fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קיסריה במאבק בקורונה

החבה לפיתוח קיסריה מספרת על התנהלות היישוב בימי קורונה
עבודות שטח בקיסריה (צילום: יח"צ)
עבודות שטח בקיסריה (צילום: יח"צ)

מאז הוכרז ב-14.3 מצב מיוחד בעורף בשל מגיפת הקורונה, פועלים מינהלת קיסריה והמרכז הקהילתי ללא הרף בכדי לנסות להבטיח לתושבים שמירה על שגרה מסוימת גם בימים הטרופים הללו.

חיטוי מתקנים ציבוריים

בריאותם של תושבי קיסריה עומדת בראש סדר העדיפויות של החפ"ק, ועל כן בנוסף לשירותים השוטפים אותם ממשיכה להעניק המינהלת כגון ניקיון חזותי, אחזקת גינון וחשמל, הדברה וניטור מזיקים, פינוי אשפה וגזם ועוד, מקפידים בחפ"ק על ביצוע חיטוי מתקנים ציבוריים ביניהם מתקני השעשועים, תחנות ההיסעים ושטחי המסחר. יחד עם זאת החפ"ק קוראת לציבור התושבים להישמע להוראות משרד הבריאות, לגלות אחריות ומשמעת עצמית ולהישאר בבתיהם כדי לצמצם את המשך התפשטות נגיף הקורונה. על מנת לשמור על הסדר ולהרחיק משוטטים והתקהלויות לא רצויות מפעיל אגף הביטחון של החפ"ק מערך סיירים נרחב שתוצאותיו נראות היטב בשטח.

בכדי שהשהייה בבית תהיה נעימה וקלה ככל הניתן בנסיבות הקיימות, צוות המרכז הקהילתי מבצע חשיבה מחודשת וליזום פעילויות ועשייה מגוונות בשיתוף ובסיוע עמותות שונות ותושבים עצמם שנרתמים למען התושבים האחרים.

עבודות שטח בקיסריה (צילום: יח"צ)
עבודות שטח בקיסריה (צילום: יח"צ)

סיוע לאוכלוסייה המבוגרת

אחד הנושאים החשובים ביותר שזוכה לתשומת לב הוא סיוע ותמיכה באוכלוסיית מבוגרים/נזקקים. המרכז הקהילתי בנה מערך הפעלת מתנדבים בשיתוף אנשי רוטרי וצח"י שיוצרים קשר יום יומי עם אוכלוסיות אלו. עד כה בוצעו מאות שיחות, ויחד עם עמותת כרמל נערכה גם חלוקת מזון לקשישים בודדים המתגוררים ביישוב. בנוסף, דואגים במרכז הקהילתי לשמור על קשר מתמיד גם עם בני הנוער, כאשר רכז הנוער של היישוב מנהל פעילות ענפה באמצעות הרשתות החברתיות. ובכלל, מינהלת היישוב קשובה וערוכה לכל פניה ובקשה ומקפידה להעביר לתושבים עדכונים והנחיות באמצעות ניוזלטרים והודעות לניידים.

יוליה פנסון, מנהלת אגף הקהילה, שממשיכה לתת סיוע ולנהל את הפעילות הקהילתית מתוך ביתה, מספרת על יוזמה מרגשת בה לוקחים פעיל חלק עשרות תושבי היישוב: "קיסריה התברכה בקהילה ייחודית, חמה ועוטפת, שגם משבר הקורונה לא יצליח להביס. עם החמרת ההגבלות על הציבור וההנחיה להישאר בבתים פנינו לתושבי היישוב המתמחים בנושאים שונים עם בקשה להכין סרטונים למען מאגר מגוון ועשיר ממנו יוכלו ליהנות כל תושבי קיסריה. התרגשנו לגלות נכונות והיענות גבוהה, ואני שמחה לבשר כי המאגר שכולל בין היתר שיעורי פילאטיס וספורט משפחתי, סדנאות בישול עם ילדים, מעגל הקשבה בגישת המיינדפולנס לילדים, שעת סיפור לפני שינה, שעת עיצוב וחיטוב, יצירה ועוד – כבר פועל למען התושבים, וזו הזדמנות להזמינם להישאר פעילים גם בבית באמצעות המאגר הנפלא. מחמם את הלב לראות שגם בימים אלה, האקו סיסטם של קיסריה ממשיך לתפקד ולהניב מהלכים חברתיים מרגשים. מסעדת ג'יימס קיסריה, היושבת במתחם ה-C center בשכונת הגולף קיסריה תורמת מידי יום ארוחות חמות וטעימות למרכז הרפואי הלל יפה עבור הצוותים הרפואיים שעובדים מסביב לשעון במטרה לשמור על בריאות הציבור".

גיא גולדיג (צילום: יח"צ)
גיא גולדיג (צילום: יח"צ)

גיא גולדיג, ראש מנהלת היישוב, מציין: ״תקופה מאוד מאתגרת עומדת בפנינו, אך אנו בטוחים שנתגבר עליה יחד ונצא ממנה מחוזקים. מינהלת היישוב תגברה את כוחותיה ופועלת 24/7 כדי לסייע ככל יכולתנו בכל פניה או בקשה. אנו מבקשים להודות לכל התושבים על שיתוף הפעולה והירתמות למען האחר. מאחלים לכולנו בריאות ושנחזור לשגרה בהקדם". 

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות חדרה, כל הפרדס וכל זכרון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות