביום השואה במרפסת ביתם, ובסיומה לשיר את 'התקווה'.

"במדינת ישראל חיים מאות אלפי קשישים מבודדים כיום בביתם מתוכם, כ-200 אלף ניצולי שואה. את יום הזיכרון לשואה והגבורה הנוכחי הם כנראה יעברו לבדם, ללא תמיכה וללא חברה", אומרים בעמותה.

בימים אלו יוצאת עמותת אביב לניצולי השואה בקריאה לציבור הישראלי: "זוכרים את הנספים. מחבקים את הניצולים מהמרפסות". ביום השואה, 21 באפריל, בשעה 10:00 – כולנו ביחד, אבא, אמא, אח, אחות, נכד ונכדה, נעמוד במרפסות, חצרות, על אדן החלון בבתים, בכל מקום בו אנו נמצאים, בכדי להתקרב לניצולי השואה שעוברים את היום הקשה בגפם, להזדהות איתם ולהעביר את המסר- שאנחנו איתם!

יחד במרפסות , חזקים ואיתנים נעמוד דקה דומיה לזכר הנספים בשואה ובתום הצפירה נשיר יחד את התקווה, כאות לסולידריות חברתית עם הגיבורים ששרדו את התופת הקשה ומתמודדים לבדם בגבורה גם בעת הזו.

ליוזמה הצטרפו עד כה עיריית חדרה, עיריית נתניה ומספר שכונות בערים נוספות. ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן: "כל ימי חיינו אנו זקוקים להורינו, לאהבתם, לליטוף מידיהם, למילה הטובה שתמיד ידעו להגיד, ולא חשוב בני כמה הם או בני כמה אנחנו. יום הזיכרון לשואה ולגבורה הוא היום שהורינו, בעיקר שורדי השואה, זקוקים לנו. "אני קורא לכל תושבי העיר לציין כאיש אחד את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ואף על פי שנעשה זאת כל אחד בין כותלי ביתו, נהיה כוח גדול ומאוחד, עם אחד, חזק ואיתן, שיוכיח להורינו ולעולם כולו: אנו זוכרים, ולעולם לא נשכח".

 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות חדרה, כל הפרדס וכל זכרון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות