fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קורונה בחדרה: כ- 400 ילדים ובני נוער בגילים 12-16 כבר התחסנו לקורונה

בצל העלייה בנתוני ההדבקה בקורונה וכחלק מהמאבק העירוני לבלימת ההתפשטות מחודשת של המגיפה, עיריית חדרה מבקשת מהציבור החדרתי להקפיד על הנחיות משרד הבריאות הכוללות בינתיים עטית מסיכות בחללים סגורים, שטיפת ידיים תכופה וקיום בדיקות קורונה.
דיוני הערכת מצב בעיריית חדרה | צילום: דוברות העירייה
דיוני הערכת מצב בעיריית חדרה | צילום: דוברות העירייה

לפי נתוני משרד הבריאות, ישנם 11 חולי קורונה פעילים בעיר חדרה, עשרה מהם מאושפזי בית ואחד מהחולים אף מאושפז בבית החולים. בין החולים החדשים, רובם הגדול מבוגרים, עם זאת אחד מהחולים הוא נער חדרתי בן 14.

למרות שלא מדובר במספרים הגבוהים שידעה חדרה במהלך שנת הקורונה, עיריית חדרה לוקחת את הנתונים ברצינות ומבקשת להיערך מראש אל מול תרחישי תחלואה שונים כגון התפשטות מהירה ומספר חולים גבוה, וכן התפשטות זנים ווריאנטים חדשים שעשויים לשנות את כללי המשחק ולהוביל להטלת הגבלות נוספות.

השבוע התקיימו כמה דיוני הערכת מצב בהשתתפות מנכ"ל העירייה וגורמים עירוניים רלוונטיים, במטרה להבטיח את מוכנות העירייה, במידה ומספרי החולים ימשיכו לעלות. מנכל עיריית חדרה יעקב זידגון מוסר, כי על פי מדיניות ראש העיר צביקה גנדלמן:
"עלינו להיות ערוכים ברמה העירונית להתמודדות מהירה ויעילה עם עלייה אפשרית בתחלואה, בד בבד, לבצע פעולות מניעה לשם הגנה מקסימלית על בריאותם של תושבי ותושבות העיר לצד פגיעה מינימלית בחיי השגרה בכלל התחומים."

בתוך כך, עיריית חדרה מבקשת מתושבי העיר להתגייס למען המטרה החשובה ולגלות מידת אחריות כלפי עצמם וכלפי סביבתם, הן במילוי הנחיות משרד הבריאות הכוללות עטית מסיכה ושמירה על היגיינה אישית, והן בקיום בדיקות קורונה בקרב תושבים שאינם חשים בטוב, סובלים מאחד או יותר מהתסמינים המוכרים כגון חום, כאבי ראש ושיעולים, או נחשפו לחולה מאומת.

"אם קיים ספק כלשהו לגבי מצבכם הבריאותי, גשו להיבדק" אומרים בעיריית חדרה. "מרכזי הבדיקות הפועלים באזורנו מספקים גישה נוחה וידידותית לנבדקים ומספקים תמונת מבט מהימנה בנוגע לנתוני התחלואה העירונית."

בתחילת חודש יוני אישר משרד הבריאות את מבצע חיסוני הקורונה גם בקרב ילדים ובני נוער בין הגילים 12-16. מאז החל מבצע החיסונים לצעירים, התחסנו בחדרה כ 400 ילדים ובני נוער.

בתחילת השבוע (א'), בעקבות העלייה הכללית בנתוני ההדבקה, התכנס קבינט הקורונה לראשונה מאז שהושבעה הממשלה החדשה, ונקבע בו כי למרות שלא יוטלו הגבלות נוספות בעת הזו, צוין כי ישנה חשיבות מהותית להתחסנות גם בקרב צעירים.
גם עיריית חדרה מצטרפת להמלצה ותעודד את בני ובנות הנוער להתחסן ובכך לקחת חלק בתרומה הלאומית למיגור הנגיף וביכולת העירונית לשמור על שגרת חיים שוקקת.

"הילדים בטווח הגילים הזה יצאו השבוע לחופשת הקיץ, שתארך חודשיים. זהו זמן מצוין להתחסן, כך שנוכל לשמור על העיר ירוקה לפי תכנית הרמזור ולקיים את אירועי הקיץ ללא חשש מהתפרצויות תחלואתיות. מתחסנים לקורונה וממשיכים לבלות".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות