fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: המשרד להגנת הסביבה מחרים

בהמשך לממצאים החמורים שהתגלו ולפעולות האכיפה, פעל המשרד לאיכות הסביבה לביטול רשיון העסק
צפו: המשרד להגנת הסביבה אוכף \ צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה
צפו: המשרד להגנת הסביבה אוכף צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

 

אחרי החרמות כלי הרכב הכבד שנעשו בשטח, ובהמשך לממצאים החמורים שהתגלו אחרי חקירה ממושכת. נגד תחנת המעבר לפסולת בניין של חברת מובילי הר הנגב בג'ת. פנה המשרד לאיכות הסביבה למועצה המקומית ג'ת. על מנת שזו, תבטל את רישיון העסק של החברה. ואת ההתקשרות עימה. המועצה המקומית בג'ת נעתרה, ושללה את רישיון העסק לחברה העבריינית.

בית המשפט בחדרה, מצדו, גיבה את פעולות האכיפה ואת ביטול רישיון העסק. זאת ועוד: דחה בקשה לביטול צו ההפסקה המנהלי, ואף האריך את תוקפו. בנוסף, סירב  בית המשפט לשחרר כלים הנדסיים שהמשטרה הירוקה תפסה בעת ביצוע עבירות.

 

שלל כלים אכיפתיים

המשרד להגנת הסביבה, נקט באחרונה בשלל כלים אכיפתיים. נגד חברת הר הנגב, המפעילה תחנת מעבר ביישוב ג'ת שבצפון השרון. ובכלל זה – פשיטת המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה על התחנה; הוצאת צו מנהלי לסגירת התחנה והחרמת כלים הנדסיים במקום.

במקביל,  פנה המשרד להגנת הסביבה למועצה המקומית ג'ת. בבקשה לשלול את רישיון העסק של החברה. בעקבות הפנייה, הזמינה המועצה המקומית ג'ת את נציגי החברה, ובהם המנכ"ל- לשימוע. ולאחריו החליטה לבטל את רישיון העסק ואת ההתקשרות עם "חברת מובילי הר הנגב" המפעילה את תחנת המעבר.

המשרד להגנת הסביבה מברך על שיתוף הפעולה עם הרשות המקומית, במטרה להגן על ערכי הסביבה למען התושבים. תחנות מעבר מסוג זה, פועלות בניגוד לתנאי רישיון העסק. וגם בניגוד לחוק רישוי עסקים ולחוקים סביבתיים נוספים. בפרט במקרה זה, בו הקימה החברה אתר הטמנה פיראטי בסמוך לתחנה. המהווה מפגע ממשי לסביבה. וכן לבריאות התושבים.

 

בעקבות חשד

כזכור,  הפעולות המוזכרות לעיל, החלו בעקבות חשד. שעלה בצוות מחוז חיפה של המשטרה הירוקה. בנוגע לפעילות אסורה, המתרחשת בתחנת מעבר שבשטח המועצה המקומית ג'ת. בעקבות החשד והמידע, ערך צוות המשרד להגנת הסביבה פעילות מבצעית סמויה. שממנה עלה, כי כלי רכב של התחנה מוציאים מידי יום פסולת יבשה. מהתחנה עצמה, אל שטח סמוך. משליכים אותה וטומנים אותה באופן בלתי חוקי.

מהערכה שנעשתה במקום, עלה כי כמות הפסולת שהוטמנה עומדת על כ-200 אלף טונות. בנוסף, בכמה מועדים שונים נצפו שריפות פסולת בהיקף משמעותי מחוץ ובסמוך לתחנת המעבר, במעורבות כלים המשמשים בתחנה. מהתיעודים הרבים שנאספו במקום עולה כי מדובר בפעולות חוזרות ונשנות, שנעשות באופן שיטתי ומכוון.

במסגרת פעילות מבצעית מורכבת וממושכת, שערכה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחודש אפריל 2020, נלקחו לחקירה תשעה מעורבים בפרשה. ונתפסו שישה כלי רכב. אשר שימשו לתפעול התחנה ולפעילות האמורה, בשטח הסמוך לתחנת המעבר. המשטרה הירוקה, ביצעה פעילות סמויה במשך שבועות ארוכים. נגד חברת מובילי הר הנגב ומעורבים נוספים. תוך הכנת התשתית הראייתית הנדרשת לחקירה. בהמשך, כאמור,  הוצא על-ידי מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, צו הפסקה מנהלי. לחברה המפעילה את תחנת המעבר.

 

תחנת המעבר המורשית מטעם המשרד להגנת הסביבה קיבלה את היתריה בשנת 2016 ושטחה הוגדר 5 דונמים. אתר הפסולת הפיראטי כפי שהוא היום ואשר נוצר בסמוך אגב פעילות לא חוקית, משתרע על פני שטח של 25 דונם. שחלקם ביהודה ושומרון, מעבר לקו הירוק.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות