fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קו אדום: התארגנות חדשה למניעת אלימות מינית בקרב ילדים ובני נוער

קו אדום, הוקמה ע"י קבוצת הורים ומחנכים מפרדס חנה והסביבה. המטרה: חינוך לשיח בין המינים ומניעת אלימות כלפי נשים בקרב בני נוער. נועה מסר, 45, חברת הקבוצה מקבוץ משמרות: "השינוי, יגיע מבני הנוער"
קבוצת 'קו אדום' \ צילום: פרטי
קבוצת 'קו אדום' צילום: פרטי

בעקבות מקרי האלימות כלפי נשים, שאירעו לאחרונה ברחבי הארץ, התארגנה בפרדס חנה והסביבה יוזמה חדשה. 'קו אדום' שמה. היוזמים: 25 הורים ומחנכים, שהחלו במסע הסברה. בתחילה ברשתות החברתיות, אחר כך גם בהפגנות, אליהן הצטרפו גם בני נוער. לאחרונה, נערך גם מפגש במועצה האזורית מנשה. על מנת לקדם מערכי הסברה בבתי הספר. נועה מסר, מרפאה בעיסוק במקצועה, מנשות הקבוצה: "אנחנו יושבים עם בני נוער, ופותחים להם פתח לשינוי".

 

הכל התחיל מכמה אימהות

היוזמה, שמטרתה חינוך למניעת אלימות כלפי נשים, התחילה במקרה. כאשר קבוצה של כמה אימהות מקבוץ משמרות, שבניהם לומדים באותה כיתה, החלה לשוחח. בתחילה, הייתה זו שיחת חולין על מקרי האלימות שאירעו. כגון מקרה האונס באילת, והאלימות הקשה שאירעה במצפה רמון. בעקבות השיחה ההיא, החליטו האימהות להתחיל לפעול.

נועה מסר: "אנחנו פועלות  לקידום החינוך. בינתיים, הצטרפו אלינו גם גברים. הפעילות שלנו, נעשית בשני מישורים: הסברה ומחאה. בעניין ההסברה: אנחנו כאמור פעילים בכל הרשתות החברתיות, וגם מארגנים אירועי מחאה. השבוע, למשל, הייתה הפגנת מחאה ברחוב דרך השדה בפרדס חנה. תחת הכותרת: 'שמים קו אדום לאלימות מינית'. בהפגנה, השתתפו גם בני נוער מתנועת הצופים. הפגנות נוספות כאלה, צפויות להתרחש בקרוב".

היוזמה באה מכם, לא מבני הנוער

"אנחנו פותחים להם פתח, והם ממשיכים משם. ובהחלט יש להם מה לומר. הנערים, למשל, אומרים שבתור בנים-הם מתביישים במקרי האלימות הקשים נגד נשים".

 

מעגלי שיח

בנוסף להסברה ברשתות החברתיות, עורכים חברי הקבוצה מפגשים אינטנסיביים עם בני הנוער. נועה מסר: "אנחנו יושבים ומשוחחים איתם. ויש מורה למגדר, שמשוחח עם קבוצה של נערים מהאזור. המטרה היא לפתוח להם פתח, להשמעת הקול הזה.  של שוויון בין המינים. וליצור פלטפורמה של מעגלי שיח. הבנות שבקרב בני הנוער, מספרות על כך שהשיח הסקסיסטי כל הזמן נוכח. כי יש הערות בדרך ללוח, ויש החפצה והערות מתריסות על רקע מיני. אין תקשורת מכבדת, וזה מדאיג מאוד. אז זה מתחיל בדברים הקטנים, של תקשורת לקויה. ובהחלט עלול להמשיך למקומות קשים יותר. ואת זה בדיוק צריך למנוע.

ומה עוד בתכנון?

הרעיון  של קו אדום, הוא לתת הדרכה לצוותים בבתי הספר. על ידי אנשי מקצוע. כדי שיהיו בכיתה מעגלי שיח. התייעצנו עם אנשי מקצוע, ונאמר לנו כי החינוך למיניות ותקשורת בריאה בין המינים, צריך להיעשות לא רק בקרב בני הנוער. אלא החל מגיל שלוש וכן בבית הספר היסודי. ואז, צריך להיערך שיח ברמה מאוד בסיסית, המותאמת לגילם של הילדים. על יכולת לאמפטיה, אחריות אישית ועוד. כאשר המטרה היא שהילדים יגדלו לתוך אווירה בריאה ובטוחה. שתתן להם לגיטימציה לשתף בתחושות שלהם".

לדבריה של נועה נבט, צפויות בקרוב להיערך פגישות נוספות, בין היתר במועצת הנשים בפרדס חנה. וזוהי רק ההתחלה של קו אדום.

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

כבר הורדתם את האפליקציה של חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!
להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!
לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות