fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רבע מיליון שקלים ממשרד התרבות והספורט לגבעת הפועל בבנימינה

מנכ"ל משרד התרבות והספורט ביקר בבנימינה-גבעת עדה, התקציב אושר לקידום פרויקט גבעת הפועל
מהביקור |(צילום: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה)

בשבוע שעבר ביקר מנכ"ל משרד התרבות והספורט מר יוסי שרעבי במועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה, כאורחו של ראש המועצה, איתי ויסברג. לפגישה הצטרף מנכ"ל המועצה לשימור אתרים ומורשת, עומרי שלמון, שדיבר על נושא קידום ופיתוח מתחם בית הספר הראשון בגבעת הפועל והפיכתו למשכן לאומנויות על שם אהוד מנור ז"ל. הצדדים סיכמו כי משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב ישקיע באופן מיידי 250,000 שקלים לקידום והתנעה מחודשת של הפרויקט.
מתחם בתי גבעת הפועל הוקם לפני כמאה שנים בשנת 1929 על ידי פיק"א, על מנת לשכן את הפועלים שעבדו ביבוש ביצת כבארה ועבדו אצל איכרי המושבות הסמוכות. המתחם הניצב על גבעה מתפרש על שטח של 7.5 דונם שבמרכזו עומדים שישה מבנים עתיקים לשימור. מזה זמן רב עמלים במועצה על בניית תכנית לשימור המתחם ופיתוחו על בסיס החלטה היסטורית  של מועצת בנימינה, בה הוחלט להקים משכן לאמנויות הבמה ומתחמים לתרבות, קהילה, בילוי ותיירות.
בפגישה שנערכה השבוע השתתפו גם מנכ"לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן, מנהלת מחוז חיפה-גליל במועצה לשימור אתרים, נעמה נעמן מזרחי, מהנדסת המועצה, שרון פישמן, ולילך נוימארק, שהכינה בעבר תיק תיעוד למקום. על פי הסיכום בן הצדדים, משרד התרבות והספורט יסייע לקידום הפרויקט ויתקצב הכנת פרוגרמה מפורטת לבניית תפיסת ההפעלה של המתחם, כמו גם סקר הנדסי לכלל המבנים בשטח הגבעה.
מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי, אמר: "הביקור בבנימינה המחיש את העובדה שסיפורו של אהוד מנור ומשפחת מנור שזור בסיפורו של היישוב ובסיפור ההתיישבות במדינת ישראל מיום הקמתה. הנצחתו של אהוד מנור הוא בעל חשיבות עליונה לדורות הבאים, זהו סיפורו של הזמר העברי וסיפורה של מדינת ישראל גם יחד. מרכז המורשת שיקום יהפוך ללא ספק למוקד עלייה לרגל".

איתי ויסברג הוסיף: "סיפורה של בנימינה שזור בסיפור הקמת מדינת ישראל. כל אבן שהוצבה פה וכל עץ שניטע על הגבעה הזו מגולל סיפור שלם של ציונות, התיישבות ואהבת הארץ. שימור ההיסטוריה של גבעת הפועל, בה פעל הקיבוץ האנגלובלטי שהנביט מספר קיבוצים בישראל, שזור בדרך פלא בהיסטוריה של משפחת מנור, ממנה נבט לימים אהוד מנור, בן בנימינה. זהו נכס היסטורי מכונן ליישוב ואנחנו מתכוונים לעשות בו שימוש ראוי לטובת התרבות והחינוך במושבות ומורשת העם בישראל. אני מודה לשרה מירי רגב על תמיכתה בפרויקט מורשת תרבותית, השלוב בתוך מורשת ההתיישבות והתרבות הארצישראלית שהוגדרה מחדש בארץ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות