fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יישמר המסדרון האקולוגי בפארק היין בזכרון יעקב

הוועדה המחוזית חיפה פרסמה מגבלות בניה שנועדו לצמצם את הפגיעה הסביבתית בתכנית הבנייה
פארק היין. צילום: ירון ניר

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה אתמול (שני, 13.1.2020) על פרסום מגבלות בניה בהתאם לסעיפים 77-78 לחוק התכנון והבניה, לתקופה של שנה, בשטח המיועד להוות מסדרון אקולוגי בין שטחי שמורת יער אלונה והר חורשן במזרח לבין שטח שמורת רמת הנדיב במערב.
פרסום ההודעה נועד לשמר את המסדרון האקולוגי ולצמצם משמעותית את המפגעים הסביבתיים וההשלכות האקולוגיות במהלך עבודות הפיתוח והקמת התשתיות המתקיימות באתר כיום. בנוסף, נועד פרסום זה לערוך שינוי בייעודי הקרקע בחלקה הדרומי של תכנית 'פארק היין' (ש/656) בחלקו הצפוני של אזור התעשייה כרמל (ש/מק/49/ד) ולהגדיר הנחיות תכנון, אשר יבטיחו קיום מעבר אקולוגי נרחב, אשר יחבר בין אזורי המחיה הנדרשים להמשך הקיום של מגוון אוכלוסיות בעלי החיים הפועלים באזור.
הוועדה סבורה כי לצד פעילותיה לקידום הליכי הפיתוח הנרחבים באזור המהווה אזור ביקוש, חלה עליה גם החובה להבטיח המשך קיומם של ערכי הטבע במרחב. כפועל יוצא של גישה מקיימת זו החליטה הוועדה על עריכת תכנית להסדרת שטחים פתוחים עבור מסדרון אקולוגי מדרום לתכנית 'פארק היין' בזכרון יעקב ומצפון לאזור התעשייה 'כרמל' ובית הספר 'אורט השומרון' בחלקה הצפוני של בנימינה – גבעת עדה.
הוועדה ציינה בהחלטתה כי היא רואה חשיבות רבה בשמירת ממשק השטחים הפתוחים והרצף בין שטחים בהם מגוון ייחודי ועשיר בצומח, אשר מהווה אזור מחיה לבעלי חיים רבים, הכוללת בין היתר תפוצה נרחבת של הצבי הארץ ישראלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות