fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

30 מיליון שקלים, התלמידים מרוויחים

30 מיליון שקלים גויסו ממשרד החינוך לפיתוח מערכת החינוך בפרדס חנה כרכור
צילום: מועצת פרדס חנה כרכור

מועצה מקומית פרדס חנה כרכור הודיעה כי ראש המועצה, הגר פרי יגור, גייסה 30 מיליון שקלים ממשרד החינוך לטובת עיבוי ובינוי מוסדות החינוך, וכי דבר זה קורה אחרי מעל עשור שבו לא התקבל מצד המדינה תקציב משמעותי כל כך לטובת מערכת החינוך.

פרי יגור אמרה: "חינוך זה לא רק פדגוגיה חדשנית, חינוך זה גם החלק הפיזי: מבנה ביה"ס, חלל כיתות הלימוד, חצר ביה"ס, בינוי מוסדות חינוך חדשים ועוד. מדובר בבשורה דרמטית למערכת החינוך של פרדס חנה כרכור והיא תתווסף למהלך הכולל וראיה מרחבית של מערכת החינוך שלנו. מיד לאחר משבר הקורונה נמשיך בתכנית אב אסטרטגית למערכת החינוך, התושבים כולם יהיו שותפים למהלך וישפיעו על העתיד החינוכי במושבה. תודתי לשר החינוך, למנכ"ל המשרד ולמנהל המחוז".

ארבעה בתי ספר ייהנו מהתקציב שגייסה ראש המועצה. מספר התלמידים בארבעת בתי הספר הללו מהווה כחצי מסך התלמידים במערכת החינוך במושבה. מהמועצה נמסר כי שוקדים במועצה על גיוס כספים לטובת מוסדות החינוך הנוספים במושבה, באזורים בהם יש צורך בגידול במספר הכיתות בשל  צמיחה דמוגרפית, ועל מתן מענים פיזיים תשתיתיים למוסדות חינוך על פי הצרכים שעולים מהשטח.

התיכון החקלאי "ברנקו וייס", המונה כיום 1,800 תלמידים בכיתות ז' – יב', תוקצב בסכום של 7.5 מיליון שקלים, כהשלמה ל- 6.5 מיליון שקלים שאושרו לפני כחצי שנה. בסך הכול הושקעו בתיכון החקלאי 14 מיליון שקלים, לטובת בינוי 12 כיתות, מעבדות, ספריה וחדרי ספח. בית הספר הדמוקרטי שבילים ע"ש מנחם בגין, שלומדים בו כ-700 תלמידים מכיתות א' – יב', תוקצב גם הוא בסכום של כ-14 מיליון שקלים, לתוספת של 18 כיתות לימוד. בית הספר היסודי נועם, בית ספר דתי ממלכתי-תורני, שעבר ב 2014 מחדרה לפרדס חנה כרכור ובו לומדים 466 תלמידים בשנת הלימודים הנוכחית, תוקצב בסכום של 4 מיליון שקלים לתוספת של 6 כיתות לימוד חדשות. בית הספר היסודי ממלכתי כרכור תוקצב בסכום של כ-4 מיליון שקלים לתוספת של 6 כיתות חדשות.

מנהלת אגף החינוך במועצה, אילנה זגול, ציינה: "מדובר בתקציב חסר תקדים, שיאפשר השקעה משמעותית בתשתיות הפיזיות. מענה פיזי הולם בד בבד עם המשך התנופה בשינוי דרכי ההוראה-למידה, תוך שימת דגש על פדגוגיה חדשנית, יאפשרו סביבות למידה מגוונות ומענה לעשייה חינוכית ייחודית שתצעיד את מערכת החינוך שלנו קדימה. אני מודה לראש המועצה ולשותפים לדרך ששמים את החינוך בראש סדר העדיפויות".

על אף ממשלת המעבר ומשבר הקורונה התקבלו השבוע ההרשאות התקציביות, על סך 30 מיליון שקלים. מעל עשור שלא התקבל מצד המדינה תקציב משמעותי כל כך לטובת מערכת החינוך.

מערכת החינוך בפרדס חנה כרכור מונה כ- 78 גני ילדים, 13 בתי ספר יסודיים ו- 4 בתי ספר תיכוניים. סה"כ כ- 10 אלף תלמידים. מערכת החינוך ביישוב מאופיינת במגוון זרמים ובהם: דמוקרטי, אנתרופוסופי, ממלכתי דתי, ממלכתי דתי תורני, ממלכתי דתי אנתרופוסופי המאפשרים מתן מענה פלורליסטי לתושבי היישוב.

 

אהבתם את הכתבה?

קראו עוד בחדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס והסביבה! לחץ כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות