fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כוחות השוק יקבעו את צביון העיר חריש"

מרכז הקבלנים לבניית העיר החדשה חריש נסגר היום והיה פתוח לכלל הציבור. 5000 יחידות דיור ייבנו בבת האחת. מאז שהוקמה העיר מודיעין לא יצא לפועל פרויקט בהיקף כזה. שר הבינוי אריאל אטיאס: "בניגוד לספקנות ולציניות של גורמים שונים, אנו למדים מהתקשורת על התעניינות של כל המגזרים"
שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס
שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בעיר חריש (צילום: ששון תירם)

היום  (ראשון) בשעה 12:00 בצהריים, נסגר מועד ההצעות למכרז לבניית העיר החדשה חריש. בתקופה הקרובה ייבדקו ההצעות השונות ויוכרזו הזוכים. במכרז הוצעו 29 מתחמים לבניית כ-5,000 יחידות דיור בעיר החדשה, בהיקף שלא נראה מאז הקמת העיר מודיעין לפני כ-18 שנה.  מדובר במכרז הגדול ביותר שנעשה עד היום בבת אחת ונועד לאפשר את ההיתכנות להקמת העיר החדשה ועל מנת להוריד את מחיר הקרקע.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס
אטיאס מציג את חריש (צילום: ששון תירם)

בחודשיים וחצי שחלפו מאז פורסם המכרז יצרה התכנית עניין רב וחסר תקדים במכרזים הן מצד יזמים ועמותות והציבור הרחב והן תקשורתית. בסיור הקבלנים שנערך לפני קרוב לחודשיים נרשמה השתתפות שיא של למעלה ממאה קבלנים, יזמים ועמותות מכל הגוונים והמגזרים בישראל.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס הצהיר באופן חד משמעי עם יציאתו של המכרז לדרך, שהשיווק פתוח לכולם ללא כל מגבלה וללא סייגים, כמו בכל מכרז קרקע רגיל ומעולם לא הייתה כוונה לשווק את הקרקעות רק למגזר כזה או אחר.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "התנאים וההטבות המיועדים לעודד רכישה של זוגות צעירים בחריש ניתנו כתוצאה מהגדרה של העיר כאזור עדיפות לאומית א', כמו עוד 91 ישובים עירוניים הנהנים ממעמד זה. בניגוד לפרסומים שקריים שהיו בכלי התקשורת בשבועות האחרונים של גורמים אינטרסנטיים, ביניהם כאלה שהתכוונו להתמודד במכרז, מעולם לא כפה בית המשפט על משרד הבינוי והשיכון החלטה שהמכרזים יהיו פתוחים לכולם, אלא זו החלטה שהתקבלה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון בדומה למכרזים אחרים ברחבי הארץ.

"משרד הבינוי ושיכון הודיע מספר פעמים הן בוועדות התכנון עוד קודם לעתירות כלשהן ולפני שחריש עניינה את הציבור הרחב, והן בבתי המשפט – כי המכרזים מיועדים לכולם. עם היציאה למכרזים הודעתי בצורה פומבית כי הם פתוחים לכולם. בניגוד לספקנות ולציניות של גורמים שונים, אנו למדים מהתקשורת על התעניינות של כל המגזרים, מה שמלמד על הפעולה השוויונית של משרדנו, כמו בכל מכרז אחר ברחבי הארץ. כוחות השוק יקבעו את הצביון ואת האופי של המקום".

במשרד מסרו היום: מדיניות זו הביאה לשיווק של קרקעות לכ-130 אלף יחידות דיור חדשות, להוזלת מחיר הדירות החדשות ושיא של 13 שנים במספר הדירות בבנייה פעילה ושל עשור בקצב התחלות הבנייה". במשרד מקווים כי בהתאם לתכניות השאפתניות של המשרד והמינהל ברבעון הראשון של 2015 כבר ייכנסו לדירותיהם התושבים הראשונים של העיר חריש.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות