fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמה באמת שווה הבית שלכם?

לא בהכרח כמה שאתם חושבים או רוצים. הכירו את הגורמים המשפיעים על תמחור נכסים

הישראלי הממוצע נמצא רוב הזמן בתחרות ובמרדף תמידי אחרי הנכס החלומי. רוב הישראלים חולמים על מעבר לדירה גדולה יותר. מסקר שנערך לפני מספר חודשים עולה כי גודלה של הדירה חשוב לאנשים יותר מהמיקום. ישראלים רבים מוכנים להתפשר לפעמים על המיקום ועל הנוחות, ובלבד שיצליחו לרכוש דירה גדולה יותר, עם מרחב מחיה גדול יותר. עניין זה משמעותי במיוחד אצל משפחות ברוכות ילדים, המחפשות קורת גג מספקת.

בעלי בתים נוטים לרוב להעריך את שווי הנכס שלהם מעל למחיר השוק. זאת עקב קשר עמוק ורגשי שהתפתח עם השנים, או בשל חוסר ידע, בדיקה והבנה מהו באמת המחיר הריאלי; או אולי עקב משאלת לב, המייחלת שיגיע הקונה התמים. לפני שמתמחרים את הנכס, ישנם גורמים עיקריים המשפיעים על ערכו.

לילך ניישטט
לילך ניישטט

מיקום הנכס

פרמטר חשוב המשפיע רבות על תמחור הדירה. המחיר משתנה בחדות בין רחוב לרחוב. משכונה אחת לאחרת, הפרשי המחירים יכולים להשתנות במידה ניכרת באותה עיר, לפעמים גם כשמדובר בהפרשי מטרים בודדים.

מצב הנכס

ישנם מוכרים המאמינים ששיפוץ הנכס יעלה את ערכו, אך מבינים מהר מאוד שלא תמיד כך הוא הדבר. היופי הוא בעיני המתבונן ומה שנראה יפה ומודרני לבעל הנכס, הוא לא תמיד לטעמו של הקונה, ולפעמים דווקא הקונה מעדיף נכס לא משופץ. הביקוש לבתים מעניינים לשיפוץ עצמי קיים כל הזמן.

כמו כן, ישנם אזורים בארץ שמאופיינים בבתים ייחודיים ועתיקים ואז גם אם הנכס במצב פיזי מוזנח, הוא לא יאבד כמעט מערכו. זאת כל זמן שמדובר בנכס ייחודי ומעניין.

נוף וסגנון

שני גורמים שיכולים מאוד לתרום להעלאת המחיר. לדוגמה, דירה או בית עם נוף לים גורמים לעלייה ניכרת במחיר הנכס. נוף יפה עשוי אף להכפיל את מחיר הנכס (מראה פנורמי, עתיקות וכו'). גם סגנון הדירה חשוב. למשל, תקרות גבוהות, קשתות, חלונות מעוצבים, רצפה מאויירת, חדרים ענקיים וכו' הם בעלי השפעה ניכרת על מחיר הנכס.

תוספות

חצר  ומרפסת הן התוספות הנדרשות ביותר, הן לקונים והן לשוכרים, ומעלות את מחיר הנכס. רוב הציבור מחפש את התוספת החיצונית תחת כיפת השמיים, מרפסת רחבה או חצר נעימה, הנותנת את הרגשת החופש, והמרחב לילדים לצאת מהבית בלי חרדת ההורים. אלו גם המקומות להוציא אליהם חיות מחמד.

תוספות אחרות המעלות את המחיר הן מעלית, חנייה, בריכה, סאונה, חדר כושר בבניין ועוד.

טאבו פרטי/ הערת אזהרה

רוב הקונים ישאלו את השאלה הזו. ישנם לקוחות שלא יסכימו להתפשר ולרכוש אם אין טאבו. חשוב להסביר להם שלא יסיקו מסקנות וישללו, אלא שייגשו לעורך הדין שלהם ויבדקו. לפעמים טאבו מתעכב ולא תמיד בגלל בעיית חריגה.

לסיכום

במידה והינכם נחושים בדעתכם למכור את הנכס, יש לתמחר נכון לפי כל הגורמים שצוינו ולזכור שלכל נכס יש את הקונה שלו, כמובן לא בכל מחיר.

  • לילך ניישטט, מבעלי חברת הנדל"ן "שחקים", רחוב הרצל 20 חדרה. 072-3922521.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות