fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי בת חן דורשים קיר אקוסטי בסמוך לבתיהם

בתיהם של תושבי בת חן נמצאים 20 מטרים מהמחלף החדש ולמרות זאת לא נבנה להם קיר אקוסטי שימנע את רעשי הסביבה ממחלף חבצלת בכביש 2. תושב המקום: "יש סכנה ברורה שהתנועה בכביש תגרום לא רק למפגעי רעש ביום ובלילה, אלא גם למפגעי זיהום אוויר קשים ביותר"
אין קיר אקוסטי.בת חפר (צילום: רותי ברמן)
אין קיר אקוסטי.בת חפר (צילום: רותי ברמן)

בשעה שהעבודות להרחבת מחלף חבצלת על כביש 2 בעיצומן ואיתם גם הקמת הקירות האקוסטיים משני צידי הכביש, תושבי בת חן שבתיהם נושקים מרחק 20-30 מטרם המחלף לא מבינים מדוע טרם נבנה קיר אקוסטי בסמוך למקום מגוריהם. לעומת זאת כל מי שנוסע בכביש לכיוון דרום רואה בירידה מהמחלף קיר אקוסטי ענק הנמצא במרחק 100-150 מטר מבתי המושב אביחיל שכלל  אינו גובל בבתים בכלל. התושבים פנו לשר התחבורה ולשר לאיכות הסביבה.

תושב בת חן עמרם אשל: "בתינו במקום זה קרובים ביותר למחלף יישארו חשופים למפגעי הכביש ובכללם רעש וזיהום אוויר, בעוד שבמקומות אחרים בצדי המחלף בהם הבתים מרוחקים הרבה יותר למשל, במושב אביחיל מרחק מהבתים של יותר מ-100 מטר נבנה קיר מגן גבוה ומפואר. לפי הערכה נבנו סביב המחלף קירות מגן באורך כ-1000 מטר. משום מה באמצע החלק שבקרבת בת-חן הושאר פתח באורך כ-170 מ' בו לא בנוי הקיר, אלא מעקה בטיחות בלבד.

אין קיר אקוסטי.בת חפר (צילום: רותי ברמן)
אין קיר אקוסטי.בת חפר (צילום: רותי ברמן)

"חשוב לציין שבאותו מקום בו נשאר הפתח בקיר המגן ממוקמת תחנת אוטובוסים שיעברו בה כל קווי השירות בין נתניה וחדרה ובין ת"א וחדרה. מדובר בעשרות רבות של אוטובוסים ומוניות שיעברו במקום במשך שעות היום והלילה וחלקם הגדול יעצור בתחנה להעלאת נוסעים והורדתם. יש סכנה ברורה שהתנועה בכביש ובתחנת האוטובוסים תגרום לא רק למפגעי רעש ביום ובלילה, אלא גם למפגעי זיהום אוויר קשים ביותר. זרמי האוויר שיוטו על ידי  חלקי הקיר האחרים, ממזרח וממערב לאותו מקום, יסחפו אתם את כל זיהום האוויר של המכוניות דרך פתח זה בקיר המגן ישר לחלונות בתינו. במכתב לשרים כתבנו שאנחנו דורשים בזאת להשלים את הקיר בצדו הצפוני של המחלף כך שהוא יהיה רציף מקצה לקצה. זה נראה מוזר מאוד שהמתכננים ראו צורך לחסוך בקטע של כמה עשרות מטרים בקיר המגן דווקא בנקודה זאת בה הבתים הם הקרובים ביותר למחלף ובמקום בה ישנה תחנת האוטובוסים".

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "התכנון האקוסטי, במסגרת פרויקט הרחבת כביש מספר 2 נתניה חבצלת, בוצע בהתאם לקריטריונים והתקנים של המשרד להגנת הסביבה. יתר על כן, המשרד להגנת הסביבה עדכן בשנת 2011 את הקריטריונים והחמיר אותם. חברת נתיבי ישראל עדכנה בהתאם, את התכנון האקוסטי על ידי הוספת מיגון והגבהת הקירות האקוסטיים.

יודגש, כי במסגרת הפרויקט בוצעה בדיקה אקוסטית מקיפה. הבדיקה הותאמה להנחיות המעודכנות וכללה התייחסות למצב בו התנועה בזרוע המזרחית של מחלף חבצלת זורמת בהתאם לתוכניות המאושרות. תוצאות הבדיקות האקוסטיות לא העלו כל צורך בביצוע קיר אקוסטי בקטע המדובר בפנייתך. כמו כן יצוין, כי כל נושא תיאום העבודות בפרויקט זה, נעשה בשיתוף ובתיאום מוקדם עם כל הישובים הגובלים, לרבות המועצה האזורית עמק חפר".

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה: "חברת נתיבי ישראל פועלת באזור בת חן במה שמוגדר 'תחום זכות הדרך', עובדה שמאפשרת לה לעבוד באופן עצמאי ללא צורך בקבלת אישורים, היתרים או הסכמות מהמועצה. לא מדובר במצב בו הוגשו למועצה תוכניות והמועצה אישרה אותם או הסכימה להם. לאורך התהליך ניסתה המועצה לפעול לשיפורים ולמזעור נזקים, בחלק מהמקרים הצליחה ובאחרים השיבה החברה שהיא פועלת על פי חוות הדעת של מומחה לאקוסטיקה ולא נענתה לבקשות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות