fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שומרי מסורת? תשכחו מהים! הוסרה הגדר בחוף הנפרד בגבעת אולגה

במה שנראה כשלב נוסף במאבק המשפטי בין חברת אסיה חדרה ישראל לעיריית חדרה, הוסרה הגדר המפרידה בחוף. חבר המועצה בועז ביטון: קיים חשש כי לא נוכל להשמיש את החוף העונה. אסיה ישראל: החברה בעלת הזכויות במגרש, העירייה בנתה את הגדר ללא היתר ופלשה אליו שלא כדין
החוף הנפרד בגבעת אולגה | סימוני המדידות וקטע החוף הצר שנותר
החוף הנפרד בגבעת אולגה | סימוני המדידות וקטע החוף הצר שנותר

חבר מועצת עיריית חדרה, בועז ביטון, העלה לאחרונה שני פוסטים בהם חשף כי המחיצות המפרידות בין גברים לנשים בחוף הנפרד שבגבעת אולגה, הוסרו. הדבר פוגע כמובן בציבור הדתי, שאינו יכול ליהנות משירותי הים. "בשבוע שעבר, כמו גנבים בלילה, הגיעו ופרצו את כל המחיצות. הגיעו באמצע הלילה והרסו את המחיצות, במטרה ברורה שהציבור לא יוכל להשתמש בחוף הנפרד", כתב ביטון.

עוד הראה ביטון את סימוני המדידות שנעשו בחוף לאחרונה. לפי הסימונים הללו יישאר לציבור רצועת חוף צרה למדי, בין מבנה השירותים שבחוף לקו המים, ולמעשה הרחצה בים תהיה בלתי אפשרית בקטע חוף זה.

חילוט ערבויות, אטימת השירותים. גלגולו של חוף

האם ידה של חברת אסיה חדרה ישראל במעל? תזכורת: לפני כ-16 שנים, בימיו של ישראל סדן כראש עיריית חדרה, אישרה העירייה עסקה למכירת 84 דונם בחוף הים לאסיה חדרה ישראל תמורת 34 מיליון שקלים, סכום שעורר תמיהה ונחשב נמוך למדי ביחס לפיסת הנדל"ן האמורה. עוד קיבלה החברה אופציה לרכישת מתחם נוסף צמוד.

בשנת 2011, בימיו של חיים אביטן כראש העיר, נחתם הסכם בין העירייה לאסיה חדרה ישראל בו נקבע כי החברה תרכוש מהעירייה חמישה מגרשים בשטח בן 18 דונם תמורת 21 מיליון שקלים. בשטח, הסמוך לחוף הים, אמור היה להיבנות מרכז מסחרי. מכירת השטח נעשתה בין היתר לשם פיתוח חוף הים, וכחלק מהתחייבותה הפקידה החברה ערבויות בנקאיות. ההסכם אושר בידי משרד הפנים ונקבע לוח זמנים לפיתוח הסביבה: קבלת היתר בניה תוך שנה (ממועד אישור העסקה ע"י משרד הפנים), התחלת עבודות תוך חצי שנה מהוצאת אישור הבנייה, והשלמת הפרויקט כולו (כולל הוצאת טופס 4) תוך שלוש שנים מיום הוצאת היתר הבניה.

הריסות גדר ההפרדה שהוסרה בחוף הנפרד בגבעת אולגה
הריסות גדר ההפרדה שהוסרה בחוף הנפרד בגבעת אולגה

בדצמבר 2019 הגישה עיריית חדרה תביעה נגד אסיה חדרה לביטול ההסכם ביניהן ולהחזרת הקרקעות שנמכרו ב-2011, כיוון שהחברה לא עמדה בלוח הזמנים והפרה את התחייבותה להשלים את פרויקט הבנייה ולפתח את החוף וסביבתו. לפי כתב התביעה, וגם לפי המצב בשטח, הפרויקט לא קודם והבנייה לא החלה. עוד פנתה העירייה לבנק הפועלים בדרישה לחלט את הערבויות הבנקאיות שהפקידה החברה, ולמרות צו המניעה מצד אסיה ישראל, דחה בית המשפט את טענותיה ואישר חילוט ערבויות בסך חמישה מיליון שקלים.

המאבק המשפטי בין העירייה לחברה לא שכח, והנפגעים העיקריים בו הם התושבים. בעבר נאטם מבנה השירותים בחוף ונאסרה הכניסה אליו, במה שנראה היה כניסיון של החברה להפגין נוכחות ולהראות תחילת עבודות. כעת, הסרת הגדר המפרידה בחוף נראית כעוד שלב במאבק בין החברה לעירייה על פיסת הנדל"ן שבחוף.

בעסקת המכירה, קיבלה אסיה חדרה לא רק את הקרקע שמעל לחוף, אלא גם חלק נכבד מרצועת החוף עצמה, מה שכאמור מותיר רצועת חוף צרה עד בלתי קיימת באחד מהאזורים של החוף הנפרד. "אומנם מים נשארו אבל חוף כמעט לא", כתב ביטון. "קיים חשש גדול כי לא תהיה אפשרות להשמיש את החוף הנפרד בעונה הנוכחית, גם בשל בעיות הלכתיות וגם בשל בעיות תכנוניות בשל המצב העובדתי בשטח".

אסיה ישראל: החברה בעלת הזכויות, במגרש נעשה שימוש שלא כדין

מחברת אסיה חדרה ישראל נמסר: חברת אסיה חדרה ישראל בע"מ הינה בעלת כל הזכויות במגרש המדובר, וזאת כבר משנת 2003, לאחר שזכתה במכרז פומבי לרכישתו ולאחר שהמכר אושר על ידי שר הפנים.

בהתאם לכך ועל פי חוק המקרקעין, על פי ההסכם ועל פי תנאי שטר החכירה לדורות עליו חתומה עיריית חדרה – אין לכל אדם שהוא כולל עיריית חדרה, זכות חוקית להיכנס למגרש או להשתמש בו.

למרות זאת, וחרף התראות רבות שניתנו לעירייה, נעשה שימוש שלא כדין וללא הרשאה במגרש.

העירייה היא זו שבנתה ללא היתר וללא הרשאה במגרש ופלשה אליו שלא כדין לרבות הגדר שנבנתה לאחרונה. בכוונת חברת אסיה חדרה ישראל בע"מ, להגן על זכויותיה ולמצות אותן על פי כל דין.

כל הצגה אחרת של העובדות, חוטאת לאמת ומטעה את הציבור.

מעיריית חדרה לא נמסרה תגובה.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות